تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۶۵۷۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چه کنیم ورزش همگانی فراگیر شود؟
نشست کمیسیون ورزش شورای شهر اهواز، با عنوان "چه کنیم ورزش همگانی در میان شهروندان فراگیر شود؟" برگزار شد.

این جلسه روز گذشته (هشتم تيرماه) با حضور مسوولانی از جمله هدایت ممبینی ريیس کمیسیون ورزش شورای شهر اهواز، اعضای اصلی کمیسیون تلفیق ورزشي و فرهنگی شورای شهر اهواز، مظفر علیشائی معاون ورزشي اداره کل ورزش و جوانان خوزستان، حمید سالمی ريیس هیات ورزش‌های همگانی استان، سکینه ناصری‌مقدم معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان، بصیری ريیس اداره ورزش و جوانان اهواز، آهنجان معاونت امور فرهنگی شهرداری اهواز و باروت‌کوب مسوول امور ورزش شهرداری‌های کلانشهر اهواز، در تالار اجلاس کنفرانس شورای شهر اهواز برگزار شد.

 هدایت ممبینی در این جلسه عنوان کرد: شورای شهر اهواز قصد دارد در ورزش همگانی و جذب و تشویق و ترغیب مردم به ورزش، گام های مفید و تاثیرگذاری بردارد و در این میان شهرداری باید در کنار شورا، عزمش را جزم کند و در ورزش سرمایه‌گذاری کند، زیرا این خدمت بزرگی به مردم، سلامت و نشاط شهروندان است. همچنین شورای شهر اهواز در نظر دارد برای قهرمانان ورزشي استان در سطح ملی قانونی تصویب کند که بتوان از این افتخارآفرینان ورزش به نحو احسن تقدیر شود و انگیزه ورزشکاران برای کسب افتخار بیشتر شود.

 در ادامه این جلسه حمید سالمی خاطرنشان‌کرد: هیات ورزش‌های همگانی استان از طرح خیرخواهانه و تاثیرگذار شواری شهر اهواز و کمیسیون ورزش این شورا که افراد ورزشی و متخصص در راس و کالبد آن وجود دارند، استقبال می‌کند و قول می‌دهیم در صورتی که تجهیزات فعلی ایستگاه های ورزشی موجود در سطح شهر اهواز که تعدادی از آن‌ها فرسوده شده‌اند، تعویض یا نگهداری شوند و همچنين شورای شهر به اتفاق شهرداری ما را مورد حمایت و توجه قرار دهند، ورزش همگانی در سطح اهواز مورد استقبال و حضور مردم قرار خواهد گرفت. مربیان و بازرسان هیات همگانی نیز آماده خدمات‌رسانی به شهروندان خواهند بود، زیرا اعتقاد داریم اگر ورزش هدفمند و حمایت شود، ارزش آن نمایان تر می شود و دارای یک جامعه پرنشاط و سالم خواهیم بود.

در این نشست همچنين مظفر علیشائی عنوان کرد: خوشحالیم که شورای شهر مركز استان که ساختار ورزشی، ارزشی و حمایتی دارد به فکر ورزش همگانی است و این تفکر و حرکت کمیسیون ورزش شورای شهر اهواز را به فال نیک می گیریم. مطمئنا اثرات مثبت این طرح به زودی در سطح جامعه نمایان خواهد شد.

آهنجان نیز گفت: هرگز برای نشاط و سلامت شهروندان عقب نشینی نخواهیم کرد. ما برای تجهیز 10 پارک در سطح شهر اهواز که مردم در آن ورزش می کنند، اعلام آمادگی می کنیم و در مورد تامین قسمتی از هزینه های کادر مربیان پیش‌قدم می شویم و برای توسعه ورزش همگانی با کمیسیون ورزش شورای شهر و هیات ورزش‌های همگانی، همگام می‌شویم اما قبول کنید که شهرداری متولی ورزش شهر نیست.

در پایان این جلسه مقرر شد که کمیسون ورزش شورای شهر پیگیر تصویب اعتبار مالی برای تامین هزینه‌های حق‌الزحمه 40 مربی برای 10 ایستگاه ورزش همگانی در 10 پارک باشد. همچنین برای فعال شدن ورزش بانوان در مدارس اهواز اقدام جدی صورت بگیرد و شورای شهر به اتفاق شهرداری اهواز، هیات ورزش‌های همگانی استان را جهت فعال‌تر شدن ورزش همگانی در سطح شهر اهواز، حمایت مالی و تجهیزاتی کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار