تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۶۶۱۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان:
صدور 203هزار دفترچه بیمه‌ سلامت در خوزستان
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان از صدور 203هزار فقره دفترچه بیمه سلامت درمناطق مختلف استان برای افراد فاقد بیمه درمانی خبر داد.

دکتر احسان الله منفرد نیاکی افزود: در اجرای طرح ملی تحول نظام سلامت از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون 280هزار و 329 متقاضی در سامانه bimesalamat.ir نام نویسی کرده که از این تعداد برای 203هزار نفر که زیرپوشش هیچ بیمه درمانی نبودند دفترچه بیمه سلامت صادر شده است.

وی گفت: باتوجه به این تعداد دفترچه بیمه سلامت صادرشده تاکنون 80 هزار نفر با مراجعه به دفاتر پیشخوان منتخب دفترچه خود را گرفته اند و از بقیه شهروندان استان درخواست می شود پس از دریافت پیامک با مراجعه به دفاتر پیشخوان در شهرهای بالای 20هزار نفر با دست داشتن یک قطعه عکس 3 در4 برای افراد بالای دوسال، شناسنامه و کارت ملی دفترچه بیمه خود را دریافت کنند.

دکتر منفرد نیاکی افزود: کسانی که دفترچه بیمه سلامت برای آنان صادر شده دولت 90درصد هزینه های بستری در بیمارستان های دولتی را پرداخت می کند که این رقم برای روستاییان 95درصد است.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با بیان اینکه طرح بیمه سلامت همگانی با موفقیت در استان اجرا و گامی مهم در کاهش هزینه کرد مردم برای امور درمانی و بیمارستانی برداشته شد افزود: در این راستا سازمان بیمه سلامت به عنوان دستگاه نظارتی پیگیر میزان دریافتی بیمارستان ها،نظارت بر تهیه ملزومات و امکانات پزشکی و دارویی بیمارستان ها و تهیه فرم خوداظهاری از بیماران می باشد تا این طرح مهم که در دولت تدبیر و امید اجرایی شد با موفقیت کامل همراه باشد.

وی موضوع سلامت را مهمترین مشکل مردم در سال های اخیر دانست و گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت که همزمان با شروع و ثبت نام از متقاضیان فاقد دفترچه درمانی، اجرایی نیز شد بزرگترین و موثرترین اقدام دولت یازدهم است.

بنا به این گزارش کار ثبت نام از شهروندان ساکن در شهرهای بالای 20هزار نفر استان که از هیچ بیمه ای استفاده نمی کنند از اول اردیبهشت 1393 شروع شد.

براساس پیش بینی ها انتظار می رفت که حدود 400هزار تا 500هزار نفر در استان که از هیچ گونه خدمات بیمه ای استفاده نمی کنند در خوزستان وجود داشته باشد.

سامانه بیمه سلامت در خوزستان هم اکنون نیز برای شهروندان و افرادی که تاکنون موفق به ثبت نام دراین سامانه نشده اند فعال می باشد.

بخش مهمی از هزینه طرح ملی بیمه سلامت که وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور مجری آن هستند از محل درآمد قانون هدفمندی یارانه ها تامین شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار