تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۶۵۷۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیران مجموعه وزارت کشور در زمان دفاع مقدس تجلیل می شوند
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: از مدیران مجموعه وزارت کشور در استان خوزستان که در زمان دفاع مقدس نقش و سهمی داشته اند، تجلیل خواهد شد.

فرج اله خبیر در نشست خبری که امروز نهم تیرماه در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: این افراد و مدیران شامل شهرداران، بخشداران و فرماندارانی هستند که در زمان جنگ تحمیلی در استان خوزستان فعالیت می کردند.

وی افزود: البته تجلیل از این مدیران به معنای کمرنگ کردن نقش سایر مدیران استان در زمان دفاع مقدس نیست.

خبیر تصریح کرد: مدیریت خوزستان در زمان جنگ کار ساده ای نبود و کار این مدیران کمتر از کار رزمندگان در جبهه ها نبوده است. کار کردن در آن وضعیت با توجه به مشکلات مربوط به دفاع مقدس و مطالبات مردم و فعالیت وسیع برای پشتیبانی از جبهه، کار آسانی نبوده است.

وی عنوان کرد: از آنجا که استان خوزستان نسبت به سایر استانها بیشتر درگیر جنگ و در خط مقدم جنگ بود، بنابراین مشکلات بیشتر و به تبع نیاز به مدیریت سخت تری داشت.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان افزود: نقش مدیران در استان خوزستان در زمان جنگ بسیار بارز بوده است و به همین دلیل با توجه به تاکید و پیشنهاد استاندار خوزستان، بنا است که در هفته دفاع مقدس از زحمات و تلاشهای مدیرانی که در پست های مختلف وزارت کشور نقش داشتند، تجلیل کنیم.

خبیر بیان کرد: برای انجام این تجلیل، قرار است مراسمی برگزار شود که در حال حاضر کارهای اولیه انجام و لیست افراد مورد نظر تهیه شده است.

وی گفت: برخی از این افراد به شهادت رسیده اند، برخی جانباز شده اند و اغلب نیز بازنشسته اند؛ قدردانی از این افراد، پاسداشت زحمات، ایثارها و جان فشانی های آنها در زمان دفاع مقدس است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان تصریح کرد: نباید بگذاریم غبار فراموشی بر چهره این مدیران بنشیند و باید به گونه ای یاد و خاطره آنها را گرامی بداریم.

وی عنوان کرد: ستادی برای برگزاری این بزرگداشت تشکیل خواهد شد و در صدد هستیم این کار را به صورت مطلوب پیگیری کرده و پیش ببریم.

خبیر بیان کرد: شاید اقدامات این مدیران در مقابل ایثار و رشادتهای شهدا و جانبازان و آزادگان در مناطق عملیاتی قابل مقایسه نباشد ولی جنگ بدون اینکه پشت جبهه آرامش داشته باشد، نمی توانست با پیروزی همراه شود و به عبارتی، زمینه ساز پیروزی رزمندگان اسلام، همین فعالیت های مدیران وقت به همراه مردم و با مشارکت گسترده آنان در پشت جبهه ها بوده است.

وی گفت: امنیت و آرامش امروز ما به دلیل مجاهدت های گذشته است و قصد از این تجلیل این است که به افرادی که در آن موقعیت ها انجام وظیفه کردند، روحیه جدیدی بدهیم تا موجب امیدواری بیشتر آنها شود و خانواده های آنها نیز احساس سرافرازی کنند و کسانی هم که در آسایش و امنیت امروز به خدمتگذاری مشغول هستند بدانند که مدیران گذشته در چه فضایی فعالیت می کردند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان بیان کرد: همچنین توصیه شده که علاوه بر این، سازمان ها و نهادهای مختلف استان نیز حرکتی به همین شکل داشته باشند. و باید همچنین در موقعیت مناسبی از کسانی که در زمان دفاع مقدس در عرصه خبررسانی فعالیت داشتند قدردانی شود.
:
:
:
آخرین اخبار