تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۶۶۰۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تغييرات آزمون جهش تحصيلي امسال
رئيس اداره آموزش‌وپرورش استثنايي خوزستان با اشاره به دريافت 700 پرونده براي شركت در آزمون جهش تحصيلي از سراسر استان، از برگزاري آزمون امسال در هر منطقه به‌صورت جداگانه خبر داد و گفت: نتايج آزمون حداكثر تا پايان تيرماه به‌صورت محرمانه به ادارات شهرستان‌ها ارسال مي‌شود.

علي ممبيني با بيان اين‌كه جهش تحصيلي از پايه "دوم به چهارم" و "سوم به پنجم" امكان‌پذير است، اظهار داشت: آزمون جهش تحصيلي پس از برگزاري امتحانات نهايي مدارس در قالب تست هوش برگزار مي شود و در صورت قبولي، مجوز جهش براي شركت در امتحانات شهريورماه داده مي‌شود.

وي با يادآوري اين‌كه مهلت ارسال مدارك براي آزمون امسال تا نيمه خردادماه بوده‌است، تصريح كرد: در مجموع 700 پرونده از سراسر استان براي شركت در آزمون جهش تحصيلي ارسال شد كه ارزيابي امسال از سوم تيرماه اغاز شده‌است.

رئيس اداره آموزش‌وپرورش استثنايي خوزستان با بيان اين‌كه اين آزمون در سال‌هاي گذشته به‌صورت متمركز در مركز استان برگزار مي‌شد، اظهار داشت: با توجه به اين‌كه مدت‌زمان برگزاري اين آزمون حدود 35 تا 40 دقيقه است، جهت رفاه حال مردم امسال مقرر شد كارشناسان اداره بر اساس برنامه زمان‌بندي مشخصي به مناطق مختلف استان اعزام و آزمون را برگزار كنند.

ممبيني زمان اعلام نتايج را حداكثر تا پايان تيرماه عنوان كرد و افزود: افرادي كه حد نصاب لازم را در آزمون كسب كنند براي حضور در امتحانات پايه در شهريورماه معرفي مي‌شوند؛ معمولا در سال‌هاي گذشته بين 30 تا 50 درصد شركت كنندگان در آزمون براي حضور در امتحانات شهريورماه مجاز شده‌اند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار