تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۶۵۷۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست اداره جهاد کشاورزی خرمشهر خبر داد ؛
راه‌اندازی‌صندوق‌حمایت از توسعه بخش‌کشاورزی
سرپرست اداره جهاد کشاورزی خرمشهر از تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

محمد مطرودی امروز در حاشیه جلسه توجیهی تشکیل صندوق حمایت از بخش کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان گفت: این جلسه با هدف عنوان کردن ضرورت تشکیل صندوق، ترغیب مسئولان و بهره‌برداران به منظور مشارکت در صندوق و بیان مزایای این اقدام در زمینه ارتقای بخش کشاورزی تشکیل شد.

وی هدف اصلی از تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی را دسترسی عموم بهره‌برداران به منابع مالی با سود اندک اعلام کرد و افزود: این صندوق جنبه مشارکتی دارد و با جذب مشارکت 49 درصدی دولت و 51 درصدی مشارکت مردمی محقق می‌شود.

سرپرست اداره جهاد کشاورزی خرمشهر تصریح کرد: قرار است فاز نخست صندوق توسعه بخش کشاورزی با مبلغ 10 میلیارد ریال که سهم 51 درصدی مشارکت مردم معادل 5 میلیارد و 200 میلیون ریال است، راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: در صورت تامین این مبلغ توسط بهره‌برداران کشاورزی، دولت نیز مبلغ 5 میلیارد ریال که معادل 49 درصد کل اعتبارات صندوق در فاز نخست است را تامین می‌کند.

مطرودی با بیان این‌که منابع مالی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی به عنوان سرمایه در گردش است، اضافه کرد: یکسری منابع و اعتبارات دولتی، از طریق این صندوق می‌تواند به عنوان سرمایه در گردش در اختیار سهامداران قرار گیرد.

وی ادامه داد: قرار است مجمعی با مشارکت همه اعضای سهامدار تشکیل و هیئت مدیره‌ای برای رسیدگی به این امر تعیین شود.

سرپرست اداره جهاد کشاورزی خرمشهر ادامه داد: با نظر هیئت مدیره، مدیرعامل این صندوق انتخاب می‌شود و کار خود را در خصوص اعطای تسهیلات و خدمات به سهامداران آغاز خواهد کرد.

وی در پایان گفت: این اقدام کاملاً نظام‌مند است و در قالب چهارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و تحت نظارت مستقیم دولت خواهد بود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار