تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۶۵۲۲۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تنش کارگری بین شوش و شوشتر ؛
اخراج كارگران شوشي به بهانه غيربومي بودن
در حالي نبض اشتغال خوزستان در دستان غيربومي هاست که چند روز پيش شاهد اخراج تعدادی كارگر شوشي به بهانه غيربومي بودن از شركت كاغذ سازي كارون از توابع شوشتر بوديم.

به گزارش خبرنگار نیروی كار جزو پر ارزش‌ترین سرمایه های اقتصاد و تولید به شمار می رود ولی اين در حالي است كه اين اصل در خوزستان ناديده گرفته مي شود و هر از چند گاهي شاهد اخراج و بيكار شدن كارگران هستيم.

چند روز پيش تعدادی از کارگران شوشی از محل کارشان اخراج شدند. تعدادی از این کارکنان،‌ توسط یکی از شرکت های خصوصی زیر نظر شرکت کاغذ سازي پارس هفت تپه از کار برکنار شدند و تعدادی دیگر نیز به دلیل غیر بومی بودن از شرکت کاغذ سازی کارون اخراج شدند.

 در پي اخراج كارگران مديرعامل دو كارخانه مذكور و مسئولان شهرستان شوش علت اصلي اخراج را اعتراض فرمانداري شوشتر نسبت به استخدام كارگران شوشي اعلام کردند.

در نهایت پس از رایزنی هایی که توسط نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان شوش و نمایندگان کارکنان اخراجی با مدیرعامل شرکت هاي مذکور صورت گرفت تعدادی از کارکنان اخراجی بازگشت به کار شدند. اما همچنان تعدادی از کارگران شرکت کاغذسازی کارون و شرکت کاغذ سازي پارس در بلاتکلیفی به سر می برند.

اميد به بازگشت

 فرماندار شهرستان شوش در خصوص کارگران اخراجی مي گويد: تعدادی از کارکنان اخراجی شرکت کاغذپارس بازگشت به کار شدند و اگر کارکنان دیگری هنوز به کار خودشان بازنگشتند به فرمانداری مراجعه بکنند تا پیگیر مشکل آنها بشویم.

رضا نجاتی همچنین با اشاره به کارگران شرکت کاغذسازی کارون توضیح داد: این موضوع را با فرماندار شهرستان شوشتر در میان گذاشتم و وی ابراز بی اطلاعی کرد. همچنان پیگیر بازگشت به کار این کارگران هستم و یکی از اعضای شورای شهر حر را مسئول پیگیری و رسیدگی به این موضوع قرار دادیم. امیدواریم رایزنی ها به نتیجه برسد و کارگران اخراجی بازگشت به کار شوند.

‌مدير عامل شركتهاي کاغذ سازی کارون و شرکت کاغذ سازي پارس هفت تپه نیز در خصوص كارگران اخراجي از شركت كاغذ سازي كارون به خبرنگار مهر مي گويد:‌ اداره تعاون، ‌كار و رفاه اجتماعي شوشتر و ديگر مسئولان اين شهرستان نسبت به استخدام نيروهاي شوشي اعتراض كردند و ابلاغيه اي بر مبناي اخراج كارگران غير بومي براي ما ارسال كردند.

محمد جواد مقدم درباره جابجايي اين كاركنان از شركت كاغذسازي كارون شوشتر به پارس هفت تپه مي افزايد: هر زمان كه نياز به اين نيروها بود در اولين فرصت نسبت به جابجايي آنها اقدام خواهيم كرد.

اخراج به شرط جابه جایی

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با تاكيد بر اينكه مدیران شرکت ها نباید با حب و بغض نسبت به کارکنان تصمیم گیری کنند، مي گويد: جلسه ای به همراه سه نماینده از کارکنان اخراجی و دیگر مسئولان از جمله معاون فرمانداری شهرستان و مسئولان اداره کار با مدیر عامل شرکتی که کارکنان را اخراج کرد صورت گرفت كه طی این جلسه درباره علت اخراج شدن کارکنان به طور شفاف صحبت شد و مقرر شد مدیر عامل شرکتی که کارگران را اخراج کرده نسبت به اين تصمیم تجدید نظر داشته باشد.

سید راضی نوری مي افزايد: در این شرایط خاص اقتصادی نباید خانواده ها را سرگردان کرد. در نهایت تصمیم گرفته شد که 15 کارگر بازگشت به کار شوند و برای باقی کارگران اخراجی هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

وی همچنین درباره کارگران اخراجی شرکت کاغذسازی کارون نیز توضیح مي دهد: گفته می شود از دفتر امام جمعه شوشتر، شورای شهر و فرمانداری اين شهرستان نسبت به استخدام 15 کارگر شوشی اعتراض کرده بودند که این امر باعث اخراج این کارکنان شد.

نوری با بیان اینکه نباید یکجانبه تصمیم گیری شود، مي گويد: مدیر عامل شرکت کاغذسازی کارون می تواند کارگران اخراجی را به هفت تپه جا به جا کند و از بلاتکلیفی خارجشان کند.

 شهرستان شوش را به عنوان قطب کشاورزی می شناند، همچنین وجود جاذبه های تاریخی گردشگری نیز بر جاذبه این شهرستان افزوده است. با این حال آمار بیکاری در این شهرستان چشم گیر است و به گفته نماینده مردم این شهر در مجلس شوراي اسلامي، شوش از محروم ترین شهرستان های استان است.

مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
غیر شوشی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
0
0
چندماه پیش برای استخدام در کاغذپارس شوش به این شرکت و همچنین به 2تا اداره کاریابی شوش مراجعه کردم. به محض اینکه فهمیدن ساکن دزفولم بدون هیچ مکثی گفتن چون بومی شوش نیستی جایی برای شما نداریم!!!
حالا مسئولین محترم شوشتری این بلا رو به سر خودتون اوردن، چه اشکالی داره؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
0
0
اتفاقا در سالهای گذشته اکثر کارشناسان و کارگران استخدام شده در کشت و صنعت کارون و صنایع جانبی آن شوشتری هم نبوده اند!!
:
:
:
آخرین اخبار