تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۶۵۵۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مراسم اختتامیه‌ چهارمين‌جشنواره شهرو رسانه برگزار شد
در این مراسم که به همت روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري اهواز برگزار گرديد، نفرات برتر در بخش های گزارش، تیتر، خبر، مصاحبه،مقاله ،سر مقاله و یادداشت، عکس، طراحی و گرافیک، کارگردانی تلویزیونی، گزارش خبری، تهیه کنندگی و فیلم مشخص شدند
در این مراسم که به همت روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري اهواز در تالار امام خامنه اي مجتمع فرهنگي تفريحي فجر برگزار گرديد، نفرات برتر در بخش های گزارش، تیتر، خبر، مصاحبه،مقاله ،سر مقاله و یادداشت، عکس، طراحی و گرافیک، کارگردانی تلویزیونی، گزارش خبری، تهیه کنندگی و فیلم مشخص شدند.



در اين جشنواره كه عصر پنجشنبه پنجم تيرماه برگزار شد مسئولين استاني و شهري از جمله مهندس خبير معاون سياسي استاندار، سيد خلف موسوي شهردار اهواز، قنواتي مدير كل ارشاد خوزستان، سيد شريف حسيني نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي، شيخ كاظم سواري، حجت الاسلام سعادت نيا، حسين حيدري، زيبا صالحپور، مريم ابريشمكار و آذر زمانپور اعضاي شوراي اسلامي شهر اهواز حضور داشتند.

بر اساس این گزارش حسين ميرنژاد، منصور محرابي فر و نويد قائدي در بخش سرمقاله و يادداشت حائز رتبه هاي برتر گرديدند.

قاسم منصور آل کثیر، اميد زماني و جيران مالي  در بخش مصاحبه  موفق به کسب مقام هاي اول تا سوم شدند.

در بخش گزارش اين جشنواره مهرنوش پورآقاجان از ايسنا رتبه نخست را کسب کرد. شهرزاد اميري از نور خوزستان رتبه دوم و ثريا زنديار از وحدت رتبه سوم را به خود اختصاص دادند..

 همچنين محمد گلچين زاده، عفيفه صيواني و شادي سلامات در بخش تيتر رتبه هاي اول تا سوم را كسب كردند.

 در بخش خبر؛ سحر كوراوند، مريم سبحاني فر و نادره وائلي زاده موفق به كسب رتبه هاي اول تا سوم شدند.



 كيانوش كريمي در بخش مقاله‌نويسي از نشريه جنوبگان موفق به كسب رتبه نخست شد و همچنين احسان سنجري و عبدالحسين بساك از نشريه هاي عصر كارون و وحدت رتبه‌هاي دوم و سوم اين بخش را كسب كردند.

در بخش عكس نيز؛ مديار شجاعي فر از، مهران همراهي و علي هويسي هر سه از ايسنا به ترتيب رتبه‌هاي اول تا سوم را از آن خود كردند.

در بخش طراحي و گرافيك زهرا كوراوند از نشريه شرتو رتبه نخست ، سميه حيدري كايدان از صبح كارون و محمدرضا نكوفر از اميدجنوب مقامهاي اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش صدا وسيماي جشنواره نيز ايوب مرواني پور جايزه بهترين فيلم مستند و نهال ليموچي جايزه بهترين گزارش خبري را دريافت كردند.

همچنين در بخش صدا و سيما جايزه ويژه  هيئت داوران جشنواره به خانم فاطمه اسدي به دليل ارائه گزارشي بكر و انسان دوستانه با گفتگو هاي صميمانه ودرخور تحسين تعلق گرفت.



همچنين از آقاي عليرضا اميد خدا به خاطر سالها تصوير برداري تقدير گرديد. از آقاي سيد عباس شفيعي در بخش انيميشن تقدير بعمل آمد.

هيئت داوران اين جشنواره آقايان و خانمها غلامرضا فروغي نيا-كاظم حاج سردار- حبيب ا... بهرامي- ندا شفيعي- غلامرضا موسي قزويني– فرزادموسوي- علي سراج همداني- حميد يوسف لاوي- محمود رحماني- عارش كوردسالي بودند.

نكته قابل توجه در چهارمين جشنواره شهر ورسانه، اقدام مبتكرانه شهرداري اهواز و تقدير از افتخارآفرينان و خبرنگاران استاني بود كه در بيستمين جشنواره سراسري مطبوعات حائز رتبه هاي كشوري شده بودند. همچنين در اين برنامه از فرزندان زوج مطبوعاتي فقيد آقاي زراعتكار و همسرشان تقدير شد.

گفتني است چهارمين جشنواره شهر و رسانه به همت روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري اهواز برگزار شد و عصر پنجشنبه 5 تير ماه به كار خود پايان داد.



 شهردار اهواز در اختتاميه جشنواره شهر و رسانه:
 اهل ايده و فكر و انديشه اند كه شهرها را مي سازند

شهردار اهواز در اختتاميه جشنواره شهر و رسانه: اهل ايده و فكر و انديشه اند كه شهرها را مي سازند.

