تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۶۵۸۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون عمرانی استاندار خوزستان:
اولویتی بالاتر از ایجاد تسهیلات و امکانات برای جانبازان و معلولان وجود ندارد
معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به لزوم خدمات رسانی بهتر به جانبازان و معلولان گفت : اولویتی بالاتر از ایجاد تسهیلات و امکانات برای جانبازان و معلولان وجود ندارد.

احمد سیاحی در هفتمین نشست کارگروه مناسب سازی  محیط برای جانبازان و معلولان با بیان  این که مقوله مناسب سازی در طرح ها  و اعتبارات عمرانی باید  به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد اظهار کرد: در خوزستان اعتبارات زیادی هزینه می شود و  خیلی از اعتبارات می تواند در جهت حل مشکلات جانبازان و معلولان هزینه شود و با همین اعتبارات می توان کارهای بهتری را برای جانبازان و معلولان انجام داد.

وی افزود: هر قدمی که برای رفع مشکلات جانبازان و معلولان و سالمندان برداریم به خودمان برمی گردد و اگر خدمات مناسب و بهینه ای را نداده باشیم همین معضلات هم برای خودمان به وجود خواهد آمد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان  تصریح کرد : به تمامی شهرداری ها در خصوص درنظر گرفتن تسهیلات و امکاناتی برای تردد جانبازان و معلولان و  سالمندان  در طرح های عمرانی مصوبات ابلاغ  شود و علاوه بر این  در ارزیابی عملکرد دستگاه های دولتی مناسب سازی محیط شهری باید به عنوان مقوله جدی و اساسی مورد توجه قرار گیرد.

سیاحی اضافه کرد : در تهران اقداماتی در زمینه مناسب سازی محیط و مبلمان و معابر شهری برای جانبازان و معلولان و سالمندان  انجام شده که می تواند الگوی سایر شهرها باشد.
وی گفت: بارها شاهد این بوده ایم که سالمندی نمی تواند از پیاده رویی که ایجاد شده عبور کند و مناسب سازی خوبی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی ادامه داد : برای مناسب سازی محیط شهری برای جانبازان، معلولان و سالمندان یک سری ابلاغیه های دستوری در رابطه با کارهای عمرانی باید صادر شود.

سیاحی افزود: متاسفانه اولویت بندی در انجام طرح های عمرانی انجام نمی شود.

معاون عمرانی استاندار خوزستان  با اشاره به این که از فرهنگ احترام به جانباز، معلول و سالمندان مقداری فاصله گرفتیم عنوان کرد:کارها و اقداماتی که باید در رابطه با بحث مناسب سازی محیط های شهری برای جانبازان، معلولان و سالمندان انجام شود به نوعی پس اندازی برای خودمان است.

سیاحی گفت: محیط شهری باید برای جانبازان، معلولان و سالمندان مناسب شود و در پارک ها مسیر ویژه برای تردد جانبازان ایجاد شود.

وی تاکید کرد: شناسایی مشکلات از طریق ارتباط مستقیم با جانبازان  کمک بیشتری در حل مشکلات به ما می کند.
برچسب ها: سیاحی ، احمد سیاحی
:
:
:
آخرین اخبار