تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۶۵۶۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کنترل کامل مگس‌مياز در زيستگاه گوزن‌زرد ايراني
مگس میاز در زیستگاه گوزن زرد ایرانی کامل کنترل شده است.

معاون امور طبیعی حفاظت محیط زیست خوزستان گفت : ساختن استخرهای آب ، تله‌های جذب حشرات ، تهیه دوربین‌های مناسب برای پایش و سرشماری گوزن زرد ایرانی و سایر اقدامات کنترلی همچنان در حال انجام است.

عادل مولا علت ساختن استخرهای آب در محدوده مورد نظر را کمک به گوزن زرد برای رهایی از شر مگس میاز عنوان کرد و افزود : مواد ضدعفونی کننده به آب این استخرها زده می شود تا وقتی مگس میاز گوزن را کلافه کند گوزن خود را به درون استخر انداخته و نجات پیدا کند.

وی با بیان اینکه کنترل و رسیدگی به گوزن زرد ایرانی به علت تیزپا بودن یکی از مشکلات و چالشهای محیط زیست است گفت : به منظور کنترل راحت تر ، محدوده حفاظت شده گوزن زرد از 200 هکتار به 70 هکتار کاهش یافت که می تواند کنترل و مبارزه با عوامل تهدید کننده حیات گوزن زرد را راحت تر کند
.
همچنین بعد از مگس میاز ، هم اکنون آتش سوزی مزارع حیات گوزن زرد ایرانی را به خطر انداخته است.

معاون امور طبیعی حفاظت محیط زیست خوزستان گفت : پارسال مگس میاز بیشتر گوزنهای زرد ایرانی حوزه کرخه و دز را از پای درآورد و از 74 راس گوزن زرد ایرانی واقع در این حوزه حدود 12 راس باقیمانده است.

عادل مولا افزود : با توجه به این که پارک ملی دز و کرخه زیستگاه گوزن زرد ایرانی است، لازم است در این زمینه همکاری‌های بیشتری از سوی منابع طبیعی و کشاورزان منطقه صورت بگیرد.

وی گفت : وقوع آتش‌سوزی بیشترین عامل تهدیدکننده جنگل‌های حفاظت شده استان خوزستان در منطقه دز و کرخه است که بسیار نگران‌کننده است و حیات گوزن زرد را تهدید می کند.
برچسب ها: میاز ، مگس میاز ، گوزن زرد
:
:
:
آخرین اخبار