تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۶۵۲۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توسط دانشگاه جندی‌شاپور اهواز انجام شد ؛
اهدای 3 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی خوزستان
سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی اهواز از اهدای بالغ بر 3 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان توسط دانشگاه جندی‌شاپور خبر داد
منصور کوهی‌رستمی امروز اظهار کرد: تاریخ جهان اسلام حاکی از آن است که کتابخانه یعنی همان کانونی که با هدف ارائه خدمت به بخش بزرگی از جامعه پایه‌گذاری شد و عموماَ برای استقبال از پژوهشگران و علاقه‌مندان دانش و تحقیق آماده است و از گذشته‌های دور نزد مسلمانان شناخته شده بود و از همان آغاز، بر پدیده اهدای کتاب و وقف کتابخانه تکیه می‌کرده است.

وی اضافه کرد: بازگشت جایگاه وقف، به عنوان راهکاری مناسب در ایجاد و جنبش نوین احیای کتاب و کتابخانه ضروری به نظر می‌رسد و از آنجایی که کتابخانه‌های عمومی نهادی عمومی و غیر دولتی است می‌تواند در احیای این سنت نقش موثری ایفا کند.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی اهواز افزود: با برنامه‌ریزی‌های خوبی که در چند سال اخیر صورت گرفته شاهد مشارکت مردم و سازمان‌ها در اهدای زمین، ساختمان و کتاب در سطح استان بوده‌ایم و به‌ویژه در بحث اهدای کتاب در فراخوان‌هایی که در زمان‌های مختلف داشتیم،‌ شاهد استقبال گسترده مردم کتابخوان و کتاب دوست استان بوده‌ایم.

وی ادامه داد: در همین راستا دستگاه‌های فرهنگی، اجرایی و دانشگاه‌های استان نیز استقبال بسیار خوبی در زمینه اهدای کتاب داشته‌اند و در زمینه‌های مختلف کتاب‌های خود را اهدا کرده‌اند.

رستمی گفت: بر همین اساس با توجه به نگاه مثبت مدیران دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور و با اعتقاد به اینکه کتابخانه‌های عمومی می‌تواند نقش مهمی در آگاهی‌رسانی به مردم در زمینه موضوعات بهداشتی و پزشکی داشته باشد، بیش از 3 هزار جلد کتاب در موضوعاتی که بیشتر در زمینه‌های عمومی پزشکی بودند به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شد.

وی ادامه داد: کتاب‌های اهدا شده توسط کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور در موضوعات مختلف اعم از بهداشت عمومی، آناتومی، بیماری‌های بدن انسان (شامل دستگاه گوارش، سیستم عصبی، کبد و ...) هستند.

معاون مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان عنوان کرد: این کتاب‌ها پس از گذراندن مراحل فنی و مجموعه‌سازی برای استفاده عموم شهروندان وارد مخزن 214 کتابخانه عمومی استان خواهند شد و بیش از 200 هزار نفر از اعضای کتابخانه‌های عمومی استان از این کتب استفاده خواهند کرد.

وی در پایان تاکید کرد: ضمن تشکر از مدیران دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، آمادگی خود را برای همکاری و مشارکت سایر دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی و دانشگاه‌های استان در زمینه اهدای کتاب اعلام می‌کنیم.
:
:
:
آخرین اخبار