تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۵۴۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مختار خبر داد:
237 نفر معتاد صاحب سرپناه شبانه شدند
رئیس اداره بهزیستی آبادان گفت: پارسال یک هزار و 774 نفر معتاد در مراکز درمان سوء مصرف مواد مخدر درمان شدند.

جلیل مختار با بیان اینکه اجرای برنامه های پیشگیرانه بهترین راه حل مبارزه با اعتیاد است، افزود: انجام این کار به نحو شایسته و صحیح نیاز به عزم عمومی مردم و مسئولان دارد.

وی اظهار کرد: سال گذشته یک میلیارد و 180 میلیون و 150 هزار ریال در دو بخش درمان اعتیاد و کاهش آسیب ها هزینه شد.

رئیس اداره بهزیستی آبادان تصریح کرد: امسال نیز 462 بیمار در مراکز بهبودی درمان شدند.

مختار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود هفت خانه بهبودی دارای مجوز رسمی یادآور شد: در زمان حاضر پیگیر دریافت مجوز برای راه اندازی یک خانه بهبودی مجوزدار در شهر اروندکنار هستیم.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه اجازه فعالیت به خانه های بهبودی فاقد مجوز را نمی دهیم، ادامه داد: دو کارشناس این اداره به صورت مستمر کار سرکشی و نظارت بر نحوه فعالیت خانه های بهبودی را بر عهده دارند.

رئیس اداره بهزیستی آبادان گفت: در صورت اطلاع از فعالیت مرکزی آن هم بدون مجوز، پس از طرح موضوع در شورای مبارزه با مواد مخدر در اسرع وقت و از طریق مراجع قضایی اقدام به بستن آن می کنیم.

مختار افزود: ارتقاء سطح کیفی مراکز درمانی معتادان و خانه های بهبودی به لحاظ بهداشتی و ایمنی با همکاری و نظارت مرکز بهداشت و سازمان آتش نشانی آبادان یکی از برنامه های مهم اداره بهزیستی در سال جاری است.

وی با اشاره به اینکه پذیرش بیماران سم زادیی شده در مراکز مجاز سازمان بهزیستی و بهداشت و درمان ترخیص شده از زندان ها از دیگر خدمات اداره بهزیستی است، اظهار کرد: 237 بیمار از خدمات سرپناه شبانه معتادان بهره مند شدند.

رئیس اداره بهزیستی آبادان با تاکید بر لزوم ایجاد فضا و تجهیزات مناسب به منظور انجام فعالیتهای مراکز درمانی و خدماتی معتادان گفت: در زمان حاضر 30 تخت برای پذیرش معتادان نیازمند درمان وجود دارد.

مختار با دعوت از خیران آبادانی جهت ارائه کمکهای مالی به مراکز ترک اعتیاد در شهرستان افزود: در زمان حاضر 372 بیمار تحت پوشش مرکز گذری اداره بهزیستی قرار گرفتند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار