تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۱:۰۰
کد خبر: ۶۶۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دمای خوزستان زیر 50 درجه!
رئيس اداره هواشناسي آبادان گفت: پس از چهار روز گرماي طاقت‌فرسا در شهرهاي جنوب‌خوزستان، امروز دماي شهرهاي آبادان و خرمشهر به زير 50 درجه سانتي‌گراد رسيد.

به گزارش خوزنیوز به نقل از فارس، در چهار روز گذشته مردم شهرهاي جنوب خوزستان و به‌ويژه شهرهاي آبادان و خرمشهر گرماي طاقت‌فرسايي را تجربه كردند.
بسياري از مردم به دستگاه‌هاي خنك‌كننده روي آوردند و اكثر اوقات فراغت خود را در محيط‌هاي بسته مجهز به دستگاه‌هاي خنك‌كننده گذراندند.
كارگران صنايع و مشاغل سخت در روزهاي اخير مشقت‌هاي فراواني را متحمل شدند كه اميدواريم مسئولان در راستاي تعطيل كردن اين قشر در روزهايي كه دماي هوا از 50 درجه فراتر مي‌رود اهتمام ورزند.
علاوه بر دماي زياد هوا در روزهاي اخير پديده شرجي با بيش از 80 درصد رطوبت نيز مزيد بر علت شد و تحمل اين گرما را براي شهروندان مشكل‌تر ساخت.
ولي امروز شاهد كاهش دماي شهرهاي آبادان و خرمشهر به زير 50 درجه هستيم البته براساس پيش‌بيني‌هاي انجام شده اين كاهش دما متداوم نخواهد بود.
سعيد ابراهيميان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: براساس پيش بيني‌هاي اداره هواشناسي استان خوزستان، احتمال افزايش دماي هوا به بيش از 50 درجه در هفته جاري پايين است.
وي خاطرنشان كرد: البته پيش‌بيني شده كه با ورود موجي از هواي گرم از اواسط هفته آينده به استان، دماي هوا مجدداً به بيش از 50 درجه خواهد رسيد.
رئيس اداره هواشناسي آبادان با اشاره به اينكه دماي فعلي شهرستان‌هاي آبادان و خرمشهر 36 درجه سانتي‌گراد گزارش شده، افزود: بيشترين و كمترين دماي شهرستان‌هاي آبادان و خرمشهر 48 و 31 درجه سانتي‌گراد گزارش شده است.
وي ادامه داد: دماي شهرستان‌هاي آبادان و خرمشهر نسبت به روز گذشته يك درجه افزايش داشته و پيش‌بيني مي‌شود در روزهاي آينده شاهد كاهش دما در اين شهرستان باشيم.
ابراهيميان با اشاره به اينكه رطوبت فعلي در اين شهرستان‌ها، 46 درصد است، تصريح كرد: بيشترين و كمترين ميزان رطوبت در 24 ساعت گذشته نيز به ترتيب 67 و 11 درصد گزارش شده است.
:
:
:
آخرین اخبار