تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۶۵۵۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل ثبت احوال خوزستان خبرداد ؛
راه اندازی سامانه صدور کارت ملی هوشمند
مدیر کل ثبت احوال خوزستان از راه اندازی سامانه صدور کارت ملی هوشمند در این استان خبر داد و گفت: هم اکنون صدور کارت ملی هوشمند در همه شهرستان های خوزستان انجام می‌شود.

بهنام مریدی اظهار کرد: هم اکنون سامانه صدور کارت ملی هوشمند در خوزستان راه اندازی شده و فعالیت خود را در این استان آغاز کرده است.

وی افزود: صدور کارت ملی هوشمند در همه شهرستان های استان خوزستان انجام می شود که متقاضیان می توانند برای انجام مقدمات دریافت آن به ادارات ثبت احوال محل سکونت خود مراجعه کنند.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان  اضافه کرد: با راه اندازی سامانه صدور کارت ملی هوشمند از این پس کارت های ملی برای همگان به صورت هوشمند صادر می‌شود.

وی بیان کرد: از پس به کسانی که برای نخستین بار می خواهند کارت ملی دریافت کنند کارت ملی هوشمند به آنها داده می شود و مقدمات این کار ادارات ثبت احوال انجام می شود.

مریدی همچنین از آمادگی اداره کل ثبت احوال خوزستان برای عکس دار کردن شناسنامه های دانش آموزان در مدارس خبر داد و گفت: آموزش و پرورش هماهنگی‌های لازم را انجام دهد تا برای انجام این کار اقدام شود.

وی در ادامه به بیان مزایای اجرای این کار پرداخت و عنوان کرد: در صورتی که عکس دار کردن شناسنامه های دانش آموزان در مدارس انجام شود وقت کمتری از والدین و دانش آموزان صرف می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان تصریح کرد: اگر آموزش و پرورش اسامی دانش آموزان را در اختیار ثبت احوال قرار دهد دیگر نیازی به تایید عکس های دانش آموزان از طریق مراجع قانونی دیگر نیست که این موضوع نیز باعث صرفه جویی در وقت والدین و دانش آموزان می شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار