تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۶۵۴۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حجت‌الاسلام شفیعی:
التزام دانشگاهیان نسبت به دین‌، فرصتی نورانی در دانشگاه‌ است
رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در خوزستان با تصریح بر اینکه التزام دانشمندان و دانشگاهیان نسبت به دین یک فرصت نورانی است، گفت: امروز محدودیتی برای تلاش در نشر معارف دینی در دانشگاه‌ها نداریم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی، رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان خوزستان در کارگاه آموزشی ائمه جماعت دانشگاه‌های استان که صبح امروز پبجشنبه پنجم تیر با موضوع سبک زندگی اسلامی و با محوریت اخلاق تعلیم و تربیت در دانشگاه علوم پزشکی اهواز بر گزار شد، با تصریح بر اینکه روحانیت مسئولیت و بار بزرگی بر دوش دارد، گفت: در انقلاب اسلامی که امام راحل مدیریت و رهبری آن را بر عهده داشتند، مردم با اعتماد به مرجعیت و روحانیت وارد شدند و پا در این مسیر گذاشتند. انصافا از هیچ کوشش و فداکاری نیز دریغ نکردند.

وی ادامه داد: آنچه از مردم خواسته شد در طبق اخلاص گذاشتند تا انقلاب به پیروزی رسید. پس از پیروزی انقلاب نیز در هر عرصه‌ای که نیاز بود مردم حضور یافتند که نمونه آن هشت سال دفاع مقدس و شهدایی بود که تقدیم شدند. لذا در این نهضت بزرگ بار روحانیت به طور مضاعف سنگین است چرا که روحانیت هدایت مردم را به عهده دارد؛ مردمی که در انقلاب به اعتماد روحانیت پای کار آمدند.

شفیعی با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی فرصت‌های مغتنمی برای روحانیت فراهم شده است، افزود: از قهرهای بزرگ پیش از انقلاب قهر حوزه و دانشگاه بود؛ مرحوم استاد مطهری که فقیه، فیلسوف و مجتهد بود احساس کرد نیاز است از قم به تهران بیاید؛ آمد و برای تدریس به شکل حق‌التدریسی در دانشگاه تهران درخواست داد و به سختی‌های بسیاری توانست به دانشگاه ورود کند. لکن امروز به برکت انقلاب اسلامی این فضا در اختیار روحانیت است، بلکه مطالبات در حدی است که امکان پاسخگویی وجود ندارد.

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان خوزستان با تصریح بر اینکه التزام دانشمندان و دانشگاهیان نسبت به دین یک فرصت نورانی است، گفت: الحمدلله امروز محدودیتی برای تلاش در نشر معارف دینی در دانشگاه‌ها نداریم، لذا باری که به دوش ائمه جماعات است بسی سنگین خواهد بود؛ دستگیری از آنهایی که نیاز می‌آورند برای شناخت دین.

گفتنی است؛ کارگاه «سبک زندگی اسلامی با محوریت اخلاق تعلیم و تربیت» از سوی دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان و به میزبانی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز با حضور بیش از 100 نفر از ائمه جماعات دانشگاه‌های استان امروز در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در حال برگزاری است.
:
:
:
آخرین اخبار