تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۶۵۲۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
براي اولين بار در خوزستان ؛
طرح سنجش سلامت عشاير به اجرا در آمد
طرح سنجش سلامت مناطق عشاير براي اولين بار به صورت متمركز در خوزستان اجرا شد.

مدير آموزش و پرورش عشاير خوزستان شامگاه گذشته در مراسم نمادين آغاز طرح سنجش سلامت عشایر كه در مجتمع عشايري روستاي طاهر آباد شهرستان انديكا برگزار شده بود، اظهار كرد: با توجه به عدم دسترسي دانش آموزان مناطق صعب العبور و كوهستاني به مراكز درماني و بهداشتي اجراي اين طرح فرصت مناسبي براي شناسايي مشكلات بينايي، شنوايي، پوستی، آمادگي تحصيلي، اختلالات يادگيري و غربالگري این دانش آموزان است.

حميد قنبري افزود: خوشبختانه اجراي اين طرح امسال با همت اداره كل آموزش و پرورش خوزستان و اداره آموزش و پرورش استثنايي استان و در راستاي محروميت زدايي و توجه به مناطق كمتر توسعه يافته و عشايري به صورت متمركز آغاز شد.

وي عنوان کرد: با توجه به سلامتي و تندرسي كودكان و دانش آموزان كه يكي از مهمترين شاخص هاي توسعه به شمار مي رود، سرمايه گذاري در اين بخش را با وجود مشكلات بهداشتي موجود در مناطق عشايري يك اولويت مي دانم و از مسئولين تقاضا مي كنم كه در اين راستا به اجراي هر چه بهتر اين طرح براي عشاير كمك كنند.

مدير آموزش و پرورش عشاير خوزستان تصريح كرد: با توجه به نتايج به عمل آمده در روز اول اجراي طرح سنجش سلامت در اين مناطق عشايري، از 24 نوآموز تعداد 9 نفرشان ارجاعي بودند كه اين آمار بسيار دردناك و نگران كننده اي است. با توجه به اين آمار خواستار توجه مسئولان ارشد بهداشت و درمان استان به مناطق كمتر توسعه يافته هستم.

قنبري خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه بيش از 90 درصد كلاس هاي عشايري چند پايه هستند شناسايي دانش آموزان مشكل دار بسيار سخت است. درمان و معالجه به موقع اين دانش آموزان موجب اصلاح، بهبود و ارتقاء كيفيت آموزشي خواهد شد.
مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
0
0
درود بر جناب آقای قنبری که با پیگیریهای جدی توانست برای اولین بار این طرح را با کمک همکاران خدوم خود در آموزش و پرورش عشایر خوزستان به اجرا درآورد.
مملکت ما به این چنین مدیران لایق و خدمتگزاری در عرصه مدیریت کشور بسیار نیازمند است.
خدمت به خلق الله علی الخصوص مناطق محروم به نظر بنده بالاترین عبادت است.
:
:
:
آخرین اخبار