تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۶۶۳۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان خبر داد ؛
مکانیزه شدن 90 درصد کتابخانه‌های عمومی خوزستان
خوزستان از نظر وجود تعداد رایانه در سطح کتابخانه‌های عمومی، پس از استان‌های تهران و اصفهان رتبه سوم را در کشور داراست
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از مکانیزه شدن بالغ بر 90 درصد کتابخانه های عمومی استان خبر داد.

لفته منصوری اظهار کرد: با تلاش‌های مفید صورت گرفته در خوزستان در حال حاضر کمتر کتابخانه عمومی در سطح استان وجود دارد که فاقد امکانات زیرساختی سخت افزاری مناسب نباشد، چرا که با جدیت، حداقل امکانات رایانه‌ای وارد کتابخانه‌های عمومی استان شده‌اند.

وی با اعلام این نکته که 750 رایانه در سطح کتابخانه‌های عمومی استان در حال استفاده است افزود: از نظر وجود تعداد رایانه در سطح کتابخانه‌های عمومی، خوزستان پس از استان‌های تهران و اصفهان رتبه سوم را در کشور داراست.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان تصریح کرد: منظور از مکانیزاسیون، تهیه و تامین زیرساخت‌های مناسب سخت افزاری، شبکه‌ای و نرم افزاری است که منجر به ارائه خدمات بهتر و سریع‌تر به مراجعان و اعضای کتابخانه‌ها در کمترین زمان ممکن خواهد شد.

وی با توجه به افزایش روزافزون کتابخانه‌های عمومی سطح استان خاطر نشان کرد: اقدامات عملی موثری  در راستای مکانیزاسیون همه کتابخانه‌ها در دستور کار این واحد قرار دارد و تلاش بر این است که تمام کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان از نظر تجهیزات رایانه‌ای و مکانیزه شدن به سطح مطلوب برسند.

منصوری گفت: در سه ماهه نخست سال جاری با تزریق بیش از 40 دستگاه رایانه بروز و منطبق با استانداردهای اعلامی نهاد کشور به کتابخانه‌های سطح استان از این هفته، کمبود خاصی در زمینه سخت افزاری و زیرساختی نداشته و تمرکز را روی فعالیت‌هایی نظیر اجرای کامل تفاهمنامه مخابرات که به توسعه زیرساختی شبکه اختصاصی کتابخانه‌ها و افزایش پهنای باند اینترنت در کتابخانه‌ها می‌پردازد و گسترش سامانه‌های نرم افزاری خواهیم گذاشت.

وی در پایان عنوان کرد: تجهیز سخت افزاری کتابخانه‌های عمومی فوق از محل اعتبارات تملک دارایی با اعتباری بالغ بر 800 میلیون ریال شامل رایانه، اسکنر، پرینتر، یو‌پی‌اس ، تونر و... هزینه شده است.
:
:
:
آخرین اخبار