تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۶۵۷۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خطای انسانی ، دلیل 72 درصد تصادفات جاده‌ای
رییس پلیس راه خوزستان گفت: در جمع بندی علت تصادفات جاده ای در خوزستان، حدود 72 درصد تصادفات ناشی از خطای انسانی تشخیص داده شده است.

سرهنگ قاسم قدرتی در جمع خبرنگاران در معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان، اظهار کرد: امسال چهارمین سالی است که کاهش میزان تصادفات در استان را شاهد هستیم. هر چند این کاهش در خردادماه محسوس نبوده است اما در اردیبهشت ماه میزان تصادفات جاده ای در خوزستان 24 درصد کاهش یافت.

وی ادامه داد: عمده تصادفات رخ داده در سه ماهه نخست امسال به علت خواب آلودگی و عدم رعایت سرعت مجاز، واژگونی ها و در مرحله بعد نیز انحراف به چپ در جاده های دو طرفه و فاقد جداکننده است.

رییس پلیس راه خوزستان به کشته شدن 6 نفر در یک حادثه رانندگی در جاده حمیدیه - سوسنگرد در ماه های گذشته اشاره کرد و افزود: این حادثه در شرایطی رخ داد که جاده تعریض شده بود ولی جداکننده های میانی در آن به کار گرفته نشده بود که این منجر به سردرگمی راننده شده و اتفاقی ناگوار رخ داد. اگر در بحث زیرساخت های راه و شهرسازی، خوب عمل شود در کنار مشارکت مردم در رعایت قوانین و مقررات رانندگی، قطعا می شود با تدابیر پلیس راهور در این زمینه، میران تصادفات را به حداقل رساند.

قدرتی اظهار کرد: علت بخش عمده تصادفات در خوزستان خطای انسانی است ولی سایر دلایل متوجه سازندگان خودرو و ادارات مرتبط از جمله راه و شهرسازی است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار