تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۰:۴۳
کد خبر: ۶۶۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استقرار 5 گروه استهلال در آبادان و خرمشهر
مسئول ستاد استهلال آبادان گفت: به منظور روئيت هلال ماه مبارك رمضان و انجام فريضه‌هاي ديني، پنج گروه استهلال در نقاط مختلف اين شهرستان مستقر هستند.

به گزارش خوزنیوز به نقل از فارس ،حجت‌الاسلام عبدالمحمد سعدوني اظهار داشت: روئيت هلال ماه و عيد فطر به دليل حساسيت‌هاي خاص از اهميت ويژه‌اي برخوردار است و به جهت اهميت بسيار اين موضوع گروه‌هاي استهلال ماه از سوي مراكز معتبر مسئوليت اين امر خطير را زير نظر ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبري در سراسر كشور به عهده مي‌گيرند.
وي با اشاره به اينكه روئيت هلال ماه مبارك رمضان از اهميت قابل توجهي برخوردار است، بيان كرد: بايد با محاسبات دقيق و مورد اطمينان هلال ماه را روئيت كنيم و به دفتر رهبري گزارش دهيم.
مسئول ستاد استهلال آبادان افزود: روئيت هلال ماه رمضان و شوال از جمله مواردي است كه در بسياري از سال‌ها اختلافاتي درباره اثبات آن بروز مي‌كند و معمولا كشورهاي اسلامي با اختلاف ماه رمضان را آغاز و به پايان مي‌رسانند.
وي با اشاره به اينكه در ايران نيز گاهي اختلافاتي در اين زمينه به‌وجود مي‌آيد، ادامه داد: فعاليت ستاد استهلال در اين راستا به‌معني برطرف كردن اين‌گونه اختلافات است كه مي‌تواند نقش بسزايي داشته باشد.
سعدوني تصريح كرد: ستاد استهلال شهرستان آبادان تمام همت خود را در اين زمينه براي دستيابي به نتايج آن يعني ايجاد وحدت و اتحاد مي‌گمارد.
وي در ادامه گفت: روئيت هلال ماه را در جهان اسلام موضوعي با اهميت است، كه با توجه به حساسيتي كه در اين زمينه وجود دارد تي‌هاي تخصصي در كشور و سراسر جهان با بسيج تمام امكانات گزارش‌هاي علمي لازم را تهيه و به محضر مقام معظم رهبري مي‌رسانند.
مسئول ستاد استهلال آبادان اضافه كرد: در همين راستا و باتوجه به برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده، پنج گروه استهلال در نقاط مختلف شهرستان آبادان و خرمشهر براي روئيت هلال ماه رمضان مستقر شده‌اند.
وي گفت: فرودگاه بين‌المللي آبادان، جزيره مينو، جاده آبادان به اروندكنار، حوزه علميه آبادان و پل‌نو خرمشهر مكان‌هاي استقرار گروه‌هاي استهلال در شهرستان‌هاي آبادان و خرمشهر است.
سعدوني با اشاره به ارائه آموزش‌هاي لازم توسط رسانه‌هاي گروهي، اضافه كرد: مردم نيز مي‌توانند در صورت مشاهد هلال ماه مستندات و مشاهدات خود را به دفتر امام جمعه آبادان منعكس كنند.
وي گروه‌هاي استهلال را پنج نفره عنوان كرد و افزود: در اين گروه‌ها كارشناسان آموزش ديده و آگاه به علم نجوم نيز ساير اعضا را در اين زمينه همراهي خواهند كرد.
:
:
:
آخرین اخبار