تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۳
کد خبر: ۶۶۰۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان خبر داد
آغاز ضبط تعزیه عربی خوزستان/ پخش مجموعه تعزیه از شبکه الأهواز
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از آغاز ضبط تعزیه عربی خوزستان در هفته‌های آینده خبر داد و گفت: با تیم مجرب و قوی در استان برای ساخت مجموعه‌ای در این زمینه به توافق نهایی رسیده‌ایم
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از آغاز ضبط تعزیه عربی خوزستان در هفته‌های آینده خبر داد و گفت: با تیم مجرب و قوی در استان برای ساخت مجموعه‌ای در این زمینه به توافق نهایی رسیده‌ایم.


افشین حیدری در بازدید از پروژه ثقافیه، اظهار کرد: میراث فرهنگی خوزستان با شبکه عربی الاهواز که به زبان عربی در خوزستان پخش می‌شود تفاهم‌نامه‌ای امضا خواهد کرد که این مجموعه فاخر از این شبکه پخش شود.

وی با بیان اینکه در اجرای این تفاهم‌نامه کوشیده‌ایم کار پژوهشی درباره تعزیه عربی پیش از آغاز ماه مبارک رمضان آغاز شود، افزود: تعزیه عربی از سوی میراث فرهنگی خوزستان ساخته خواهد شد و به صورت کار مشترکی از شبکه الاهواز پخش می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان خاطرنشان کرد: ساخت مجموعه‌ای فاخر برای ماندگاری تعزیه عربی در خوزستان در دست اقدام است و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این زمینه اعتبار ویژه‌ای در نظر گرفته است.

این مسئول افزود: تیمی مجرب برای ساخت این مجموعه در استان خوزستان انتخاب شده است که برای ساخت این مجموعه فاخر زمان زیادی به منظور پژوهش صرف خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان تأکید کرد: سرمایه هر ملت داشته‌های فرهنگی آن ملت است و این مجموعه به زبان عربی و با زیرنویس فارسی در استان خوزستان تولید می‌شود و برای عرضه فرهنگ و داشته‌های فرهنگی استان به کشورهای حاشیه خلیج فارس و سایر استان‌ها ارسال خواهد شد.

حیدری اضافه کرد: کار این مجموعه در بخش پژوهشی زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد و به این دلیل می‌کوشیم از نظر محتوایی کامل‌ترین مجموعه در این زمینه تولید شود تا بتوان مجموعه‌ای قابل عرضه به سایر کشورها تولید کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در پایان ابراز کرد: میراث فرهنگی خوزستان تعزیه عربی را یکی از ارزش‌های والای فرهنگی تشیع می‌داند و برای ماندگاری و معرفی این داشته فرهنگی در استان تلاش زیادی می‌کند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار