تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۶۵۸۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نوری عنوان کرد:
سموم غیراستاندارد عامل اصلی کاهش تولیدات کشاورزی
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی استفاده از سموم غیر استاندارد را عامل اصلی کاهش تولید محصولات کشاورزی شوش در سال جاری عنوان کرد.

سید راضی نوری گفت: با توجه به میزان بارندگی های امسال شوش و انتظار افزایش محصولات و تولیدات کشاورزی متاسفانه شاهد کاهش در سطح تولیدات کشاورزی در این شهرستان بودیم که پس از بررسی های انجام گرفته یکی از دلایل آن استفاده از سموم غیر استاندارد در بخش کشاورزی عنوان شد.

وی افزود: سرمازدگی نیز عامل دیگری است که در کاهش تولیدات کشاورزی این شهرستان نقش داشته است اما بار اصلی و عمده این کاهش بر دوش استفاده کنندگان از سم های غیر استاندارد در بخش کشاورزی است.

نماینده مردم شوش در مجلس با اشاره به نقش مستقیم تاثیرات این سموم بر سلامت انسان، اظهار کرد: سم های تقلبی و غیر استانداردی که به شکل قاچاق و غیر قانونی وارد کشور می شوند علاوه بر تاثیر در میزان تولید محصولات کشاورزی، سلامت انسان را نیز با خطر جدی مواجه می کنند که در این رابطه باید چاره اندیشی کرد.

نوری تصریح کرد: وارد کردن سم های غیر استاندارد یکی از پیامدهای تحریم های اقتصادی کشور است که دشمن از طریق سعی دارد با ترغیب تولیدکنندگان به استفاده از سموم تقلبی و نقش آن در کاهش محصولات کشاورزی، بخش تولیدات ما را تحت تاثیر ترفندهای خود قرار داده و از این طریق به  اقتصاد کشور آسیب برساند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف دولت در اجرای برنامه پنج ساله توسعه پنجم افزایش تولید محصولات ارگانیک با استفاده از کمترین میزان کودهای شیمیایی است، گفت: متاسفانه تا رسیدن به این هدف و کاهش استفاده از سموم شیمیایی در بخش کشاورزی فاصله زیادی داریم و هنوز برای رسیدن به این مساله گام های موثری برداشته نشده، بحث  واردات و استفاده از سموم تقلبی و قاچاق نیز به میان آمده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس از وزارت بهداشت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان گمرک به عنوان ارگان هایی نام برد که می توانند نقش موثری در کاهش واردات قاچاق و مصرف غیرقانونی و غیر استاندارد این سموم ایفا کنند.

نوری توضیح داد: سازمان گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت با جلوگیری از ورود سموم قاچاق و وارد کردن کودهای استاندارد به کشور و وزارت بهداشت هم با نظارت و رسیدگی اصولی بر بخش کشاورزی و سلامت محصولات می توانند نه تنها سلامت اقتصاد کشور بلکه سلامت افراد جامعه را به عنوان نیروهای اقتصادی تضمین و تامین کنند و دشمن را در اجرای اهدافش ناکام بگذارند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار