تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۶۵۸۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم شوش در مجلس:
بر زمین ماندن محصولات کشاورزان در شوش
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های گسترده این شهرستان در بخش کشاورزی، از دولت خواست از کشاورزان این منطقه حمایت بیشتری کند.

سید راضی نوری اظهار کرد: محصولات کشاورزی زیادی در شوش دانیال بر زمین مانده که از آن جمله می توان به هندوانه، خربزه، خیار و گوجه کشاورزان اشاره کرد.

وی با بیان این که این مسئله طی چند سال گذشته در حال تکرار است افزود: تذکراتی را به مجموعه های مرتبط داده ایم ولی باز امسال این مسئله تکرار شد و محصولات زیادی بر زمین مانده اند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار داریم که مسئولان استان خوزستان از جمله صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی برنامه ریزی کنند تا سال های آینده این مشکلات برای کشاورزان شوش دانیال به وجود نیاید.

وی بر حمایت همه جانبه از کشاورزان تاکید کرد و افزود: باید برنامه ریزی هایی انجام شود که اگر بازار داخلی اشباع شد صادرات محصولات کشاورزی را انجام دهیم.

به گفته نماینده مردم شوش دانیال در مجلس شورای اسلامی، خوزستان در نقطه مرزی است و می توان به راحتی صادرات محصولات کشاورزی را به کشورهای همجوار انجام داد زیرا این کار علاوه بر حمایت از کشاورزان  برای کشور نیز ارز آور است.

وی اضافه کرد: هر کشاورز شوش دانیالی برای یک کیلو خیار 600 تومان هزینه می کند در حالی که آن را سر زمین 190 به فروش می رساند که این موضوع نه تنها سودی برایش ندارد بلکه زیان آور است.

نوری تاکید کرد: هم اکنون محصولات کشاورزی زیادی از کشاورزان شوش بر زمین مانده اند که اگر انبارها و سردخانه های داخلی برنامه مدونی نداشته باشند این مشکل سال به سال بیشتر می شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتظار داریم مسئولان از کشاورزان حمایت بیشتری کنند و بیمه محصولات کشاورز نیز در تمام زمینه ها انجام شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار