تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۶۶۲۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در پایگاه ایران‌نمایه کتابخانه‌های‌ استان 8 هزار مقاله با موضوع ماه مبارک رمضان وجود دارد
کارشناس منابع اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان گفت: در پایگاه ایران نمایه (نمایه نشریات آنلاین) کتابخانه های عمومی خوزستان بالغ بر 8 هزار مقاله با موضوع ماه مبارک رمضان قابل بهره برداری می باشد.

محمد فروغی نژاد گفت: پایگاه ایران نمایه یا سامانه نمایه نشریات آنلاین دارای بانک فهرست شده مقالات کشور از سال 57 تا هم اکنون بوده که با قابلیت جستجوی آسان و به‌صورت آنلاین در بزرگترین آرشیو مطبوعات و نشریات کشور به‌صورت رایگان در کتابخانه‌های عمومی آماده خدمات رسانی به علاقمندان و پژوهشگران است.

وی افزود: : نمایه نشریات آنلاین طرحی است که از سال گذشته در کتابخانه های عمومی اجراء شده است و شامل بیش از یک میلیون و 500 هزار مقاله تمام متن فارسی و بزرگترین آرشیو نشریات و مقالات کشور در حوزه های تخصصی و علمی و پژوهشی و دارای 2712 عنوان نشریه می باشد.

فروغی گفت: خوشبختانه در کتابخانه های عمومی استان استقبال خوبی از این سامانه شده است به طوریکه در سه ماهه اول سال 93 ، بالغ بر 1500  مقاله از نمایه نشریات آنلاین توسط اعضای کتابخانه های عمومی استان دانلود شده و مورد استفاده اعضاء قرار گرفت که این مقالات دانلود شده در این سامانه توسط اعضاء در موضوعات مختلف علمی، پژوهشی، سیاسی، اقتصادی، بین الملل ، عمومی، دینی، تاریخی، ورزشی و موضوعات مناسبتی بوده است.

کارشناس منابع اداره کل کتابخانه های عمومی استان گفت : در حال حاضر 136 باب از کتابخانه های عمومی در استان خوزستان ازجمله  کتابخانه مرکزی استان و کتابخانه های مرکزی شهرستانها در حال خدمات رسانی نمایه نشریات الکترونیکی بصورت آنلاین به اعضاء و مردم استان می باشند و همچنین آماده پاسخگویی به نیازهای  اعضاء کتابخانه های عمومی و مردم شریف استان می باشند.

کارشناس منابع در ادامه گفت : یکی از ویژگیهای خوب و مفید این سامانه وجود منابع و مقالات در این پایگاه اطلاعاتی با موضوعات مناسبتی اسلامی و ایرانی می باشد به طوریکه در کلیه موضوعات مناسبتی در طول سال مقالات تخصصی این موضوعات در پایگاه ایران نمایه موجود و قابل بهره برداری می باشد. به عنوان مثال در این پایگاه آنلاین بالغ بر  8 هزار مقاله عمومی و تخصصی با موضوعیت ماه مبارک رمضان در این سامانه موجود می باشد که علاقمندان می توانند با استفاده از این سامانه از این مقالات بهره مند شوند و نیازهای اطلاعاتی خود را مرتفع کنند.
:
:
:
آخرین اخبار