تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۶۵۲۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره دامپزشکی دزفول خبر داد ؛
همکاری بخش خصوصی با دامپزشکی دزفول
رئیس اداره دامپزشکی دزفول از همکاری بخش خصوصی با دامپزشکی دزفول همزمان با شیوع بیماری لمپی اسکین در شهرستان خبر داد.

محسن ورجاوند ظهر امروز در جمع خبرنگاران از شیوع بیماری لمپی اسکین گاوی در کشور خبر داد و اظهار کرد: این بیماری غیربومی است و تمام گاوها و گوساله‌ها را در هرسنی درگیر کرده و باعث تلفات زیادی نیز می‌شود که در حال حاضر واکسیناسیون با توان حداکثری و استفاده از همه نیروهای دامپزشکی شهرستان در گله‌های گاو و گوساله منطقه انجام می‌شود.

وی با اشاره به همکاری همه داروخانه‌های شهرستان برای فروش سموم مورد نیاز دامداران با پائین‌ترین قیمت افزود: معدوم‌سازی دام‌های مبتلا و مشکوک، سم پاشی و ضدعفونی کردن دام‌ها و جایگاه آنها، جلوگیری از رفت و آمد و نقل و انتقال دام به مکان‌های دیگر و مایه کوبی دام‌های حساس از جمله اقدامات پیشگیرانه و کنترلی دامپزشکی در مواجهه با این بیماری است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول بیان کرد: به منظور اطلاع‌رسانی به دامداران و توجیه دامپزشکان شاغل در بخش خصوصی در مورد بیماری لمپی اسکین اقدام به چاپ هزار نسخه اطلاعیه بهداشتی و نیز تشکیل جلساتی با دامپزشکان بخش خصوصی و اتحادیه دامداران صنعتی و سنتی شهرستان شده است.

وی از روستائیان خواست تا با در نظر گرفتن نحوه شیوع و گسترش این ویروس از ورود گاو آلوده بین گاوهای سالم جدا خودداری کرده و از گسترش آن با استفاده از رعایت نکات بهداشتی جلوگیری کنند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار