تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۶۵۵۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامهرمز:
موزه‌مردم‌شناسی‌رامهرمز نیاز به بازسازی دارد
رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامهرمز گفت: تنها موزه مردم شناسی این شهرستان نیاز به بازسازی و نوسازی دارد.

منصور معتمدی امروز اظهار کرد: رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامهرمز در سال جاری برنامه‌های مدونی را برای اجرا در پیش‌رو دارد که همکاری و مساعدت همه مردم به‌ویژه مسئولان ادارات شهرستان را می‌طلبد.

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه ابزار و آلات قدیمی و تاریخی یکی از برنامه‌های این انجمن خواهد بود که با هدف آشنایی نسل امروز با تاریخ ادوار پیشین و نیاکان خود بوده که با چه شرایط سختی زندگی می‌کرده‌اند.

رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامهرمز تصریح کرد: تاثیری که این نمایشگاه‌ها می‌تواند در نسل امروز ایجاد کند بسیار حائز اهمیت است و نشان دهنده پیشینه کهن فرهنگی و اجتماعی مردمان از دوران‌های کهن تا به امروز خواهد بود.

وی تاکید کرد: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی بسیار پرزحمت و پرهزینه است که همکاری همه شهروندان به ویژه ادارات مرتبط را می‌طلبد.

معتمدی عنوان کرد: شورای اسلامی شهر با توجه به کمیسیون فرهنگی که دارد می‌تواند بیشترین کمک را به ما کند اما متاسفانه تاکنون هیچگونه حمایتی از آنها ندیده‌ایم که امیدواریم امسال وضع به گونه‌ای دیگر رقم بخورد و ما را در انجام وظایف خود یاری دهند.

وی همچنین گفت: میراث فرهنگی فقط خشت و آجر نیست بلکه هویت ملی و فرهنگی می‌آورد و باید به آن توجه کرد.

رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامهرمز در پایان گفت: اگر مسئولان استانی و شهرستانی حمایت کنند می‌توان موزه مردم شناسی این شهرستان را از حالت رکود و تعطیلی درآورد و با بازسازی و زنده‌سازی آن توسعه و بیداری فرهنگی را در جامعه گسترش داد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار