تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۶۶۱۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار خوزستان عنوان کرد :
زمان تکمیل طرح‌های عمرانی ملی 3 برابر شده است
وقتی پول پروژه ای تامین نشود با بحث تورم مواجه می شود و به دلیل تورم کار با قیمت های قبلی قابل انجام نیست و نتیجه این می شود که اتمام پروژه به درازا می‌کشد / درقوانین و مقررات مرتبط با اجرای طرح های عمرانی، همه مسائل به طور خیلی شفاف مطرح شده است و هرکدام از طرف های مسئول در طرح های عمرانی نظیر پیمانکار ،مشاور و مجری وظایف و تعهداتی به عهده دارند که درصورت تخلف طبق قانون با آنها برخورد می شود اما همه مشکلات به تخلفات پیمانکار ربط ندارد
معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به مشکل تخصص و تامین بودجه طرح های عمرانی گفت:طبق آمار و ارقام طی ۱۰ سال گذشته متوسط زمان اجرا و تکمیل طرح های ملی از ۳.۶ سال به ۹.۹ سال رسیده است.

احمد سیاحی با بیان اینکه طولانی بودن روند تکمیل طرح های عمرانی تنها مشکل خوزستان نیست گفت: این مسئله مشکلی است که در کل پروژه‌های کشور نیز وجود دارد.

وی اظهار کرد: طبق آمار و ارقام طی 10 سال گذشته  متوسط زمان اجرا و تکمیل طرح های ملی از 3.6 سال به9.9 سال رسیده است.

سیاحی افزود: زمان اجرای طرح های استانی نیزاز 2.4 به 5.6 سال رسیده است، که این به علت وجود مشکل در تخصیص اعتبارات است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان تاکیدکرد: پروژه‌ای که قرار است در مدت 2 سال به پایان برسد، به شرطی که بودجه آن در این 2 سال تامین شود، به موقع به پایان می رسد.

وی افزود: وقتی پول پروژه ای تامین نشود با بحث تورم مواجه می شود و به دلیل تورم کار با قیمت های قبلی قابل انجام نیست و نتیجه این می شود که اتمام پروژه به درازا می‌کشد.

سیاحی تصریح کرد: درصد تحقق طرح های عمرانی در خوزستان از طرح های ملی بسیار بیشتر است و یک دلیل این مسئله این است که اعتبارات طرح های ملی کلان و خیلی بیشتر از طرح های استانی است و دیگر اینکه در استان تامین اعتبار بیشتر صورت می‌گیرد .

سیاحی با اشاره به نقش مجریان و پیمانکاران در طولانی شدن زمان تکمیل و بهره برداری از طرح های عمرانی اضافه کرد: درقوانین و مقررات مرتبط با اجرای طرح های عمرانی، همه مسائل به طور خیلی شفاف مطرح شده است و هرکدام از طرف های مسئول در طرح های عمرانی نظیر پیمانکار ،مشاور و مجری وظایف و تعهداتی به عهده دارند که درصورت تخلف طبق قانون با آنها برخورد می شود اما همه مشکلات به تخلفات پیمانکار ربط ندارد.

وی عنوان کرد: علت طولانی شدن تکمیل و بهره برداری طرح های عمرانی در کشور به دلیل کمبود اعتبارات است.
مرجع / تسنیم
برچسب ها: احمد سیاحی ، خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار