تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۶۵۴۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
الفت:
بدنه دستگاه قضايي خوزستان جوان است
رئيس كل دادگستري خوزستان گفت: بدنه دستگاه قضايي استان خوزستان جوان است به گونه اي كه در چهار سال گذشته 150 نيروي جوان جذب اين دستگاه شده است.

محمد باقر الفت روز گذشته در مراسم تجليل از قضات برتر استان كه با حضور جمعي از مسئولان استاني در مجتمع قضايي شهيد تندگويان اهواز برگزار شد، عنوان كرد: دستگاه قضا به دليل اينكه مراجعه كنندگان عمدتا هيجان زده هستند و خود را ذي الحق مي دانند از شرايط خاصي نسبت به ساير دستگاه هاي دولتي برخوردار است.

وي افزود: بررسي گزارشات متعدد كار بسيار هنرمندانه، دقيق و توان فرسايي است كه از عهده قضات بر مي آيد كه اين كار نيز بايد همراه با احتياط انجام بگيرد.

رئيس كل دادگستري خوزستان با بيان اينكه، سازمان دادگستري اصالت خود را حفظ كرده و تلاش كرده است كه دانش محور باشد، گفت: اصلي ترين نگاه نظارتي بر روي دستگاه قضا سازمان دادگستري است. يكي از نقاط مثبت در دستگاه قضا اين است كه بين مديران و ناظرين ظابطه كاري وجود ندارد و اين مسئله منجر به ارتقا دستگاه مي شود.

الفت با اشاره به جايگزين پروري در دستگاه قضا عنوان كرد: اين مسئله در معاونت ارزشيابي مورد توجه ويژه قرار گرفته و يك مسير روشن طراحي شده كه مديران در اين مسير گام برمي دارند به همين دليل اين دستگاه دچار معضل كمبود مديريت نيست.

وي اظهار كرد: در ارزيابي كه از نحوه فعاليت قضات صورت مي گيرد هيچ گونه سياست كاري و تفكرات و نگاه هاي جانبدارانه لحاظ نمي شود. خوشبختانه همه قضات ما ولايتمدار هستند و در راستاي تحقق فرامين اسلامي گام مي برميدارند.

رئيس كل دادگستري خوزستان با اشاره به اينكه، قضات به عنوان ذخيره امنيت كشور محسوب مي شوند، اظهار كرد: دادسراي انتظامي حافظ استقلال قضات است.

الفت تصریح کرد: بدنه قضايي ما در استان خوزستان جوان است. در چهار سال گذشته 150 قاضي جوان وارد سيستم شده و 75 قاضي بالاي 10 سال به ساير دستگاه هاي قضايي در استانهاي ديگر رفته اند.

** نظارت بر فعاليت قضات در راستاي ارتقای دستگاه قضا است

معاون دادستان انتظامی قضات کشور، ارتقای دستگاه قضا و معرفي نيروهاي سالم و كارآمد به كميسيون نقل و انتقال را از جمله اهداف طرح نظارت بر فعاليت قضات برشمرد.

علي رنجبر در مراسم تجليل از قضات برتر استان خوزستان عنوان كرد: قضات سالم آرامش و امنيت را به جامعه هديه مي دهند و هدف ما از نظارت و ارزشيابي بر كار قضات ارتقای سطح كيفي دستگاه قضا است.

وي افزود: هيئت اعزامي در راستاي نظارت بر فعاليت هاي قضات همه شعبه هاي استان را بازرسي كردند و حداقل پنج پرونده از هر قاضي ملاحضه شد. خوشبختانه نظم خوبي بر پرونده هاي بايگاني شده برقرار است.

معاون دادستان انتظامی قضات کشور با بيان اينكه هدف ديگر ما از نظارت بر فعاليت قضات سنجش واقعي آنها است، گفت: اميدوار هستيم تا افراد جامعه هم بتوانند طعم شيرين عدالت را بچشند.

وي تصريح كرد: برنامه نظارت بر كار قضات از سال 79 در دستور كار قرار گرفته و تا كنون در حال اجرا است.

رنجبر، معرفي نيروهاي سالم و كارآمد به مسئولين و كميسيون هاي نقل و انتقال را يكي ديگر از اهداف نظارت بر فعاليت قضات برشمرد و افزود: ضابطه مند بودن انتقال و جا به جايي هاي قضات با استفاده از پرونده هاي آنها كه متشكل از خصوصيات رفتاري و نوع مديريتي آنها است صورت می گیرد.

معاون دادستان انتظامی قضات کشور تصريح كرد: استان خوزستان جز استان هايي است كه بدنه دستگاه قضاي آن جوان است و اين قضات نيازمند تجربه هستند.

وي با اشاره به اهميت دادگاه هاي تجديد نظر اظهار كرد: قضات جوان بايد توجه ويژه اي به نحوه عملكرد در اين نوع دادگاه ها داشته باشند.

رنجبر با تاكيد به اينكه، وكيل توانمد و سالم نعمت است، گفت: ما بايد توجه ويژه اي را به قانون جديد مجازات ها داشته باشيم زيرا وضعيت زندان هاي استان به گونه اي نيست كه تعداد متهمان افزايش يابد.

معاون دادستان انتظامی قضات کشور تدبير و تعامل روابط دادگستري در توفيق جايگاه هاي دستگاه قضا استان و تعامل با دستگاه هاي دولتي با حفظ جايگاه قانوني را از جمله نقاط قوت مشخص شده در ارزيابي از فعاليت قضات برشمرد و افزود: رسيدگي به موقع و برخورد با ارازل اوباش و مزاحمان مردم نيز از جمله اين نقاط مثبت محسوب مي شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار