تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۶۵۴۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر صنعت، معدن: تورم مهار شده است
معاون برنامه‌ریزی وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: بدترین وضعیت در هر جامعه رکود تورمی است که به لطف خدا در حال حاضر تورم در کشور مهار شده است.

حسين ابویی‌مهریزی در همایش گرامیداشت روز صنعت و معدن که روز چهارشنبه ، 4 تیرماه در محل سازمان صنعت و تجارت استان برگزار شد، اظهارکرد: در حال حاضر در کنار تمام فضایل، برجستگی‌ها و نقاط قوت مردم و کشور، واقعیت این است که ما در بین 189 کشور دنیا از نظر فضای کسب و کار رتبه 152، در شاخص رقابت‌پذیری در بين 148 کشور رتبه 82، در عملکرد رقابت صنعتی در بين 123 کشور رتبه 57، در شاخص رونق اقتصادی در بین 142 کشور رتبه 101 و در شاخص آزادی‌های اقتصادی از بین 178 کشور رتبه 173 را دارا هستیم.

 وی افزود: متاسفانه باید بگویم در زمینه شاخص فلاکت در رتبه دوم قرار داريم.

ابویی‌مهریزی تصریح‌کرد: از اقدامات دولت یازدهم در کشور می‌توان به ایجاد امید و انگیزه، مهار تورم، موفقیت در ایجاد ثبات و آرامش سیاسی و اقتصادی، استمرار در کاهش نرخ تورم، بازنشاندن ایران و ایرانی در چهارچوب نظام جمهوری اسلامی به دنیا و تعامل سازنده به عنوان گزینه عقلانی و اثربخش، تغییر فضاي تخاصم و پرخاش داخلی به فضای همدلی وحدت بین مردم و دستگاه‌های اجرایی و قوا اشاره کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان‌کرد: در 8 ماهه کار دوره دولت یازدهم واردات رشد 7 درصدی و صادرات رشد 6 درصدی داشته است؛ در این مدت عمده اقلام تولیدی با رشد همراه بوده‌اند و تعداد پروانه‌های بهره‌برداری و سرمایه عملی 4 درصد و سرمایه‌گذاری در این بخش 38 درصد رشد داشته است.

وي ادامه‌داد: همان‌طور که می‌دانید رشد منفی اقتصاد كه در سال 91 به اوج رسیده بود در سال 92 به شدت کاهش یافت.

ابویی‌مهریزی اظهارکرد: برنامه‌ای تحت عنوان پشتیبانی از رونق و توسعه تولید و سرمایه‌گذاری نهایی شده که از طرف وزارت صنعت تقدیم رییس‌جمهور شده است. ارایه پیش‌نویس لایحه حمایت از تولید یکی‌دیگر از اقداماتي بوده كه تا چند روز آینده نهایی و اعلام می‌شود.

وی بیان‌کرد: یکی‌دیگر از اقدامات انجام شده، پیگیری و ارایه پیشنهاد و برای تامین منابع مالی بخش صنعت است که نباید فقط بانک‌ها به عنوان تامین‌کننده مالی نگاه کرد بلکه باید از سایر راه‌ها نیز در جهت تامین مالی بهره‌مند شویم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار