تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۶۵۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حمایت قاطع نمایندگان از مهندس قاسمی
رييس جمهوري، روز چهارشنبه گذشته ، پنجم مردادماه جاري، سردار ' رستم قاسمي' را به عنوان وزير پيشنهادي نفت به مجلس شوراي اسلامي معرفي كرد و جلسه كسب راي اعتماد وي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي روز چهارشنبه هفته آينده ، دوازدهم مردادماه ، برگزار خواهد شد. در این رابطه روزنامه راه مردم نظرات تعدادی از نمایندگان مجلس را درباره این وزیر پیشنهادی مجلس جویا شده است. آنچه که در این مصاحبه مشهود است نظر مثبت اکثر این نمایندگان نسبت به این وزیر پیشنهادی است. آنچه در پی می آید ماحصل مختصر گفت و گوی روزنامه راه مردم با تعدادی از این نمایندگان است که با توجه به محدودیت صفحه ای ما را مجاب کرد تا تنها با تعدادی از این نمایندگان به گفت و گو بپردازیم.

نماینده خمینی شهر:
قاسمی شخصیت توانمندی است

نماینده خمینی شهر در رابطه با معرفی قاسمی برای وزارت نفت گفت: وی مرد میدان سختی ها به شمار می رود و بسیار توانمند است. ابطحی افزود: قاسمی با توجه به وضعیت نامطلوب وزارت نفت باید برنامه های خوبی را ارئه دهد تا با توجه به اهمیت این وزارت بتوان افق های روشن تری را برای نفت در نظر گرفت.

نماینده کهنوج:
قاسمی رای بالا می آورد

نماینده کهنوج در مجلس گفت: با توجه به تجربه قاسمی در زمینه های نفتی ایشان یکی از گزینه های خوب برای وزارت نفت به شمار می رود.

امیری افزود: احتمال اینکه قاسمی رأی بالایی بیاورد بسیار زیاد است لذا باید ایشان به فکر کارهای ساختاری در وزارت نفت بوده که امیداوریم با قاطعیت ایشان و ارتباط خوب میان وزیر پیشنهادی با دولت و مجلس، صنعت نفت ایران شاهد رشد و شکوفائی بیشتری باشد.

نماینده سمیرم:
عملکرد قاسمی در قرارگاه خاتم الا نبیاء خوب بوده است

نماینده سمیرم در رابطه با وزیر پیشنهادی نفت گفت: با توجه به عملکرد خوب و موثر مهندس قاسمی در قرارگاه خاتم الانبیاء، احساس می شود وی بتواند رای بالایی بیاورد. بهروز جعفری ادامه داد: مدیریت وزارت نفت نیازمند مدیریت منسجم و دقیق و بدون حاشیه است که تجربه مهندس قاسمی در این زمینه می تواند ثمربخش باشد.

نماینده قزوین و بوئین زهرا:
قاسمی مدیر موفقی است

عباسپور گفت: عملکرد قاسمی در قرارگاه خاتم الانبیاء نشان دهنده این است که وی می تواند مدیر موفقی برای وزارت نفت باشد. نماینده قزوین و بوئین زهرا ادامه داد: ما امیدواریم که با حضور ایشان برخی پروژه ها به ویژه در میادین مشترک مانند توسعه فازهای میدان گازی پارس جنوبی با سرعت بیشتری دنبال شده و برای کشور دستاوردهای بسیاری به همراه داشته باشد.


نماینده دشتستان:
رای به قاسمی جواب محکمی به یاوه گویانی مثل آمریکاست

نماینده دشتستان در رابطه با معرفی قاسمی برای تصدی پست وزارت نفت گفت: قاسمی از گزینه هایی است که مدتهای مدیدی در بحث نفت مطرح است.

ایوب پاپری مقدم افزود: حضور و تجربه ایشان در قرار گاه خاتم الانبیاء خود نشان دهنده این است که وی مدیر توانمندی به شمار می آید و از طرفی حضور وی در پروژه های نفتی متفاوت خود مبین این حقیقت است که ایشان دارای تجربه بالایی نیز می باشد. وی ادامه داد: قاسمی قطعاً رأی خواهد آورد و رأی او جواب محکمی است به یاوه گویانی مثل آمریکا.


نماینده سنقرکلیایی:
قاسمی از خاتم الانبیاء تجربه کافی دارد

نماینده سنقرکلیایی در رابطه با عملکرد قاسمی گفت: وی دارای تجربه بسیار مفید و موثری در حوزه نفت است از طرفی حضور و عملکرد موثر ایشان در قرارگاه خاتم الانبیا نشان دهنده توانمندی ایشان است.

صمد فدایی در ادامه افزود: تجربه و سالها حضور در صنعت نفت ایران سبب شده تا مجلس از معرفی ایشان برای تصدی گری وزارت نفت استقبال کند.


نماینده قوچان و فاروج:
قاسمی از نظر اجرایی موفق است

نماینده قوچان و فاروج گفت: علی آبادی طی مدت سرپرستی اش نشان داد که در این زمینه وزیر ناموفقی است بنابراین باید کسی انتخاب می شد که از نظر اجرایی قوی باشد.

نصرا... کمالیان افزود: قاسمی گزینه مناسبی برای وزارت نفت به شمار می رود. وی در زمینه هایی همچون عملیات آب و خاکی و سد و نیروگاهی، بسیار توانمند عمل کرده و از بروکراسی های اداری به دور است و می تواند رأی بالایی بیاورد.


نماینده سراب:
توقع داریم کارنامه خوبی در وزارت نفت داشته باشد

نماینده سراب در رابطه با وزیر پیشنهادی وزارت نفت گفت: به نظر می رسد که انتقال قاسمی از خاتم الانبیاء به وزارت نفت کمی پیچیده باشد ولی با توجه به سابقه و موفقیتهایش در قرارگاه خاتم الانبیاء توقع داریم که در این حوزه نیز کارنامه خوبی داشته باشد.

مجید نصیر پور سردهائی افزود: مهندس قاسمی مدیری عملیاتی و اجرائی است و قابلیت آن را دارد تا با یک برنامه ریزی جامع در توسعه میدان های مشترک که در برنامه های ایشان به عنوان یکی از اولویت های کاری اعلام شده موفق شود.


نماینده ساوجبلاغ و طالقان:
قاسمی شانس بالایی دارد

نماینده ساوجبلاغ و طالقان گفت: به نظر می آید رئیس جمهور فرد شایسته ای را برای وزارت نفت پیشنهاد کرده و شانس رأی بالایی برای قاسمی وجود دارد.

محمد حسین نژاد فلاح افزود: فکر می کنم با وجود قاسمی تعادل خوبی بین وزارت نفت و مجلس ایجاد شود.


نماینده مراغه و عجب شیر:
قاسمی مدتها در حوزه نفت بوده است

نماینده مراغه و عجب شیر گفت: درست است که بحثهای زیادی در مورد قاسمی وجود دارد ولی وی مدتهای زیادی در حوزه نفت کار کرده است.

یوسف نجفی افزود: به نظر می‌رسد وی با استفاده از تجارب مثبت گذشته، بتواند صنعت نفت را به سمت پویایی و خودکفایی کامل فنی و مهندسی راهبری کند.


نماینده دامغان:
امید است با وجود قاسمی شاهد فرصتهای خوب و تحولاتی در صنعت نفت باشیم

نماینده دامغان در مجلس در رابطه با وزیر پیشنهادی وزارت نفت گفت: وزیری که به عنوان وزیر نفت از طرف رئیس جمهور معرفی شده به فضل الهی از تعهد، تخصص، تجربه و سابقه درخشان و حسن تعامل و ارتباطات خوبی برخوردار است.

حسن ملک محمدی افزود: با توجه به نقاط مثبت ، انگیزه های والا و روحیه خدمتی مهندس قاسمی، به طور قطع با رأی قاطع نمایندگان، رأی اعتماد خواهد گرفت و امیدواریم با شروع کار وزراء، شاهد جهش و خیزش در وزارتخانه ها بوده وشاهد فرصتهای فراوان و تحولات خوبی در صنعت نفت باشیم.


نماینده تبریز:
نظرم به قاسمی مثبت است

نماینده تبریز در رابطه با عملکرد قاسمی گفت: در سوابق وی اجرای طرح‌های مهمی چون پروژه‌های مهم پارس جنوبی و مدیریت پروژه‌هایی چون، خط انتقال گاز از اهواز به ایلام، خط انتقال فرآورده‌های نفتی از آبادان به ری دیده می‌شود که نشان دهنده ارتباط فنی و مهندسی و مدیریتی مهندس قاسمی با این صنعت است.

علی رضا منادی سفیدان ادامه داد: با توجه به توانایی های ایشان نظر بنده نسبت به مهندس قاسمی مثبت است و فکر می کنم بالاترین رأی برای وی باشد.

نماینده اردبیل:
قاسمی رای بالایی می آورد

نماینده اردبیل گفت: وزارت نفت یکی از مهمترین وزارتخانه‌های کشور است که بخش مهمی از صنعت ایران و اعتبارات بودجه سالانه از طریق فعالیت‌های اقتصادی این وزارتخانه تامین می‌گردد.

سید کاظم موسوی افزود: بنابراین باید فردی اجرایی با آشنایی کامل به حوزه های نفتی را برای این وزارت برگزید.

وی در رابطه با مهندس قاسمی گفت: بنده نظر مثبتی نسبت به ایشان دارم و به طور قطع، مطمئنم که وی رأی بالای می آورد.


نماینده فلاورجان :
قاسمی کارنامه درخشانی در سوابق کاری خویش دارد

نماینده فلاورجان گفت: مهندس قاسمی در حوزه کاری خویش، کارنامه خوب و درخشانی را ارائه داده است.

سید ناصر موسوی لارگانی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به سوابق قاسمی در خاتم الانبیاء به احتمال 80 درصد وی رأی خواهد آورد و امیدواریم با به کارگیری ز معاونتهای کارآمد و کارشناس به این وزارتخانه سر و سامان دهد.


نماینده زابل:
توانمندیهای قاسمی بالاست

نماینده زابل گفت: افرادی که با صنعت و روند تکمیل زیرساخت‌های صنعتی در ایران آشنا هستند به خوبی با تاثیرگذاری مدیران قرارگاه خاتم‌الانبیادر این حوزه آشنا هستند.

عباسعلی نورا افزود: با توجه به عملکرد قاسمی در قرارگاه خاتم الانبیا در مورد توانمندی های قاسمی مشکلی وجود ندارد و جای بحثی نمی ماند.

امید است که با برنامه های ایشان شاهد روند روبه رشد در وزارت نفت باشیم.



گیورک وارطان :
عملکرد قاسمی خوب بوده است

نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران گفت: باید برای پیشنهاد وزیر در این وزارتخانه حساسیت‌ بسیاری داشته باشیم و از کسانی در راس وزارت نفت سود ببریم که توانایی پیشبرد اهداف کلان نظام به ویژه در حوزه خودکفایی را داشته باشند.

گیورک وارطان ادامه داد: در مورد قاسمی هنوز برنامه هایش را بررسی نکرده ام، ولی شخصاً عملکرد وی را مثبت ارزیابی می کنم.


نماینده تبریز:
قاسمی وزیر خوبی خواهد بود

نماینده تبریز درباره قاسمی وزیر پیشنهادی وزارت نفت گفت: به نظر می آید قاسمی یکی از گزینه های خوب برای وزارت نفت می باشد اما با توجه به حساسیت های ویژه ای که در این وزارت وجود دارد باید تمامی جوانب را سنجید.

شکور اکبر نژاد در ادامه خاطرنشان ساخت: باید با توجه به برنامه های پیشنهادی قاسمی در باره وی اظهار نظر کرد ولی با توجه به تجربیات ایشان می توان بسیار امیداوار بود.



نمانده بندر ماهشهر:
قاسمی پروژه های بزرگی در خاتم الانبیاء انجام داده است

نمانده بندر ماهشهر گفت: با توجه به شناخت کافی که از مهندس قاسمی دارم ایشان را می توان یکی از گزینه های خوب برای وزارت نفت دانست.

خلیل حیات مقدم ادامه داد: امیدواریم با استفاده از تجربیات ایشان بتوان تا با توان داخلی در برابر تهدیدها و تحریم‌های دشمنان ایستادگی کنیم.



نماینده شهرضا:

قاسمی در توسعه پارس جنوبی بسیار کارآمد بوده است

نماینده شهر ضا درباره وزیر پیشنهادی نفت گفت: قاسمی به عنوان متصدی وزارت نفت، ویژگیهای منحصر به فردی دارد. اول اینکه در سطح مدیریت کلان راهبردی کشور در مقاطع مختلف قبل از انقلاب و بازسازی بعد از جنگ فعالیت ویژه و فعالی داشته و مدیری کلان نگر و بزرگ اندیش بوده و عملیات و پروژه های بزرگی را تجربه کرده است.

عوض حیدرپور شهرضایی ادامه داد: وی در توسعه پارس جنوبی کارآمد بوده، به همین خاطر نظر مجلس به وی مثبت است.


سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:
قاسمی در وزارت نفت رأی بالایی دارد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به عقیده من قاسمی رأی بالایی برای بحث وزارت نفت داشته باشد زیرا ایشان با برخورداری از تجربه کافی می توان گزینه مناسبی برای این وزارت باشد.

سید کاظم دلخوش ادامه داد: باید به بررسی دقیق برنامه های ایشان پرداخت تا بتوان آینده روشنی را برای وزارت نفت ترسیم کرد.


عضو هیئت رئیسه مجلس:
قاسمی گزینه خوبی است

دهقانی نقندر نماینده چناران و طرقبه گفت: نظرم نسبت به مهندس قاسمی مثبت است و رأی بالا را برای وی پیش بینی می کنم.

وی ادامه داد: توسعه میادین مشترک و جذب سرمایه های جدید در صنعت نفت از برنامه های ارائه شده مهندس قاسمی است که امیداوریم شاهد رشد و شکوفائی بیشتری در صنعت نفت کشور باشیم.


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:
قاسمی رأی خوب و بالایی دارد

نماینده کلیبر و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: قاسمی رأی خوبی خواهد داشت و بنده وی را به عنوان وزیر نفت قبول دارم.

ارسلان فتحی پور ادامه داد: با توجه به اینکه پروژه های متعددی از این صنعت برعهده ایشان بوده است، بنابراین احتمال آنکه وی به عنوان وزیر نفت از طرف مجلس انتخاب شود بسیار زیاد است.


نماینده لنگرود:
با انتخاب قاسمی وزارت نفت از بلا تکلیفی در می آید

نماینده لنگرود درباره وزیر پیشنهادی وزارت نفت گفت: نگاهم به قاسمی مثبت است و با توجه به اتمام سرپرستی این وزارتخانه، باید وزیر جدید معرفی می شد که مهندس قاسمی، فرد لایقی برای این سمت می باشد

مهرداد بائوج لاهوتی ادامه داد: ارتباط نزدیکی بین قرارگاه خاتم الانبیاء و وزارت نفت وجود دارد لذا می توان چنین استنباط نمود که وی می تواند در این وزارتخانه موفق بوده و صنعت نفت کشورمان از بلاتکلیفی در بیاورد.


نماینده ایلام:
قاسمی رای می آورد

نماینده ایلام نیز درباره وزیر پیشنهادی نفت گفت: با توجه به اینکه پروژه های متعددی از صنعت نفت برعهده قاسمی بوده است، بنابراین احتمال آنکه وی به عنوان وزیر نفت از طرف مجلس انتخاب شود بسیار زیاد است و به احتمال قوی ایشان رای خواهد آورد.

شاپور پولادی ادامه داد: بنده نیز اظهار نظرها را به بعد و پس از بررسی بیشتر موکول می کنم و امید وارم که تکلیف وزارت نفت که یکی از وزارتخانه های حساس کشور است به زودی مشخص شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:
کارهای عمرانی قاسمی موفقیت آمیز بوده است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در رابطه با وزارت نفت گفت: با توجه به موفقیت قاسمی در کارهای عمرانی در زمان مدیریتش در قرارگاه خاتم الانبیاء، نظرم نسبت به ایشان مثبت است.

سید احمد رضا دستغیب افزود: تجربیات ایشان می تواند کمک شایانی به وزارت نفت نماید خصوصا اینکه ای وزارتخانه یکی از وزارتخانه های حساس در کشور به شمار می آید.


نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران:
با توجه به سوابق قاسمی، نظرم مثبت است

نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران گفت: با توجه به سوابق قاسمی بالاخص در فضای کنونی کشور، نظرم نسبت به ایشان مثبت است.

روبرت بگلریان در ادامه خاطر نشان ساخت: اکثر قریب به اتفاق نمایندگان مجلس با معرفی مهندس قاسمی برای تصدی وزارت نفت موافق بوده و به وی رای اعتماد خواهند داد


نماینده کرمانشاه :
نگاه مجلسیان به قاسمی مثبت است

نماینده کرمانشاه در مجلس گفت: مهندس قاسمی کارها و اقدامات خوبی را انجام داده، ولی در حال حاضر نمی توانم نظر قطعی خویش را بیان کنم، زیرا وزارت نفت، وزارتخانه مهمی است و لازم است بررسی بیشتری داشته باشیم ولی به طور قطع، قاسمی رأی خوبی خواهد داشت.

امین شعبانی در ادامه بیان داشت: مجلس دارای 290 نفر نماینده مردم است که هر کدام دارای نظرات و دیدگاه‌‌های مستقل هستند و نمی‌توان از طرف همه صبحت کرد ولی به طور کلی نگاه اکثر مجلسیان به این پیشنهاد مثبت است.


تربت حیدریه:
قاسمی از مدیران توانمند به شمار می آید

نماینده حیریه در مجلس در رابطه با مهندس قاسمی گفت: وی از مدیران توانمند به شمار می رود و اقدامات وی در قرارگاه خاتم الانبیاء قابل تقدیر است و نظر بنده نسبت به وی مثبت است.

محمدعلی رضایی در ادامه افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کلان جمهوری اسلامی دست‌یابی به خودکفایی در صنایع پایه و مادر است که به فضل الهی بخش‌های مهمی از برنامه تحقق یافته است. امید است که با انتخاب فرد شایسته وزارت نفت بتوان به سوی پیشرفت گام برداشت.


نماینده تهران:
نظرم به قاسمی مثبت است

نماینده مردم تهران در مجلس نیز نظر خود را نسبت به مهندس قاسمی مثبت ارزیابی کرد.

حمید رسایی اذعان داشت: بدون شک با توجه به حساسیت وزارت نفت باید فردی شایسته و دارایی توانایی های بالا به این سمت گمارده شود.

وی ادامه داد: با توجه به توانمندی های قاسمی نظر بنده نسبت به ایشان مثبت است.


نماینده جهرم:
بیشترین رأی را قاسمی می آورد

نماینده جهرم در مجلس نیز از حضور مهندس قاسمی در وزارت نفت سخن به میان آورد.

رضایی کوچی اذغان داشت: با توجه به تجربیات قاسمی در قرارگاه خاتم الانبیاء می توان امیدوار بود که ایشان بتواند کمک شایانی به وزارت نفت باشد.

وی اظهار داشت: به نظر بنده مهندس قاسمی بیشترین رأی را خواهد آورد.


نماینده خرم آباد :
قاسمی منشاء تغییر و تحول در حوزه نفت است

نماینده خرم آباد گفت: مهندس قاسمی دارای تخصص و مدیر لایقی است.

رحیمی نسب اظهار داشت: تعهد و وفاداری قاسمی نسبت به مردم و ولایت ثابت شده است. وی منشاء تغییر و تحول در حوزه نفتی بوده است.

وی ادامه داد: امید است که با حضور ایشان شاهد روند روبه رشدی در وزارت نفت باشیم.


نماینده تبریز:
قاسمی مورد تأیید مجلس است

نماینده تبریز مهندس قاسمی را مورد قبول و تأیید مجلس دانست و افزود: وی به دلیل توانمندی اش در مدیریت های قبلی خود و نیز عملکرد برجسته ای که از خود نشان داده است می تواند گزینه مناسبی برای وزارت نفت باشد.

رضا رحمانی اظهار داشت: امیدواریم وی با مدیریتش بتواند در وزارت نفت این وزارتخانه را ارتقاء ببخشد.


نماینده ارومیه :
از قاسمی حمایت خواهیم کرد

نماینده ارومیه نیز حمایت خود را از قاسمی به عنوان وزیر پیشنهادی نفت اعلام کرد و افزود: نظرم نسبت به مهندس قاسمی مثبت بوده و به طور کامل از وی حمایت خواهیم کرد.

نادر قاضی پور در ادامه اذعان داشت: البته باید به بررسی دقیق برنامه های ایشان پرداخت تا بتوان نظر نهایی را اعلام نمود ولی با توجه به تجربیات و سوابقی که از ایشان سراغ دارم نظرم راجع به وی مثبت می باشد.



نماینده قائنات :
از قاسمی حمایت می کنم

نماینده قائنات گفت: نظرم نسبت به مهندس قاسمی مثبت است، به همین علت حمایت خویش را از وی اعلام می کنم.

موسوی قربانی با تاکید بر اینکه طی سال‌های اخیر دولت وقتی با توطئه کشورهای غربی در این زمینه روبرو شد، استفاده از توان فنی،‌ مهندسی و تخصصی داخل را در اولویت قرار داد، خاطرنشان کرد: باید به گونه ای عمل کرد تا بتوان این توطئه ها را خنثی نمود و از تمامی ظرفیت های موجود استفاده کرد.

نماینده شیراز:
قاسمی تجربیات بسیار بالایی دارد

نماینده شیراز گفت: مهندس قاسمی انسان توانمندی در حوزه نفت می باشد. تجربیات بسیار بالای وی در بحث مدیریت قابل تأمل می باشد.

جعفر قادری افزود: جرأت و جسارت قاسمی در انجام پروژه های مختلف قابل تقدیر است و امید است با حضور ایشان در وزارت نفت بتوان چشم اندازی وسیع را برای آینده کشور و وزارت نفت ترسیم کرد.


نماینده محلات و دلیجان:
با توجه به سابقه روشن قاسمی، مشکلات حل خواهد شد

نماینده محلات و دلیجان گفت: با توجه به سابقه روشنی که مهندس قاسمی در قرارگاه خاتم الانبیاء دارد، حضورش می تواند مشکلات موجود را حل کند.

علیرضا سلیمی در ادامه افزود: : بدون شک استفاده دولت‌های مختلف از توانایی و تخصص مدیران کاربلد برای پیشبرد برنامه‌های خود می تواند اثرات مثبتی را به همراه داشته باشد لذا با سوابقی که از مهندس قاسمی سراغ دارم نظرم مثبت است.

نماینده بم:
نظرم نسبت به قاسمی مثبت است

نماینده بم نیز حضور مهندس قاسمی را در وزارت نفت نقطه مثبتی ارزیابی کرد و افزود: امیدوارم با توجه به تجربیات و توانایی ایشان بتوانیم شاهد حضورشان در وزارت نفت باشیم.

موسوی غضنفر آبادی افزود: ایشان می تواند کمک شایانی به وزارت نفت داشته باشد لذا باید با ارائه برنامه های مدون وزارت مهم و حساس نفت را به سوی آینده ای روشن پیش برد.

نماینده آستانه اشرفیه:
قاسمی توانمندی خویش را نشان داده است

سید مهدی صادق نماینده آستانه اشرفیه گفت: مهندس قاسمی توانمندی خویش را در قرارگاه خاتم الانبیاء نشان داده است. ولی با توجه به تفاوت این وزارتخانه با وزارتخانه های دیگر باید با دیدی بازتر به مسئله نگاه کرد.

وی افزود: در مجموع با شناختی که از ایشان دارم نظرم نسبت به ایشان مثبت است.


نماینده اردستان:
قاسمی از مجلس رای اعتماد می گیرد

نماینده اردستان نیز نظر خود را راجع به قاسمی مثبت اعلام کرد و افزود:

با توجه به سوابق ایشان امروز که مهندس قاسمی به مجلس معرفی شده است،‌ اکثر نمایندگان به وی نگاه مثبت دارند و به احتمال فراوان از مجلس رای اعتماد خواهد گرفت.

سید مصطفی طباطبائی افزود: ده‌ها پروژه بزرگ نفت و گاز طی سال‌های اخیر توسط قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) انجام شده و دولت از ابتدا باید ابتدا از مهندس قاسمی برای تصدی وزارت نفت دعوت می‌کرد.



نماینده تهران:
نظرم نسبت به همه وزراء بخصوص قاسمی مثبت است

نماینده تهران گفت: نظرم به همه وزراء پیشنهادی مثبت است، بخصوص مهندس قاسمی که حتماً رأی بالایی خواهد داشت.

مهدی کوچک زاده ادامه داد: با در وزارت نفت از مدیران کارآمد و با تجربه استفاده نمود تا بتوان آینده ای روشن را در برداشت. لذا با توجه به حساسیت ویژه وزارت نفت امید است که با استفاده از توانای بالای قاسمی بتوان به آینده امیدوار بود.


نماینده شبستر:
حضور قاسمی مرتفع کننده مشکلات است

نماینده شبستر نیز نظر مثبتی به وزیر پیشنهادی نفت دارد.

علی مطهری در باره قاسمی افزود: وی از مدیران کارآمد و با تجربه است لذا حضور ایشان در وزارت نفت می تواند بسیاری از مشکلات را مرتفع کند.


نماینده فریدن و فریدون شهر:
با توجه به مدیریت قاسمی در خاتم الانبیاء وی موفق خواهد بود

نماینده فریدن و فریدون شهر گفت: قاسمی تازه معرفی شده ولی با توجه به کارههای بزرگی که در قرارگاه خاتم الانبیاء انجام داده، فکر می کنم می تواند وزیر توانمندی باشد.

اقبال محمد افزود: تجربه و سالها حضور در صنعت نفت ایران سبب شده تا مجلس از معرفی ایشان برای تصدی گری وزارت نفت استقبال کند.


نماینده میرجاوه و نصرت آباد:
با حضور قاسمی شاهد یک مدیرموفق خواهیم بود

نماینده میرجاوه و نصرت آباد گفت: با توجه به شناختی که نسبت به قاسمی دارم و اینکه در زمان مدیریتش در قرارگاه خاتم الانبیاء، همواره در کمیسیون عمران حاضر می شدند و نیز بررسی هایی که کردم، نظرم نسبت به وی مساعد است.

حمید رضا پشنگ افزود: در صورت حضور ایشان در وزارت نفت شاهد فعالیت یکی از وزیران مدیر، مدبر و توانمند در دولت خواهیم بود.


نماینده آمل :
قاسمی به بهبود شرایط موجود نفت کمک شایانی کند

نماینده آمل با توجه به حساسیت ویژه وزارت نفت گفت: مهندس قاسمی مدیری عملیاتی و اجرائی است و قابلیت آن را دارد تا با یک برنامه ریزی جامع بتواند به بهبود شرایط موجود کمک شایانی کند.

عزت ا... یوسفیان ملا ادامه داد: فکر می کنم که اکثر نمایندگان مجلس نسبت به این انتخاب و گزینه نظرمثبتی داشته باشند.


نماینده نهبندان :
قاسمی فرد لایقی است

نماینده نهبندان گفت: در سوابق مهندس قاسمی اجرای طرح‌های مهمی به چشم می خورد که نشان دهنده ارتباط فنی و مهندسی و مدیریتی ایشان با این صنعت است.

محمد رضا صابری افزود: نظرم نسبت به قاسمی مثبت است و وی را فردی لایق می دانم.


نماینده اهواز:
برنامه های قاسمی کشور را به اهداف بلند مدت می رساند

نماینده اهواز گفت: با توجه به کارهای بزرگی که قاسمی در قرارگاه خاتم انجام داده است، وی در رأس هرم مجموعه وزرای پیشنهادی قرار دارد و گزینه خوبی برای وزارت نفت است.

سید شریف حسینی افزود: امیدواریم برنامه های وی، کشور را به اهداف بلند مدت برساند.


نماینده اسفراین :
با تجربیات قاسمی امیدواریم صنعت نفت موفق باشد

نماینده اسفراین گفت: در بحث نفت که مهمترین وزارتخانه کشور به شمار می رود و 80 درصد درآمد مستقیم و غیرمستقیم کشور از این وزارتخانه است، نیاز به تجربیات مدیری کارآمد و توانمند می باشد.

هادی قوامی افزود: امیدواریم با توجه به تجربیات آقای قاسمی در قرارگاه خاتم، فرصتهایی ایجاد شود که کشور ما بتواند سهم خود را در حوزه های مشترک بدست بیاورد.


نماینده تربت جام :
اقبال مجلس نسبت به قاسمی خوب است

نماینده تربت جام گفت: قاسمی مدیری توانمند است و نگاه مجلس به وی نیز نگاه مثبتی است.

اسدالهی افزود: وی در پروژه های بزرگ قرارگاه خاتم الانبیاء نشان داد که مدیر موفقی است و خوب عمل کرده و با تجربه و گامهای بلندی که در بعد عمران و توسعه انجام داده موفق بوده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:
قاسمی دغدغه های موجود در صنعت نفت را برآورده می کند

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: نمایندگان مردم در کمیسیون انرژی نظر مثبتی روی انتخاب مهندس رستم قاسمی دارند. عمادحسینی افزود: برنامه های ارائه شده ایشان در کمیسیون بررسی شده و نمایندگان به دلیل سوابق مدیریتی در قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) و با توجه به تجربه مناسب در حوزه نفت و گاز، ایشان می توانند دغدغه های موجود در صنعت نفت ایران را برآورده کنند. نماینده مردم قروه در مجلس گفت: توسعه میادین مشترک و جذب سرمایه های جدید در صنعت نفت از برنامه های ارائه شده مهندس قاسمی است که امیداوریم با ارتباط خوب میان وزیر پیشنهادی با دولت و مجلس، صنعت نفت ایران شاهد رشد و شکوفائی بیشتری باشد.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:
تجربه مطلوب مهندس قاسمی عامل پیشرفت صنعت نفت

تجربه و حضور بلند مدت مهندس قاسمی در صنعت نفت ایران می تواند مسیر رشد و توسعه این صنعت را هموار کند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که حضور مهندس قاسمی در وزارت نفت می تواند بر رشد و توسعه این صنعت تاثیر گذار باشد، گفت: از نظر اغلب نماینگان ایشان گزینه خوبی برای وزارت نفت است. پیمان فروزش افزود: ایشان به دلیل حضور و اشراف بر پروژه های صنعت نفت می توانند ارتباط خوبی با پیمانکاران داخلی برقرار کرده تا با استفاده از حداکثر توان داخلی، پروژه های ملی صنعت نفت به بهره برداری برسند. وی تصریح کرد: افزایش توان سازندگان و پیمانکاران موجب خواهد شد تا با افزایش بهره وری به سوی خودکفائی گام برداریم.


حسن شبانپور:
نگاه اعضای کمیسیون انرژی به قاسمی مثبت است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: کارنامه عملکرد بیست ساله مهندس رستم قاسمی در صنعت نفت و گاز برای اعضای کمیسیون انرژی مشخص بوده و نگاه اعضای کمیسیون به وی مثبت است.

حسن شبانپور، درباره معرفی مهندس قاسمی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت نفت به مجلس شورای اسلامی، افزود: هدایت و راهبری وزارت نفت به دلیل اهمیت و حساسیتی که دارد یکی از مهمترین دغدغه‌های دولت‌ها در زمان معرفی وزیر پیشنهادی نفت بوده است.وی افزود:‌ برای تصدی این وزارتخانه باید فردی معرفی شود که با صنعت نفت و گاز آشنا بوده، توانایی و تخصص اجرای پروژه‌های مهم عمرانی در این حوزه را داشته باشد و به‌ویژه از روحیه اعتقادی و جهادی برخوردار باشد.این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه مهندس قاسمی که از سوی دولت برای تصدی این سمت معرفی شده دارای چنین ویژگی‌هایی است، خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون انرژی با عملکرد وی در طول دو دهه فعالیت در صنعت نفت و گاز آشنا هستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:
مهندس قاسمی سوابق روشنی در پروژه‌های صنعت نفت دارد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مهندس قاسمی دارای سوابق بسیار روشنی در اجرای پروژه‌های بزرگ عمرانی به ویژه در حوزه صنعت نفت و گاز بوده و سال‌هاست که نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم ایران از این اقدامات بهره‌مند می‌شوند.علاالدین بروجردی، درخصوص معرفی مهندس قاسمی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت نفت به مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ کشورهای غربی به طور قطع با معرفی مهندس رستم قاسمی برای وزارت نفت مخالت کرده و در مخالفت با آن توطئه‌هایی را آغاز خواهند کرد.


عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس:
اکثر نمایندگان مجلس با توانایی‌ها و عملکرد وزیر پیشنهادی نفت آشنا هستند

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) طی سال‌های اخیر پروژه‌های عمرانی زیادی انجام داده است، گفت: اکثر نمایندگان مجلس با توانایی‌ها و عملکرد وزیر پیشنهادی نفت آشنا هستند و به همین دلیل این گزینه برای مجلس کاملا شناخته شده است.ستار هدایت‌خواه، درخصوص معرفی مهندس قاسمی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت نفت به مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کلان جمهوری اسلامی دست‌یابی به خودکفایی در صنایع پایه و مادر است که به فضل الهی بخش‌های مهمی از برنامه تحقق یافته است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مراکزی در این حوزه اقدامات غیرقابل چشم‌پوشی انجام داده است، قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) است. امید است که باحضور مهندس قاسمی شاهد روند روبه رشد باشیم.


عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس:
دولت از اول باید از توان مهندس قاسمی استفاده می‌کرد

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با حمایت از وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت نفت گفت: دولت از ابتدا باید از وی در سمت وزارت نفت استفاده می‌کرد، ‌چرا که عملکرد مهندس قاسمی برای همگان شناخته شده است. حسن کامران، درخصوص معرفی مهندس قاسمی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت نفت به مجلس شورای اسلامی افزود: قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) که از بخش‌های اقتصادی به شمار می‌آید، طی بیست سال اخیر هرکجا که جمهوری اسلامی نیاز داشت با روحیه جهادی وارد شده و بارهای بر زمین مانده را به منزل رسانده‌ است.


عضو کمیسیون عمران مجلس:
دیدگاه نمایندگان نسبت به مهندس قاسمی مثبت است

نمایندگان مجلس نظر مثبتی نسبت به معرفی مهندس قاسمی برای تصدی وزارت نفت دارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این که سوابق کاری مهندس قاسمی می تواند کمک شایانی به صنعت نفت ایران کند اظهار کرد: تجربه حضور ایشان در صنعت نفت می تواند چشم انداز مثبتی را برای این صنعت رقم بزند.محمدحسین مقیمی افزود: نمایندگان مجلس پس از بررسی برنامه های پیشنهادی مهندس قاسمی، به ایشان در صحن مجلس رای خواهند داد و بطور کلی فضای مجلس نسبت به معرفی مهندس قاسمی مثبت است.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:
مهندس قاسمی یکی از مدیران توانمند نظام است

حضور یکی از لایق ترین و شایسته ترین مدیران نظام می تواند جان تازه ای به صنعت نفت ایران ببخشد.

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مهندس قاسمی به عنوان یکی از مدیران توانمند سال ها در راه سازندگی و آبادانی ایران به خدمت پرداخته است. شهباز حسن پور افزود: امید است با حضور ایشان در وزارت نفت شاهد ادامه روند رو به رشد توسعه صنعت نفت باشیم و با سرعت بیشتری به اهداف مورد نظر دست یافته و به خودکفائی کامل در این صنعت دست یابیم. وی ادامه داد: در صورت حضور ایشان در وزارت نفت شاهد فعالیت یکی از وزیران مدیر، مدبر و توانمند در دولت خواهیم بود. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: فضای کلی نمایندگان نسبت به معرفی مهندس قاسمی مثبت است و مجلس از انتخاب مهندس قاسمی برای حضوردر وزارت نفت استقبال می کند


عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی :
قاسمی با صنعت نفت بیگانه نیست

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می‌رسد وزیر پیشنهادی نفت با استفاده از تجارب مثبت گذشته، بتواند صنعت نفت را به سمت پویایی و خودکفایی کامل فنی و مهندسی راهبری کند.

حسن نوروزی ، درباره وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهوری به مجلس برای تصدی وزارت نفت اظهار داشت: وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت نفت دارای سوابق مشخص و معلومی در صنعت نفت و گاز است و وی با این صنعت بیگانه نیست.وی اذعان داشت: وزارت نفت به دلیل اهمیت و حساسیتی که دارد،‌ باید توسط مدیرانی اداره و راهبری شود که با صنعت نفت وگاز بیگانه نبوده و دارای اطلاعات علمی و همچنین تجربه کافی در این حوزه باشند


نماینده کرج:
از تجربیات قاسمی باید در وزارت نفت استفاده کرد

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی درخصوص معرفی مهندس رستم قاسمی به عنوان وزیر پیشنهادی نفت از سوی رئیس‌جمهور به مجلس، اظهار داشت: قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) که مدیران و کارکنانش دارای روحیه جهادی و اعتقادی هستند، گام‌های بسیار بزرگی برداشته اند لذا حضور مهندس قاسمی در این قرارگاه می تواند خود متذکر این باشد که ایشان یکی از مدیران توانمند می باشند.

نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی که با صنعت و روند تکمیل زیرساخت‌های صنعتی در ایران آشنا هستند به خوبی با تاثیرگذاری مدیران قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در این حوزه آشنا هستند.

وی اذعان داشت: بدون شک حضور قاسمی در وزارت نفت می تواند کمک شایانی به این صنعت کند لذا باید با استفاده از تجربیات ایشان بتوان افق های روشن تری را برای آینده صنعت نفت ترسیم کرد.


نماینده شهریار:
باید از مدیرانی همچون قاسمی بهره گرفت

حسین گروسی نماینده شهریار درخصوص معرفی مهندس رستم قاسمی به عنوان وزیر پیشنهادی نفت به مجلس اظهار داشت: وزارت نفت یکی از مهمترین وزارتخانه‌های کشور است که بخش مهمی از صنعت ایران و اعتبارات بودجه سالانه از طریق فعالیت‌های اقتصادی این وزارتخانه تامین می‌گردد.

وی ادامه داد: بنابراین باید برای پیشنهاد وزیر در این وزارتخانه حساسیت‌ بسیاری داشته باشیم و از کسانی در راس وزارت نفت سود ببریم که توانایی پیشبرد اهداف کلان نظام به ویژه در حوزه خودکفایی را داشته باشند.

وی اذعان داشت: مهندس قاسمی دارای کارنامه موفقی است لذا باید با استفاده از تمام ظرفیت های موجود و به کارگیری مدیرانی همچون وی بتوان به رشد و توسعه این صنعت پرداخت.


عبدالله کعبی:
قاسمی بهترین انتخاب رئیس جمهوری است

نماینده مردم آبادان انتخاب مهندس قاسمی به عنوان وزیر پیشنهادی نفت را در شرایط کنونی بهترین انتخاب از سوی رئیس‌جمهور دانست و سخنگوی کمیسیون انرژی نیز بر نظر مثبت کمیسیون انرژی مجلس به مهندس قاسمی برای وزارت نفت تاکید کرد.

عبدالله کعبی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس انتخاب مهندس رستم قاسمی به عنوان وزیر پیشنهادی نفت را در شرایط کنونی بهترین انتخاب از سوی رئیس‌جمهور دانست.
:
:
:
آخرین اخبار