تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۶۵۳۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یراحی:از کودکی غزال را دوست داشتم
خواننده و آهنگساز خوزستانی پاپ گفت: به دلیل علاقه فراوان به ترانه «غزال» آن را بازخوانی کردم که مورد استقبال خوبی هم قرار گرفت.

مهدی یراحی گفت: به دلیل علاقه فراوانم به این قطعه که بخش عمده ای از آن به دوران کودکی و حس نوستالژی ام با این ترانه برمی گردد، آن را بازخوانی کردم. بعد از انتشار دو قطعه عربی که تقریبا یک سبک ریتم داشتند وقت آن رسیده بود که آهنگی با ریتمی متفاوت بخوانم.

وی افزود: آهنگ «غزال» از کاظم الساهر و ترانه سرایش آقای عزیز الرسام هر دو از هنرمندان عراقی مشهور جهان عرب هستند.

این خواننده نسل جوان ضمن ابراز خرسندی از بازخورد این ترانه اظهار کرد: به لطف خدا آهنگ «غزال» نیز مثل دو ترانه قبلی با استقبال خوبی از طرف هموطنان مواجه شد و این استقبال را مدیون دوستانی از جمله کوشان حداد هستم که در هر چه بهتر شدن این ترانه تلاش کردند.

یراحی گفت: از شروع تا پایان ترانه «غزال» حدود هشت ماه زمان برد تا به نتیجه دلخواه رسیدیم. امیدوارم با همکاری دوستان بتوانم آثار در خور تامل و ماندگاری را خلق کرده تا بیش از پیش لایق محبت های مردم باشیم.

این خواننده ملی با بیان این موضوع که آهنگ دومم با عنوان «من علمک» از کاظم الساهر نبود، افزود: معمولا اگر تصمیم به بازخوانی اثری بگیرم بخش عمده ای از این تصمیم به دلیل احساسی است که به آن اثر دارم ضمن اینکه جایگاه هنری شخصی که از وی بازخوانی می کنم نیز برایم دارای اهمیت است. با این حال اگر بتوانم به درک مشخصی از اثر برسم و احساس کنم که می توانم روایتی متفاوت از آن اثر ارائه بدهم، برای اجرایش وسوسه می شوم.

وی همچنین یادآور شد: از این به بعد تصمیم دارم اشعاری را با آهنگ های جدید اجرا کنم. البته آهنگ هایی را که تاکنون اجرا کردم به لحاظ سبک تنظیم و تکنیک خوانندگی با نسخه های اصلی کاملاً متفاوت بوده حتی در قطعه «من علمک» در قسمت اوج ملودی تغییراتی دادیم که کار حس پاپ تری پیدا کند.

مهدی یراحی از خوانندگان ملی کشور و متولد شهر اهواز است. یراحی تا کنون دو آلبوم «امپراتور» و «منو رها کن» را عرضه کرده است. همچنین در کنار این آلبوم ها تک ترانه های عربی «من علمک»، «عبرت الشط علی مودک» و اخیرا «غزال» را نیز ارائه کرده است.

مرجع / مـهـر
برچسب ها: مهدی یراحی
:
:
:
آخرین اخبار