در چهارمين جشنواره شهر و رسانه كه شخصيتهاي استاني و محلي شركت داشتند، هريك به نوبت به ايراد سخنراني در خصوص نقش و جايگاه رسانه در توسعه شهري پرداختند

خبير معاون استاندار خوزستان با اشاره به اينكه رسانه يكي از ابزار دموكراسي است اظهار داشت: رسانه هاي استان نقش بسيار پررنگي را در مديريت شهري و منطقه اي ايفا مي‌كنند و به هر ميزان كه زمان به جلو مي رود اين نقش پررنگ تر مي شود.

فرج الله خبير رسانه ها را به عنوان يكي از ابزارهاي دموكراسي عنوان كرد و افزود: قدمت فعاليت رسانه ها نسبت به تاريخ بشري بسيار جوان است. خبير با بيان اينكه رسانه ها با فعاليت  خود به افكار عمومي جهت مي‌دهند،  گفت: مديران رسانه ها بايد به محبت و تكثر گرايي توجه ويژه اي داشته باشند و فضاي حاكم بر رسانه ها بايد متشكل از تفكرات و عقايد متفاوت باشد.

معاون سياسي اجتماعي استانداري خوزستان با تاكيد بر اينكه هيچ رسانه اي نمي تواند ادعا كند كه منتقد است، اظهار كرد: مطالبي كه در رسانه ها منعكس مي‌شود متاثر از ديدگاه متوليان آن است. وقوع اين مسئله بسيار طبيعي است اما بايد اصل امانت داري در رسانه ها رعايت نشود به طور حتم نوعي بي اعتمادي در جامعه به وجود مي‌آيد.

خبير افزود: هر كشوري براي خود قوانين وخطوط قرمزي دارد كه نبايد از سوي رسانه ها زير پا گذاشته شود  و خوشبختانه ما از اين بابت در فضاي رسانه اي استان با مشكلي مواجه نيستيم. معاون سياسي اجتماعي استانداري خوزستان با اشاره به اهميت بعد نظارتي رسانه ها عنوان كرد: رسانه ها بايد هوشيار باشند و مطالبات و خواسته هاي شهروندان را به خوبي انعكاس دهند زيرا اگر اين اتفاق نيفتد بسياري از اشتباهات توسط مديران تكرار خواهد شد.

پس ازآن قنواتي مديركل ارشاد خوزستان به ايراد سخنراني پرداخت و گفت: وظيفه رسانه زدودن تفكرات منفي است.



وی كه با حضور در اين جشنواره  اولين سخنراني خود بعد از حكم مدير كلي را ايراد مي كرد خطاب به رسانه ها گفت: رسانه ها و اصحاب فرهنگ و هنر بايد در راستاي معرفي استان خوزستان به منظور جذب سرمايه گذار در همه بخش ها از جمله بخش هاي فرهنگي و هنري نگاه مجدد به خود و فضاي رسانه اي حاكم بر جامعه بياندازند. همايون قنواتي افزود: متاسفانه فضاي منفي براي سرمايه گذاري در استان ايجاد شده كه بخشي از فعاليت رسانه ها زدودن اين تفكرات است.

پس از آن زيبا صالحپور عضو شوراي شهر با اشاره به اينكه رسانه ها اختلافات درون شورايي را انعكاس ندهند، افزود:  شوراي شهر به عنوان يك نهاد سياست گذار و ناظر نيازمند تعامل دوسويه با رسانه هاي استان است. وي وجه اشتراك شورا و رسانه ها را رابط بودن بين مسئولان و شهروندان عنوان كرد و گفت: رسانه ها با انجام وظايف خود كه همان اطلاع رساني است فضاي حاكم بر جامعه را شفاف مي كنند. اعضاي شوراي شهر نيز موظف هستند تا موضوعات مطرح شده از سوي رسانه ها را كه حقيقاً دغدغه هاي شهروندان هستند تا حصول نتيجه پيگيري كنند.



عضو شوراي شهر اهواز تصريح كرد: شوراي شهر بايد با انتقال موضوعات مطرح شده از سوي رسانه ها به مسولان مربوطه آنها را موظف كنند تا به خواسته هاي مردم تن دهند.

وي افزود: متاسفانه در اين زمان زيرساخت هاي لازم براي حضور در شوراها در جامعه فراهم نشده، به همين دليل انتظار ما از رسانه ها اين است كه عملكرد شوراي شهر را به نمايش بگذارند. در پايان اين مراسم از نفرات برتر بخش هاي مختلف اين جشنواره تجليل به عمل آمد.

در پايان مراسم سيد خلف موسوي شهردار اهواز پس از اهدا جوائز به برندگان اظهار داشت: اينجانب تنها براي تشكر از اصحاب فكر و رسانه به اينجا آمدم و به شخصه معتقدم بايد از همه تقدير كرد و اين مراسم تنها بجا آوردن رسم ادب و احترام است كه بصورت نمادين تعدادي را بعنوان نمونه انتخاب كنيم اما در واقع همه شما نمونه و قابل افتخار و احتراميد.



شهردار اهواز خاطر نشان كرد: مطمئنم حركت خوزستان به سوي توسعه و بالندگي در اين دوره بهتر از دوره هاي ديگر خواهد بود كه البته مشروط به مشاركت و حضور صاحبان انديشه كه شما هستيد مي باشد.

وی در پايان با اشاره به اين سخن كه از قديم گفتند شهرها را ما مي سازيم اما شهرها هم مارا مي سازند گفت: اين سخن بدان معناست كه اهل ايده و فكر و انديشه اند كه شهرها را مي سازند.
:
:
:
آخرین اخبار