تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۶۵۲۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان خبر داد ؛
نیازسنجی آموزشی مناطق‌روستایی در خوزستان
مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان گفت: نیازسنجی آموزش روستایی با هدف توسعه آموزش‌های مهارت منجر به اشتغال، در مناطق روستایی عشایر کمتر توسعه یافته، به افزایش میزان مشاغل مناطق روستایی منتهی می‌شود.

رحمن قلاوند امروز با اشاره به اهداف نیازسنجی آموزشی مناطق روستایی اظهار کرد: تعیین برنامه‌های کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت، توانمندسازی برای ادامه و استفاده از خدمات نوین و بهبود تولیدات روستایی، تعیین نیازهای آموزش روستایی در بخش کشاورزی ارتقای سطح درآمد و زندگی روستائیان و کشاورزان، تعیین نیازهای آموزشی، تعیین نیازهای آموزشی روستاهای استان، افزایش اثربخشی دوره‌های آموزشی مهارت همچنین رفع محرومیت مناطق روستایی و تبیین برنامه نیازسنجی مستمر  از مهم‌ترین اهداف نیازسنجی آموزشی مناطق روستایی است.

وی در ادامه اظهار داشت: به منظور تحقق نیازسنجی جامع و دقیق از نیازهای آموزش روستائیان یک شهرستان لازم است از هر دهستان حداقل سه روستا برگزیده  و در فرآیند نیازسنجی مشارکت کنند.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین نقش در اجرای نیازسنجی آموزش روستایی و عشایر را روسای مرکز و کارشناسان آموزش روستایی با همکاری فرمانداری، دهیاران و نهادهای اجرایی مرتبط با امور روستایی و عشایر در شهرستان ایفا می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان خاطر نشان کرد: برای تحقق این موضوع نیاز است کمیته اجرای تخصصی نیازسنجی متشکل از نمایندگان دستگاهها و نهاد اجرایی مرتبط با امور روستایی و عشایری در شهرستان را انجام دهد.

رحمن قلاوند تصریح کرد: تحقق نیازسنجی مستمر، منجر به تهیه تقویم آموزشی متناسب با وضعیت آمایش منطقه و در راستای توسعه پایدار روستایی خواهد شد.

قلاوند افزود: آموزش براساس تقویم می‌تواند در افزایش اثربخشی دوره‌های آموزشی، ایجاد مشاغل پایدار و جدید، به روز رسانی اطلاعات شاغلان روستایی، توانمندسازی برای ارایه و استفاده از خدمات نوین، بهبود تولیدات روستایی، تهیه برنامه‌های جامع توسعه روستاها، ارتقای سطح درآمد و زندگی روستائیان، توسعه عدالت اجتماعی و رفع محرومیت از مناطق روستایی موثر است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار