تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۶۵۴۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان:
60 درصد آلودگی هوای مسجدسلیمان ناشی از لوله‌کشی گازغیراستاندارد است
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان گفت: بیش از 60 درصد آلودگی هوای شهر مسجدسلیمان ناشی از لوله‌کشی گاز غیراستاندارد و ترش است.

ابراهیم پیرامون ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی مدیران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با مدیرکل محیط زیست خوزستان و روسای محیط زیست شهرهای واقع در حوزه عملیاتی این شرکت گفت: اولویت و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته وزارت نفت جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه با نفت و کاهش و حذف آلاینده‌های ناشی از این اقدام است.

وی ادامه داد: ساخت کارخانه گاز و گاز مایع (NGL 1700) به‌ منظور جمع‌آوری و فرآورش گازهای همراه با نفت، خروج واحد قدیمی نمره 9 از منطقه شهری و گسترش فضای سبز درون محوطه ادارات و کارخانه‌ها و کمربند بیرونی آن‌ها از دیگر اقدامات این شرکت به ‌منظور حفاظت از محیط زیست و گسترش فضای سبز است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با اشاره به وجود حوزه‌های متعدد آبی از قبیل سد بزرگ گتوند، سد دز و سد بالارود در حوزه عملیاتی این شرکت و لزوم حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی منابع آبی گفت: اگر چه فعالیت‌های مستمر صنعت نفت برای صنعت کشور حیاتی تلقی می‌شود اما توجه به حفاظت از محیط زیست و گسترش فضای سبز از مهمترین برنامه‌های این شرکت است.

وی با تاکید بر اینکه بیش از 60 درصد آلودگی هوای شهر مسجدسلیمان ناشی از لوله‌کشی گاز غیراستاندارد و ترش است، خاطرنشان کرد: باید با گسترش شبکه گاز استاندارد این معضل قدیمی و دردسرساز شهروندان مسجدسلیمانی برای همیشه ریشه‌کن شود و برای پیشبرد و تحقق این هدف آماده هرگونه همکاری با شرکت گاز خوزستان هستیم.

پیرامون ادامه داد: محیط زیست میراثی است متعلق به همه و طبق اصل 50 قانون اساسی همه موظف به حفاظت از آن هستیم.


** آمادگی محیط زیست خوزستان برای افزایش شاخص‌های زیست محیطی در مسجدسلیمان

مدیرکل محیط زیست خوزستان، آمادگی این اداره کل را در راستای افزایش شاخص‌های زیست محیطی در مسجدسلیمان اعلام کرد.

احمدرضا لاهیجان‌زاده ظهر امروز در جلسه و نشست هم‌اندیشی مدیران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان که از سوی مدیر اداره پایش آن اداره کل و روسای محیط زیست شهرستان‌های اندیمشک، دزفول، شوشتر و مسجدسلیمان همراهی می‌شد، برنامه‌ریزی دقیق به ‌منظور حفاظت از محیط زیست را امری مهم دانست و آمادگی خود و کارشناسان آن حوزه را برای ارائه راهکارها و مشورت‌های لازم برای جلوگیری از هرگونه تخریب محیط زیست و تهدید گونه‌های گیاهی و جانوری اعلام کرد.

وی ادامه داد: آیین‌نامه‌ها، قوانین و مقررات متعددی در خصوص جلوگیری از آلودگی‌های نفتی وجود دارد که می‌توان با ارتباطات دوسویه و هم‌اندیشی‌های بیشتر از این قوانین برای کاهش آسیب‌های زیست محیطی بهره گرفت.

مدیرکل محیط زیست خوزستان در حوزه محیط زیست خوزستان ضمن تقدیر از اقدامات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در صیانت از محیط زیست و اجرای پروژه‌های عام‌المفنعه، خواستار مشارکت این شرکت در تعریف پروژه‌های بیشتری با محوریت محیط زیست شد.

وی ادامه داد: احداث ایستگاه‌های زیست‌بانی، گسترش فضای سبز شهری و اطراف کارخانه‌ها، خریداری تجهیزات مقابله با بحران و همکاری با شهرداری در بحث مدیریت پسماند از اقداماتی است که با مشارکت صنعت نفت می‌تواند به افزایش شاخص‌های زیست محیطی شهرستان مسجدسلیمان منجر شود.

لاهیجان‌زاده، مقوله آموزش و برگزاری کارگاه‌های آموزشی آشنایی با محیط زیست در صنایع بالادستی را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: با برگزاری کارگاه‌های آموزشی عکس و فیلم در سطوح مختلف کارگری، کارمندی، روسا و مدیران صنعت نفت می‌توان راهکارهای مختلف حفاظت از محیط زیست را به سادگی به افراد انتقال داد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار