تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۶۵۳۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرکی: ‌فدراسیون باید کی‌روش را تا ۲۰۱۸ حفظ کند
سرمربی فصل گذشته فولاد خوزستان گفت که اگر فدراسیون فوتبال به ادامه همکاری با کارلوس کی‌روش تمایل دارد باید قرارداد او را تا جام‌جهانی ۲۰۱۸ تمدید کند.

حسین فرکی در مورد نتایج تیم‌ ملی‌ در جام‌جهانی، شانس صعود ایران، بحث ادامه همکاری با کارلوس کی‌روش و مسائل مختلف دیگر صحبت کرد.

در آستانه بازی با بوسنی فکر می‌کنید تیم‌ ملی‌ شانسی برای صعود به مرحله بعد دارد؟

چیزی قابل پیش‌بینی نیست و هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. باید مقابل بوسنی با تفکر برد به زمین برویم. بوسنی شانسی برای صعود ندارد ولی این دلیل نمی‌شود که آنها بی‌تفاوت باشند. بوسنی به دنبال اعاده حیثیت است و فکر می‌کنم کار ساده‌ای نداشته باشیم. بازیکنان ما باید باهوش بازی کنند.

به نظر شما ایران تهاجمی بازی خواهد کرد؟

تفکر و استراتژی تیم‌ ملی‌ احتمالا در این بازی متفاوت خواهد بود. در دو بازی قبلی دفاع کردیم ولی در این بازی نیاز به برد داریم. فکر می‌کنم شانس صعود ما ۵۰ ـ ۵۰ باشد.

خیلی‌ها دوست دارند کی‌روش در تیم‌ ملی‌ بماند. در این مورد چه صحبتی دارید؟

خیلی‌ها دوست دارند او بماند و بعضی‌ها شاید نظر دیگری داشته باشند. من معتقدم این فضایی که بین کی‌روش و فدراسیون وجود دارد اصلا قشنگ نیست. اگر اختلاف نظری وجود دارد باید برطرف شود. شما می‌بینید که چنین اتفاقات حاشیه‌ای چه در زمان برگزاری جام‌ جهانی و چه قبل از آن دیده نمی‌شود. متاسفانه درباره ایران اما شرایط همیشه فرق می‌ کند.

یعنی ایران در جام‌های جهانی حاشیه دارد؟

در دوره‌های قبل که چنین چیزی وجود داشته است و شما می‌توانید به سال‌های گذشته نگاه کنید. در جام‌ جهانی ۹۸ که قبل از بازی‌ها مربی عوض شد، در جام‌ جهانی ۲۰۰۶ که دیدید سازمان تربیت بدنی چه اقداماتی انجام داد و برانکو بدون اینکه به ایران برگردد جدا شد. در مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۰ نیز افشین قطبی بعد از سال‌ها دوری از فوتبال ایران در دیدارهای پایانی هدایت تیم‌ ملی‌ را برعهده گرفت. در هر دوره حاشیه‌های مختلفی را دیدیم و در این جام هم مسائلی به شکل خودش وجود دارد. شما می‌بینید اسپانیا قهرمان جهان حذف می‌شود ولی خبر از حاشیه نیست.

به نظر شما ماندن کی‌روش به نفع فوتبال ایران است؟

اگر فدراسیون به کار او اعتقاد و قصد دارد این مربی را حفظ کند، پس کی‌روش باید تا جام‌جهانی ۲۰۱۸ در تیم‌ ملی‌ بماند. فوتبال ملی و باشگاهی ما نیاز به آرامش دارد اما متاسفانه این را نمی‌بینیم. مطمئنا در جام‌های جهانی بعدی هم با این شرایطی که وجود دارد دوباره ممکن است اتفاقاتی رخ دهد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار