تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۶۶۱۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار هندیجان خبر داد ؛
راه‌اندازی کتابخانه مشارکتی در هندیجان
فرماندار هندیجان گفت: با همکاری دستگاه‌های فرهنگی شهرستان به زودی یک باب کتابخانه مشارکتی در شهرستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

احمد جعفری‌نسب امروز اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال 93 از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» دغدغه و حساسیت ایشان به این موضوع، از همه دستگاه‌ها و آحاد جامعه انتظار می‌رود که در این مهم اهتمام ورزند و شهرداری‌ها نیز بدهی نیم درصد خود را به کتابخانه‌های عمومی پرداخت کنند.

وی افزود: در شهرستان هندیجان با توجه به گسترده بودن مرز دریایی 95 کیلومتری با کشورهای حوزه خلیج فارس و هجمه‌های شیطانی فرقه‌های ضاله، نیازمند است که بیشتر به فرهنگ کتاب و کتابخوانی که یکی از مهمترین راه‌های مقابله با دشمنان قسم خورده این نظام است توجه شود.

فرماندار هندیجان تصریح کرد: پیشرفت در این حوزه نیاز مبرم و اساسی به برنامه‌ریزی دقیق، پویا، عملی و قابل اجرا دارد و این امر جز با همکاری سایر دستگاه‌ها محقق نخواهد شد که خوشبختانه در این شهرستان روحیه تعامل و همکاری خوبی در مدیران اجرایی وجود دارد.

وی ادامه داد: به زودی با همکاری سه دستگاه فرهنگی اداره کتابخانه‌ها، اداره ارشاد و اداره آموزش و پرورش یک باب کتابخانه مشارکتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

جعفری‌نسب اضافه کرد: در همین راستا اداره آموزش و پرورش شهرستان هندیجان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به تکمیل قفسه کتاب، میز و صندلی کتابخانه مدرسه شهید جهانگیر حیاتیان اقدام خواهد کرد و سپس اداره کتابخانه‌های شهرستان در خصوص راه اندازی کتابخانه مشارکتی در محل فوق، اقدام سریع می‌کند.

وی بیان کرد: انتظار ما از اعضای نهضت مطالعه شهرستان این است که در جلسات مهم و زیربنایی مرتبط با حساسیت بسیار بالا حضور پیدا کرده و راهکارهای سازنده و عملی در خصوص ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با توجه به پتانسیل و شرایط اجتماعی و جغرافیایی شهرستان ارائه کنند.

فرماندار هندیجان عنوان کرد: زیرا با استفاده از این پیشنهادات و راهکارها می‌توانیم به نقطه مطلوب و استاندارد وضعیت کتاب، کتابخوانی و کتابخانه‌های عمومی در شهرستان برسیم.

وی اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان و همزمان با اوقات فراغت دانش‌آموزان، برنامه‌های فرهنگی خوبی توسط کتابخانه‌های عمومی ارائه می‌شود که با استقبال خوب اعضای کتابخانه روبرو شده است.

جعفری‌نسب گفت: این امر نشان از پویا بودن کتابخانه است که از جمله این برنامه‌ها برگزاری کلاس‌های آموزشی مختلف علمی و مذهبی، برگزاری مراسمات مختلف دینی، ختم قرآن و کلاس‌های آموزشی علمی و مذهبی، قصه‌گویی ویژه ماه مبارک رمضان... در محل کتابخانه بوده که در حال حاضر نیز در حال انجام است.

وی افزود: همچنین یکی دیگر از فعالیت‌های خوب کتابخانه‌های عمومی این است که کتاب‌های وجینی در کتابخانه‌های  شهرستان را با هدف استفاده حد اکثری از منابع به کتابخانه‌های مدارس اهدا می‌کنند تا عموم دانش‌آموزان بتوانند از این کتاب‌ها بهره مند شوند.

فرماندار هندیجان در ادامه گفت: یکی از بهترین برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی، راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در سطح شهرستان و در نقاط پرتردد شهر است که هم اکنون چند ایستگاه در این شهرستان راه اندازی شده است.

وی در پایان عنوان کرد: یکی از مناطقی که بسیار نیازمند این ایستگاه‌ها است بانک ملی شهرستان بوده که به زودی یک ایستگاه مطالعه در این مکان به بهره‌برداری خواهد رسید.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار