تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۶۵۵۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرروابط عمومی و آموزش همگانی آبفای خوزستان خبر داد؛
اصلاح الگوی مصرف، راهکار تامین آب شرب
در حال حاضر 60 درصد آب شرب استان از منابع آبهای سطحی تامین می شود که ضرورت دارد نسبت به اصلاح سرانه تولید اقدام جدی صورت پذیرد.

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفای خوزستان با اشاره به محدودیت منابع آبی در شهرهای استان خوزستان بر اصلاح الگوی مصرف و کاهش سرانه مصرف آب تاکید کرد.

احمد ضمیری سرانه مصرف آب در استان خوزستان را بالاتر از متوسط کشوری و جهانی اعلام کرد و افزود: سرانه مصرف آب در کشورهای پرآب دنیا 150 تا 200 لیتر و در ایران 250 لیتر در روز است که این رقم در استان خوزستان صرف نظر از شرایط اقلیمی و زیست محیطی با 60 درصد افزایش حدود 422 لیتر در روز است.

وی با اشاره به محدودیت منابع آب شرب در خوزستان و پرهزینه بودن تامین و توزیع آب شرب سالم و بهداشتی از منابع آبهای سطحی گفت: در حال حاضر 60 درصد آب شرب استان از منابع آبهای سطحی تامین می شود که ضرورت دارد نسبت به اصلاح سرانه تولید اقدام جدی صورت پذیرد.

ضمیری با اشاره به نقش اساسی مردم در استفاده بهینه از آب شرب افزود: اگر سرانه تولید در خوزستان به 250 لیتر در روز کاهش یابد بخش زیادی از مشکلات تامین آب این استان مرتفع می شود.

وی با تاکید بر راهکارهای صرفه جویی و نقش آن در کاهش هزینه های خانواده ها، بهره گیری از شیرهای کاهنده مصرف آب، جلوگیری از نشت شیرآلات، استفاده از فلاش تانک های کم حجم و کاهش مدت زمان استحمام را از مهمترین شیوه های صرفه جویی در مصرف آب عنوان کرد.

مرجع / ایلنا
:
:
:
آخرین اخبار