تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۶۵۵۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رحيمي خبر داد:
اجراي زنده برنامه سحر و جمع خواني قرآن براي اولين بار در خوزستان
مدير كل صدا و سيماي استان خوزستان از پخش زنده برنامه سحر و جمع خواني قرآن شهرستانها براي اولين بار در صدا و سیمای مرکز استان خبر داد.

مسلم رحيمي در نشست مشترك مديران ادارات تبليغات اسلامي خوزستان با مديران و معاونان صدا و سيماي مركز خوزستان به دلیل در پیش بودن ماه رمضان با بیان اینکه قرآن كتاب زندگي و اصل و اساس رفتارهاي ما است، اظهار كرد: با اين همه ظرفيت هاي فراوان و قاريان بين المللي که در استان وجود دارد بايد قرآن اين استان را به صورت جمعي پخش كنيم که امسال با پخش جمع خواني قرآن در شهرستان های استان، آلبوم سيماي قرآني خوزستان را تهيه مي كنيم. همچنین شوراي عالي قرآن بايد اذان و قرآن هاي پخش شده از صدا و سيما را تائيد كند.

وي با اشاره به اينكه مجموعه مستند علماي خوزستان براي اولين بار تهيه مي شود، افزود: ارتباط با سازمان تبليغات به دليل ترويج معارف نوراني دين اسلام براي ما افتخار بزرگي است. در برگزاري برنامه هاي ماه مبارك رمضان همه نظرها محترم و مهم است. می خواهیم تصویر ارادت ديرینه، اصيل و نشات گرفته از علماي اين استان را به سراسر كشور و حتي دنيا به وسيله صدا و سيما ارسال كنيم.

مديركل صدا و سيماي خوزستان تصريح كرد‌: در ايام ماه محرم و صفر سعي بر اين داشتيم كه ارادت مردم كه براي ما يك تكليف است را انعكاس دهيم هر چند كه تعداد دوربين هاي ما توان انعكاس اين ارادت را به طور كامل نداشتند اما در اين زمينه نهايت تلاش خود را كردیم.

رحيمي با بیان اینکه خوشبختانه فضاي معنوي و نوراني ماه رمضان امسال زودتر از شروع ماه در اين استان ايجاد شده است، بیان كرد‌: روزه در اين هواي گرم خوزستان در حقيقت يك ايثار، فداكاري و جهاد است. اميدوارم امسال شاهد هيچ روزه خواري در اين استان نباشيم هر چند كه روزه خواري هميشه در خوزستان بسيار كم مشاهده شده است.

آمادگي صدا و سيماي خوزستان براي پخش سفره هاي افطاري مردمي

وي عنوان كرد: امسال آمادگي كامل پخش سفره هاي افطاري مردمي را در كليه شهرهاي استان داريم. برنامه روشنايي هاي شهر را قبل از زمان افطار و يك ساعت قبل از اذان مغرب پخش مي كنيم و در كنار آن برنامه هلال ماه را نيز براي پخش داريم. برنامه سحر امسال براي اولين بار به صورت زنده پخش مي شود.

مديركل صدا و سيماي استان خوزستان عنوان كرد: همچنین امسال براي اولين بار شرح دعاهاي هر روز ماه رمضان پخش مي شود. در اين ماه مباحث بهداشتي، توصيه هاي پزشكي و توصيه هاي علما هم در برنامه هاي مختلف گنجانده شده است.

رحیمی گفت: امسال مراسم نماز جماعت هاي مسجد حضرت آيت الله جزايري و حضرت آيت الله شفيعي پخش زنده خواهد شد. ما براي مساجد عمده استان فيبر نوري نكشيده ايم كه فرمانداران بايد به اين مسئله بيشتر توجه كنند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار