تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۶۶۱۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار ویس :
مشکلات کمر شهر ویس را خم کرده است
شهردار ویس گفت: مشکلات زیادی در شهر ویس وجود دارد که باید با کمک مسئولان و شهروندان برای رفع آنها اقدام کرد.

مازیار آصف اظهار کرد: ویس در گذشته وضعیت مطلوبی نداشت و آن هم به این دلیل بود که بیش از 6 یا هفت ماه شهرداری حقوق‌ عقب‌افتاده داشت. وی افزود: بیشتر پروژه‌های عمرانی بنا به دلایلی به نوعی تعطیل بود، به همین دلیل سعی کردیم برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای شهر در نظر بگیریم.

*چهره شهر ویس را تغییر دادیم

آصف ادامه داد: در برنامه‌های کوتاه‌مدت خیلی زود آغاز به پاکسازی شهر کردیم و اگر کسی مسیر ویس را در گذشته دیده باشد می‌داند که فقط نیزار بود و شهر مشخص نبود، به همین دلیل به جای نیزارها فضای سبز ایجاد شد و جداول خیابان‌ها را رنگ‌آمیزی کردیم تا نمای بهتری داشته باشد.

*35 پروژه عمرانی در شهر ویس در حال اجراست

شهردار ویس اضافه کرد: در طول 9 ماه اخیر در مجموع بیش از 35 پروژه عمرانی کوچک و بزرگ را شروع کردیم که تاکنون بالای 70 درصد آنها به بهره‌برداری رسیده و 30 درصد دیگر هم پروژه‌های بزرگی مانند پیاده‌روسازی، کف‌پوش گذاری و آسفالت و نصب حدود 100 پایه روشنایی بوده که در حال انجام است.

وی افزود: گاردریل میان شرق و غرب شهر را برداشته‌ و به جای آن جدول نصب شده تا نمای شهر بهتر از قبل شود.

آصف خاطرنشان کرد: یک زیرگذر غیر استاندارد در شهر وجود دارد که مردم برای رفتن بین شرق و غرب شهر از آن استفاده می‌کنند که در روزهای بارانی مشکلاتی را برای مردم ایجاد می کند. به همین دلیل یک طرح زیرگذر پیشنهاد دادیم تا بار ترافیکی جاده کم شود که مرحله مطالعاتی این طرح انجام شده و امیدواریم بتوانیم هرچه زودتر عملیات ساخت آن را آغاز کنیم.

شهردار ویس با اشاره به اینکه ساماندهی آرامگاه ویس از برنامه های شهرداری است، اضافه کرد: استارت این کار زده شده و قرار است یک طراحی ایرانی ـ اسلامی و با نورپردازی زیبا ظرف دو ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

*به زودی پارک 5 هکتاری ویس احداث می‌شود

شهردار ویس با بیان اینکه پیمانکار، ترمیم آسفالت خیابان امام خمینی (ره) را آغاز کرده، خاطرنشان کرد: طرح مطالعاتی پارک پنج هکتاری را آماده کرده‌ایم تا بتوانیم این پارک بزرگ را ایجاد کنیم، پارکی که می‌تواند مانند پارک ساحلی دزفول تفریحات همچون جت اسکی و بازی‌های آبی را در خود جای دهد.

*به دنبال منابع درآمدی پایدار هستیم

وی به درآمد محدود شهرداری اشاره و عنوان کرد: درآمد شهرداری‌ها پایدار نیست و علاوه بر آن اعتبارات شهرداری هم کاهش پیدا کرده است. به همین دلیل سعی کرده‌ایم به سمتی برویم که منابع درآمدی خودمان را پیدا کنیم که یکی از آنها صنایع درآمدی پایدار مانند نیروگاه رامین است.

آصف افزود: با وجود تلاش های فراوان اما مسئولان نیروگاه رامین حاضر نشدند با ما همکاری کنند و بخشی از عوارض چندین ساله خود را پرداخت کنند.

*نیروگاه رامین از پرداخت سهم آلایندگی‌ها خودداری می‌کند

وی ادامه داد: این نیروگاه باید سهم آلایندگی هوا و همچنین عوارض خود را به شهر پرداخت کند که این کار انجام نمی‌شود؛ هرچند توانسته‌ایم بخشی از مطالبات خود را از طریق دادگاه بگیریم و آن را برای بهبود وضعیت فضای سبز و آسفالت خیابان‌های شهر ویس هزینه کنیم ولی همچنان به دنبال دریافت باقی‌مانده مطالبات هستیم.

شهردار ویس با اشاره به اینکه وضعیت ویس در مقایسه با شهرهای هم‌جوار 10 تا 15 سال عقب‌تر است، گفت: باید سعی کنیم تا دوسال آینده این عقب‌ماندگی را به هفت یا هشت سال برسانیم و آن را جبران کنیم.

وی بیان کرد: عوارض آلودگی که از شرکت‌های آلاینده در اهواز گرفته می‌شود باید به شهرهای هم‌جوار اهواز نیز پرداخت شود، به دلیل اینکه این آلودگی در شهرهای هم‌جوار اهواز هم وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: هرچند در مجموع خیلی به عوارض آلودگی‌ها چشم ندوخته‌ایم و بیشتر به دنبال مشارکت بخش خصوصی هستیم ولی باید بدانیم بخش خصوصی زمانی ورود می‌کند که بسترهای حضور آنها فراهم باشد.

*بودجه شهرداری ویس دو برابر شده است

آصف با بیان اینکه بودجه سال گذشته شهرداری یک میلیارد و 200 میلیون تومان بوده ولی امسال این رقم دو برابر شده و به دو میلیارد و 500 میلیون تومان رسیده، خاطرنشان کرد: تعرفه عوارض شهر را اصلاح کردیم ولی در مجموع درآمد شهرداری در بحث عوارض همچنان پایین است ولی با این وجود مردم که می‌بینند وضعیت شهر نسبت به گذشته بهتر شده و وقتی کاری انجام می‌شود، خودشان می‌آیند و عوارض را پرداخت می‌کنند.

*معضل فاضلاب شهر ویس جدی است

آصف خاطرنشان کرد: در رابطه با موضوع فاضلاب مشکلات شهر ویس جدی است و آب و فاضلاب باید به صورت جدی وارد این موضوع شود و به این مشکلات رسیدگی کند هرچند که تاکنون به این شکل نبوده است. در دو یا سه پروژه شهر ویس نیز تاکنون خود شهرداری اقدام به تهیه لوله‌های فاضلاب و نصب آنها کرده است.

وی ادامه داد: مردم از ما می‌خواهند که مشکلات فاضلاب شهر برطرف شود و این در حالی است که اداره آب و فاضلاب هیچ اقدامی نمی‌کند. پیشنهاد می‌کنم که اعتبارات آن را به شهرداری بدهند تا بدانیم چه کار می‌کنیم.

شهردار ویس با اشاره به وضعیت پارک‌های شهر بیان کرد: سه پارک دیگر شهر به وسایل بازی تجهیز شده و به زودی دو پارک دیگر شهر هم به این وسایل بازی تجهیز می‌شوند، همچنین شهربازی قدیمی شهر را که متروکه بود به زودی به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم تا آن را برای استفاده مردم آماده کند.

*درجه شهرداری ویس از سه به پنج ارتقا یافته است

وی همچنین با اعلام افزایش درجه شهرداری از سه به پنج  گفت: با این افزایش که پس از 10 سال و باتلاش هشت ماهه صورت گرفت، می‌توانیم شاهد افزایش اعتبارات شهر باشیم به دلیل اینکه هرچه درجه شهرداری بالاتر برود اعتبارات شهرداری نیز افزایش پیدا می‌کند.

آصف سرانه فضای سبز در ویس را 12.75 متر عنوان کرد و گفت: در گذشته این سرانه 8.5 متر بوده که با افزایش خوبی مواجه شده اما سعی داریم به زودی با افتتاح پارک دو هکتاری خانواده که بزرگترین پارک این منطقه است آن را گسترش دهیم.

وی در پایان با تشکر از فرماندار و امام جمعه ویس به دلیل همکاری برای آبادی بیشتر شهر، بیان کرد: از مردم می‌خواهم در حفظ  و نگهداری وسایل شهر کوشا باشند و شهرداری را با پرداخت به موقع عوارض یاری کنند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار