تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۶۶۰۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ناجیان غریق 5 نفر را از رودخانه دز نجات دادند
ناجیان غریق شهرداری دزفول پنج نفر از حادثه دیدگان رودخانه دز را از مرگ حتمی نجات دادند.

مسئول گروه نجات غریق مستقر در ساحل رودخانه دز در علی کله دزفول روز شنبه گفت: این افراد هنگام شنا در رودخانه دز در محدوده منطقه تفریحی گردشگری علی کله دچار حادثه شده که با سرعت عمل و اقدام به موقع اکیپ نجات غریق نجات داده شدند.

محمد ساکی جولا افزود: یکی از نجات یافتگان سرباز وظیفه ای اهل تبریز بود که قبل از غرق شدن در رودخانه دز از مرگ حتمی نجات یافت.

وی افزود: در حوادث 24 ساعت گذشته یکی از امدادگران جمعیت هلال احمر دزفول نیز حین شنا در رودخانه دز دچار حادثه شده که به سختی از محل حادثه به ساحل رودخانه منتقل شده اما به دلیل وضعیت جسمی هم اکنون در بخش سی سی یو بیمارستان دزفول بستری است.

ساکی جولا همچنین گفت: اکیپ نجات غریق مستقر در منطقه علی کله در طول هفته گذشته نیز سه نفر را نجات دادند.

عضو افتخاری جمعیت هلال احمر دزفول نیز گفت: یکی از امدادگران جمعیت هلال احمر این شهرستان هنگام شنا در پایین دست سد تنظیمی در علی کله در یکی از لوله های سیمانی در مسیر جریان شدید آب گرفتار شده و نتوانست خود را نجات دهد.

غلامحسین حسنپور افزود: این امدادگر حدود 20 دقیقه در لوله سیمانی در بستر رودخانه دز گرفتار شده بود که به دلیل شدت جریان آب با کمک یک فروند قایق به سختی از محل حادثه خارج شد.

وی اظهار داشت:جوان مذکور که دانشجوی رشته مهندسی برق می باشد به دلیل مدت زمان طولانی که زیر آب گرفتار شده بود در کما بسر می برد.

بوستان ساحلی علی کله دزفول از جمله مناطق تفریحی گردشگری استان خوزستان بوده که در ایام تعطیلات پذیرای خیل گردشگران از شهرهای مختلف می باشد.

سه اکیپ نجات غریق مجهز به قایق توسط شهرداری دزفول در منطقه گردشگری علی کله مستقر می باشد.

رودخانه دز با آبی سرد و زلال از اواخر فروردین ماه تا پایان شهریور محل تفریح و شنای جوانان و نوجوانان و نیز گردشگران از شهرهای مختلف می باشد.

پارسال 174 نفر توسط اکیپ های نجات غریق از مرگ حتمی در رودخانه دز نجات یافتند.

استان خوزستان از ابتدای امسال تاکنون با مرگ 30 نفر بیشترین موارد مرگ ناشی از غرق شدگی را به خود اختصاص داده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار