تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۶۵۴۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان خبر داد ؛
اختصاص 8.5میلیارد به ساخت کتابخانه حمیدیه
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از اختصاص اعتباری بالغ 8 میلیارد و 500 میلیون ریال برای ساخت کتابخانه شهدای دهکده شهرستان حمیدیه خبر داد.

لفته منصوری در حاشیه کلنگ‌زنی کتابخانه شهدای دهکده حمیدیه اظهار کرد: خوشبختانه جوانان با استعداد و مستعد در هر منطقه استان وجود دارند که این جوانان به یک مرکز علمی و فرهنگی غنی برای دستیابی به منابع اطلاعاتی عمومی و مرجع برای پیشرفت در زمینه‌های مختلف نیاز دارند و این وظیفه کتابخانه‌های عمومی است که زمینه و بستر حضور آنها را در کتابخانه فراهم کرده و علاوه بر رفع نیاز اطلاعاتی آنها به پیشرفت و کشف استعدادهای آنها کمک کند.

وی اضافه کرد: کتابخانه عمومی به دور از هر نوع گرایش سیاسی و قومیتی در خدمت اقشار مختلف جامعه و عموم مردم با امکاناتی از قبیل کتاب‌های عمومی، کتاب‌های مرجع، نشریات، روزنامه‌های، مقالات علمی، منابع دیجیتال، امکانات بخش کودک و ... است و این منابع را به راحتی در اختیار مراجعان و استفاده کنندگان قرار خواهد داد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان تصریح کرد: کتابخانه عمومی علاوه بر وظیفه ذاتی خود محل بسط و اشاعه فرهنگ و فعالیت‌های فرهنگی و فوق برنامه بسیار مفیدی نیز از جمله مسابقات فرهنگی، شعرخوانی، قصه‌گویی، دوره‌های آموزشی، کلاس‌های علمی، ویژه برنامه‌های بخش کودک و ... و به عبارتی یک کانون پویا و زنده علمی است.

وی ادامه داد: هم اکنون شهرستان حمیدیه دارای یک باب کتابخانه با زیربنای 900 متر مربع با حدود 700 نفر عضو فعال و تعداد 11 هزار و 800 نسخه کتاب به ارائه خدمات به مراجعان، دانشجویان، دانش‌آموزان و عموم مردم می‌پردازد که با ساخت این کتابخانه تعداد کتابخانه‌ها به دو باب خواهد رسید.

منصوری در پایان بیان کرد: این کتابخانه با زیربنایی حدود 293 مترمربع دارای یک سالن مخزن، دو سالن مطالعه مجزا، کافی نت و بخش کودک است که با استفاده از اعتبارات تملک دارایی‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و دو درصد نفت با اعتباری بالغ 8 میلیارد و 500 میلیون ریال ساخته خواهد شد که در تخصیص اولیه مبلغ یک میلیارد ریال تخصیص داده شد.
:
:
:
آخرین اخبار