تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۶۵۲۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هوشمند صفائی:
رغبتي به سرمايه گذاري در توليد وجود ندارد
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان گفت: بيشتر سرمايه گذاران به دلیل وجود قوانين دست و پا گير و موانع پيش روي سرمايه گذاري رغبتي به حضور در بخش توليد ندارند.

هوشمند صفائي صبح امروز در نشست نمايندگان تشكل هاي كارگري و كارفرمايي در سخناني، كارگران را به عنوان ستون هاي اقتصادي كشور داراي جايگاه ويژه اي دانست و بیان كرد: رسيدگي به مسائل و مشكل هاي اين قشر زحمتكش مي تواند روند رو به رشد چرخه اقتصادي جامعه را سرعت ببخشد.

وي افزود: بايد فضايي ايجاد شود كه كارگر و كارفرما خود را مقابل يكديگر نبينند بلكه همديگر را مكمل و در كنار هم بدانند و دوش به دوش هم چرخه هاي اقتصاد كشور را به حركت درآورند.

صفائی با اشاره به فعاليت 740 هزار كارگر در بخش هاي مختلف استان، يكي از وظايف اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي را پايداري مشاغل و تنظيم يك رابطه معقول بين كارگر و كارفرما دانست كه موجب آسيب بازار كسب و كار هم نشود.

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان، رسيدگي به درخواست هاي كارگران، كارفرمايان و شركتهاي دولتي را از طريق 36 هيئت‌ تشخيص و 19 هيئت حل اختلاف موجود در استان دانست و گفت: مشكل تمام افرادي كه مشمول قانون كار هستند در صورت مراجعه به اين هيئتها، رسيدگي مي شود.

وي افزود: ايجاد تعامل بين نمايندگان كارگر و كارفرما در هيئت هاي تشخيص موجب ايجاد آرامش در فضاي كسب و كار شده و قطعآ اين آرامش و تعامل در روند توليد و رونق اقتصادي استان نقش ارزنده اي دارد.

صفائي گسترش تولید را بهترین محور برای اشتغال برشمرد و گفت: متاسفانه ميزان گرايش به سمت توليد در استان خوزستان به دلايل مختلف كاهش يافته است. بيش تر سرمايه گذاران از قوانين دست و پا گير و موانع پيش روي سرمايه گذاري و همچنين تمايل بانکها به سرمايه گذاري در فعاليتهاي خدماتي و تجاري  گله مندند و در نتيجه رغبتي به سرمايه گذاري در بخش توليد وجود ندارد. سرمايه گذار دارايي خود را بيشتر در فعاليت هاي خدماتي و كارهاي زود بازده سوق مي دهد و اين كار براي اقتصاد و توليد و اشتغال آفت است. بنابراين، بايد به بخش توليد به صورت نقدي و با نرخهاي ترجيحي تسهيلات اختصاص يابد.

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان تصريح كرد: كارگر بايد به حقوق و مطالبات خود برسد. شرايط بايد در كارگاه ها به گونه اي به وجود آيد كه كارفرما با اقتدار كار خود را دنبال كند و تصميم گيري هاي نمايندگان كارگري و كارفرمايي در صدور آرا در مراجع مي تواند زمينه را براي رسيدن به اين هدف فراهم كنند.

صفائي با بيان اينكه نمايندگان كارگران و كارفرمايان در مراجع بايد عدالت را در صدور آرا رعايت كنند، افزود: نگاه، رفتار و تصميم ما براي ايجاد تعامل بين كارگر و كارفرما مي تواند فضا را براي ايجاد امنيت و علاقه براي حضور سرمايه گذاران فراهم كند كه خوش بختانه اين تعامل و نگاه مثبت در مراجع تشخيص و مراجع حل اختلاف كارگري استان وجود دارد.

:
:
:
آخرین اخبار