تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۶۵۶۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار شادگان خواستار شد ؛
لزوم تامین آب شرب و حق آبه تالاب شادگان
فرماندار شادگان از وضعیت آب شهرستان و روند نامطلوب تامین آب مورد نیاز شرب و کشاورزی و حق آبه تالاب شهرستان ابراز نارضایتی کرد.

عبدالزهرا سنواتی امروز اظهار کرد: چنانچه مدیریت آب شهرستان به صورت فعلى ادامه یابد با روند رو به کاهش تولید محصولات کشاورزى و از بین رفتن فرصت‌هاى شغلى مواجه خواهیم شد. مطمئنا این مسئله اقتصاد منطقه را در سالى که از سوى مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری گردیده است، با بحران مواجه خواهد ساخت.

فرماندار شادگان از سازمان آب و برق خوزستان خواست ظرف دو ماه آینده ٥٠ درصد طرح آبرسانى الغدیر را به بهره بردارى برساند و چون گذشته به تعهدات خویش مبنی بر تأمین آب شرب، کشاورزى و حق آبه تالاب ادامه دهد.

وی همچنین از سازمان آب و برق استان درخواست کرد این سازمان نسبت به رفع نواقص و کمبودها در اسرع وقت ممکن اقدام کند.

سنواتی تصریح کرد: این سازمان باید مطالعات زهکش LPD بوزى و زهکش‌هاى طرح 10 هزار هکتارى و انهار اصلى شهرستان انجام دهد، مشکلات موجود را مرتفع و عملیات لایروبى را تکمیل کند.

وى بر نظارت دقیق سازمان، توزیع عادلانه آب در شهرستان‌هاى بالادست و تامین آب مورد نیاز کشاورزى و حق آبه تالاب تأکید کرد و پیگیرى اجرای خط دوم طرح انتقال آب را خواستار گردید.

فرماندار شادگان همچنین خواستار حل و فصل مشکلات جرایم مربوط به برداشت آب کشاورزان، رفع نواقص شبکه فاضلاب منطقه جهان آرا و بازسازی حفاری‌هاى صورت گرفته، تسریع و تکمیل فاضلاب خ باهنر غربی، خ ولایت، منطقه ام الچرد و دیگر مناطق شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان افزود: به منظور حل مشکل متقاضیان پرورش ماهی و استفاده از ظرفیت و توان موجود، با هماهنگی شیلات و محیط زیست، می‌توان حوضچه ماهی در تالاب راه اندازی کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار