تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۶۵۲۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی رامشیر خبر داد ؛
برگزاری کلاس‌های مشاوره خانواده و فرزندپروری در رامشیر
رئیس اداره کتابخانه‌های رامشیر از برگزاری کلاس‌های آموزشی و مشاوره‌ای خانواده و فرزندپروری در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان خبر داد.

حیدر حیدری ظهر امروز در بازدید از کتابخانه‌های عمومی شهرستان اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی در شرایط حاضر دیگر فقط مخزن یا انبار کتاب نیستند بلکه اهداف متعالی فرهنگی در سطح شهرستان را پیگیری کرده و با انجام فعالیت‌های فرهنگی خوب و مفید ویژه اقشار مختلف جامعه سعی در جذب مخاطبان بیشتر به مطالعه و کتابخوانی و کتابخانه‌های عمومی دارند.

وی افزود: سبک زندگی اسلامی ــ ایرانی یکی از مباحث بسیار مهمی است که در سال‌های اخیر توسط رهبر معظم انقلاب به‌عنوان یک موضوع استراتژیک مطرح شده و این مضمون که مفهومی بسیار جامع است و حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی را شامل می‌شود، نیازمند فعالیت گسترده مراکز فرهنگی به‌ویژه کتابخانه‌های عمومی در زمینه ارتقای سطح سلامت خانواده‌ها و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی رامشیر تصریح کرد: در این راستا اداره کتابخانه‌های شهرستان رامشیر با همکاری امور بانوان فرمانداری شهرستان، کلاس‌های مشاوره در جهت فرزندپروری، آموزش رفتارهای صحیح به کودکان و احکام و پاسخ به مسائل دینی را در محل کتابخانه شهید مطهری این شهرستان برگزار کرد.

وی در رابطه با یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دوره‌ها عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دوره‌های آموزشی این بود که مادرانی که در این دوره‌ها آموزش می‌دیدند، در منزل تمرینات خود را انجام می‌دادند و همین باعث ملموس بودن ثمرات این دوره‌ها شده بود، به طوری‌که به اذعان خود این اولیا نتایج آن در رفتارهای فردی کودکان و نوجوانان نیز مشاهده شده است.

حیدری بیان کرد: این دوره بر اساس علاقمندی بانوان و درخواست خانواده‌‌ها و بر اساس نیاز آنان آغاز شد و در تلاش هستیم تا بتوانیم از این طریق ضمن آموزش‌های لازم در جهت تربیت صحیح نسل آینده، کارگاه‌های آموزشی به صورت تئوری و عملی در موضوعات مختلف اجتماعی، خانوادگی، تحصیلی و ... را نیز در کتابخانه‌های عمومی برگزار کنیم.

وی در پایان گفت: یک از اهداف برگزاری این دوره‌های آموزشی و کلاس‌های مشاوره مخصوص مادران و زنان خانه‌دار، هموار کردن راه‌های حضور بانوان شهرستان در کتابخانه‌های عمومی بوده است که از این طریق آنها جذب کتابخانه‌ها شده و به صورت مستمر به این اماکن فرهنگی مراجعه کنند.
مرجع / فـارس
برچسب ها: رامشیر
:
:
:
آخرین اخبار