تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۶۵۸۹۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهرداری از پس تامین مالی اتوبوسرانی اهواز برنمی‌آید
عضو شورای شهر اهواز گفت: رفع کمبود شدید بودجه حمل و نقل عمومی در بخش اتوبوسرانی از توان شهرداری خارج است.

آذر زمانپور اظهار کرد: حمل و نقل عمومی اهواز به خصوص در بخش اتوبوسرانی با کمبود شدید بودجه مواجه است. دولت کمک هایی را به حمل و نقل عمومی در استانهای دیگر می کند. اما این کمک ها به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اهواز صورت نمی گیرد. لذا چون شهرداری متولی این بخش است تمام امور مربوط به حمل ونقل عمومی بر دوش آن است.

وی با بیان اینکه شهرداری به طور کامل نمی تواند عملکرد بودجه در حمل و نقل عمومی و اتوبوسرانی را رفع کند، افزود: مشکلاتی که به دنبال کمبود بودجه در این بخش پیش می آید، مردم را بسیار گرفتار کرده است. با توجه به اینکه استان خوزستان در این فصل هوای بسیار گرمی دارد نیاز است ایستگاه های مکانیزه مجهز به سیستم های سرمایشی در همه نقاط شهری تعریف و تعبیه شود.

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز ادامه داد: از یک طرف کمبود بودجه و از طرف دیگر سرقت تجهیزات ایستگاه های مکانیزه موجب شده مشکلات در فصل گرم سال نمود بیشتری پیدا کند.

زمانپور اظهار کرد: ایجاد ایستگاه های مکانیزه مجهز بیشتر از مطالبات مردم مناطق تازه تاسیس و همچنین حاشیه شهر است.

عضو شورای شهر اهواز گفت: با پیگیری های مکرر قرار شد معاونت حمل و نقل وزارت کشور نسبت به تجهیز، ترمیم و افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی اهواز شهرداری اهواز را یاری کند. اتوبوسرانی تنها در جهت حمل و نقل عمومی به شهروندان ارایه خدمت نمی کند بلکه در مناسبت های مختلف از جمله نماز جمعه، برگزاری مسابقات فوتبال یا اردوها و مراسمات خاص، خدمات رایگان ارایه می دهد که این موضوع باید مورد بازنگری جدی تری قرار بگیرد.

زمانپور اظهار کرد: ارایه هر گونه خدمت از سوی اتوبوسرانی باید با دریافت هزینه همراه باشد. ارگان ها و نهادهای متمول مانند صنایع فولاد و شرکت نفت که دارای حمل و نقل هستند نیز باید در این زمینه کمک کنند.

وی درباره نرخ کرایه اتوبوس های واحد در اهواز گفت: بازنگری در تعرفه های اتوبوس ها در حال انجام است و تاکنون ابلاغ نشده است.

عضو کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای شهر اهواز در خصوص ورود اتوبوس های دارای پلاک اروند به ناوگان حمل ونقل و عمومی شهر، گفت: سرمایه گذار این پروژه آماده است تا با دریافت مجوزهای لازم، کار را آغاز کند اما لازم است مشوق های مورد نیاز برای ماندگاری سرمایه گذار در این بخش ایجاد شود.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
فرید
|
Finland
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
0
3
با این اعضای شورا و شهردار این سیستم ازعهده هیچ چیز خاصی بر نمی آید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
0
0
ما که در انتهای خیابان اسفند گلستان هستیم ، ایستگاه های نبش نفت 1و همچنین ایستگاه نبش نفت 2 ( جلوی سردخانه) فاقد نیمکت بوده و مردم مجبورند تا آمدن اتوبوس در آفتاب وگرما بایستند لطفا شهرداری اقدام کند .
عبدالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
0
0
بسمه تعالی عملکرد ضعیف مدیر اتو بوسرانی مانند دهه شصت می باشد باعث شده تا ناوگان اتوبوسرانی بازسازی نشده واتوبوسرانی در پائین ترین سطح خود در میان کلان شهرها باشدچرا زمانی که همه کلان شهرها با هماهنگی شورا و شهر دار ونمایندگان مجلس خود امکانات کامل در یافت می کردندما دنبال اختلافات خودمان بودیم سرکار خانم زمانپور ایا شورای شهر کلانشهر اهواز تا کنون یک جلسه با نمایندگان مردم داشته اگر منمیت و غرور را کنار بگذارند تمام مسائل شهر حل می شود وگرنه با این تفرقه مشکلات مردم و شهر حل که نمی شود بلکه بیشتر هم می شود
حجت
|
United States of America
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
0
0
لطفا سعی کنید این اتوبوس های بدون کولر و زوار در رفته رو از تو شهر جمع کنید.البته شما که سوار این اتوبوس های بدون کولر نمی شوید که حرف مردم رو درک کنید. و تمام مسائل رو در گران کردن کرایه میبینید.
:
:
:
آخرین اخبار