تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۶۶۱۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار اهواز :
سکونت 300 هزار نفر در حاشیه های شهر اهواز
شهردار کلانشهر اهواز گفت: در بحث حاشیه حدود ۳۰۰ هزار نفر در مناطق حاشیه شهر اهواز زندگی می کنند.

سید خلف موسوی روز گذشته در نشست کارگروه بررسی مشکلات مناطق حاشیه نشین این شهر با محوریت رسیدگی به مشکلات منطقه کوی سیاحی در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: در بحث حاشیه حدود 300 هزار نفر در مناطق حاشیه شهر اهواز زندگی می کنند.

وی با اشاره به مشکلات مناطق حاشیه ای شهر اهواز گفت: این جمعیت 300 هزار نفری به دلیل فقر، بیکاری و محرومیت عوارضی به شهرداری پرداخت نمی کنند.

شهردار کلانشهر اهواز اضافه کرد: به دلیل تکلیفی که به عهده شهردار گذاشته شده است به مشکلات مناطق حاشیه رسیدگی و خدمات رسانی می کنیم ولی متاسفانه در سال جدید دولت اعتبارات حاشیه ها را به صفر رساند و اعتباری از جانب استانداری به شهرداری داده نشد.

وی تصریح کرد: با مجموع کارهایی که در مناطق حاشیه نشین انجام شده در کل مبلغ 300 میلیارد تومان برای این امر اختصاص یافته است.

موسوی بیان کرد: در سال جاری نیز هم حدود یک هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار برای سازماندهی به مناطق حاشیه نشین اختصاص دادیم.

وی عنوان کرد: باید برای حل مشکلات حاشیه شهر تلاش زیادی کنیم اما دولت هم باید در این زمینه به ما کمک کند تا بتوانیم بهتر خدمات رسانی را انجام دهیم.

به گفته شهردار کلانشهر اهواز، شهرداری در ماه یک هزار و 200 میلیارد ریال برای نظافت و پاکیزگی مناطق حاشیه نشین شهر اهواز هزینه کرده که هزینه سنگینی است در حالی که ساکنان این مناطق عوارضی از پرداخت نمی کنند.

وی با بیان این که تاکنون57 هزار مترمربع از خیابان های کوی سیاحی را برای آسفالت زیرسازی کردیم یادآور شد: و تا به امروز 70 هزار متر مربع هم در دستور کار زیرسازی قرار دارد.

موسوی ادامه داد: اعتبارات شهرداری اهواز در مناطق حاشیه نشین به شرکت آبفا اختصاص داده شود مخالفتی با آن نداریم.

** طرح های عمرانی بر اساس توجه به مناطق حاشیه نشین برنامه ریزی شوند

معاون عمرانی استاندارخوزستان با اشاره به لزوم رسیدگی به معضلات مناطق حاشیه نشین اهواز گفت: طرح ها بر اساس توجه به مناطق حاشیه نشین برنامه ریزی شوند.

احمد سیاحی عصر روز گذشته در نشست کارگروه بررسی مشکلات مناطق حاشیه نشین این شهر با محوریت رسیدگی به مشکلات منطقه کوی سیاحی در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: کوی سیاحی از جمله مناطقی است که می بایست به آن رسیدگی شود.

وی افزود: باید اولویت بندی انجام شود تا به نوعی براساس اولویت بندی حرکت صورت گیرد و این که همه مشکلات را در یک جلسه حل کنیم امکان ندارد در در این زمینه نیز تا کنون به کسی قولی نداده ام.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با بیان که مشکلات خیابان های کوی سیاحی را از نزدیک بررسی کردم افزود: مسائل مربوط به حاشیه شهر اهواز در حال بررسی و تصمیم گیری است، در این زمینه کارهای خوبی انجام شده گرچه هنوز هم ضعف هایی وجود دارد.

سیاحی اضافه کرد: این نگرانی وجود دارد که در صورت ادامه روند فعلی در کوی سیاحی ساخت و سازهای بی رویه همچنان ادامه پیدا کند.

وی بیان کرد: باید از اهرم های قانونی برای جلوگیری از ساخت و سازهای بی رویه استفاده کرد و حاکیمت قانون را باید خود را در آن منطقه نشان داد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان  عنوان کرد: کار بسیار ناپسندی که در این منطقه به سرعت انجام می شود رشد قارچ گونه ساخت و سازهای غیر مجاز در این منطقه است زیرا به خدمات زیربنایی نیاز دارند و بر اساس طرح جامع شهر ساخته نشده اند.

وی ادامه داد: مشکل جدی و بحث اساسی کوی سیاحی مسئله آب است و به دلیل وجود پمپ مشکلاتی در رابطه با تامین آب به وجود می آید ضمن این که در ملاشیه و عین 2 نیز همین مشکلات وجود دارد.

سیاحی گفت: نگاه ما این است که از ظرفیت ها به شکل مطلوب استفاده کنیم، هر خانه باید انشعاب رسمی و قانونی داشته باشد که برنامه زمان بندی نصب کنتور آب باید به ما اعلام شود.

وی تصریح کرد: درست نیست که در کوی ساحی 5 هزار انشعاب برق داشته باشیم اما آب 2 هزار مشترک داشته باشد، باید گروه های کارشناسی آب برای سنجش فشار آب به منطقه اعزام  و با انشعاب های غیرمجاز  برخورد کنند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان  ابراز کرد: امیدواریم با فعالیت هایی که انجام شده شاهد ساماندهی مشکلات باشیم زیرا ما به بحث حاشیه ها نگاه جدی و اساسی داریم و اعتقادمان این است که هر طرحی در مرکز شهر بدون توجه به مناطق حاشیه نشین پیاده شود شکست خورده است ضمن این که استاندار نیز هر هفته به ما در خصوص توجه جدی به مناطق حاشیه نشین تذکر می دهد.

وی اظهار کرد: نگاه ما به مناطق حاشیه نشین نگاه زمین خواری نیست و منافع شخصی نیز وجود ندارد و همچنان که به مسائل مرکز شهر می پردازیم ارزش حل مشکلات حاشیه ها نیز نباید کمتر از آن باشد.

رییس کارگروه بررسی مشکلات مناطق حاشیه نشین اهواز با بیان این که استاندار قول تامین اعتبار را داده است گفت: سال گذشته اعتباری که به خوزستان اختصاص داده شد یک هزار و 370 میلیارد تومان بود، با همه مشکلاتی که در خوزستان وجود دارد ولی امسال این اعتبار به 670 میلیارد تومان کاهش یافت و به عبارتی 50 درصد شد.
:
:
:
آخرین اخبار