تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۶۶۳۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون فنی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر خبر داد ؛
بهره‌برداری‌ از پروژه دفع‌آب‌های‌سطحی خرمشهر
معاون فنی و مهندسی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر از بهره‌برداری پروژه احداث کانال زهکش و دفع آب‌های سطحی در این بندر خبر داد.

صالح کوثری‌زاده امروز با اشاره به صرف هزینه‌ای بالغ بر 87 میلیارد ریال اعتبار برای انجام پروژه احداث کانال زهکش و دفع آب‌های سطحی در بندر اظهار کرد: پروژه مذکور به منظور هدایت آب‌های سطحی و رعایت الزامات زیست محیطی احداث شده است.

وی با بیان اینکه طول اصلی این کانال هزار و 600 متر و کانال فرعی آن 2 هزار و 900 متر است تصریح کرد: بیش از 3 هزار و500 متر از جاده هانگار نیز بهسازی شده است.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر تصریح کرد: در این پروژه، جاده ترافیکی و پیرامونی هر کدام به طول هزار و200 متر جهت تسهیل در دسترسی به باراندازها و انبارهای موجود در بندرخرمشهر نیز احداث شد.

وی با اشاره به احداث تلمبه خانه‌ای با پنج پمپ و توان (الکترو موتور) 61 اسب بخار عنوان کرد: در این پروژه چهار خط لوله کاروگیت به قطر هزار میلیمتر جهت انتقال ثقلی و یک خط لوله دیگر به قطر 800 میلیمتر تحت فشار، برای انتقال روان آبهای اراضی بندرخرمشهر به رودخانه اروند نیز ایجاد شده است.

کوثری‌زاده ابراز امیدواری کرد تا با انجام این پروژه پس از این شاهد تجمع آب‌های سطحی در محوطه بندر خرمشهر در فصل بارندگی نباشیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار