تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۶۶۳۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رحیمی تشریح کرد؛
برنامه های تولیدی و زنده صدا و سیمای مرکز خوزستان در ماه رمضان
مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان به تشریح برنامه‌های تولیدی این مرکز ویژه ماه رمضان پرداخت.

مسلم رحیمی اظهار کرد: امسال و برای ماه رمضان برنامه‌های بسیاری را آماده پخش کرده‌ایم که بعضی از آن‌ها هم اکنون در حال پخش است و برخی دیگر نیز در روزهای آینده پخش می‌شوند.

وی افزود: از جمله برنامه‌های افطار می‌توان به برنامه "روشنی‌های شهر" اشاره کرد که این برنامه امسال با یک دکور و رویکرد جدیدی روی آنتن رفت و هر روز ساعت 19:30 و پیش از اذان مغرب به صورت زنده از شبکه استانی پخش می‌شود.

رحيمي تصریح کرد: برنامه "سحرخیزان" نيز که برنامه ای ویژه سحر است هر روز به صورت زنده و در لحظات پیش از اذان صبح برای روزه‌داران پخش می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان با اشاره به پخش زنده جمع خوانی قرآن کریم از شبکه استانی خوزستان خاطرنشان کرد: برنامه جمع‌خوانی قرآن با عنوان "زمزمه‌های آسمانی" نیز هر روز از ساعت 18 تا 19 از شبکه استانی و به صورت زنده پخش می شود و به این ترتیب مراسم جمع خوانی قرآن هر روز از یک شهر برای مخاطبان پخش می شود.

وی با اشاره به برنامه‌هايي همچون پخش سخنرانی علما، مباحث اخلاقی، تفاسیر، شرح دعاهای روزانه توسط آیت‌الله موسوی‌جزایری و سخنرانی آیت الله شفیعی در مسجد شفیعی، گفت: امسال همچنین کار ویژه‌ای را پیرامون علمای فقید استان انجام دادیم كه در آن گوشه‌هايی از زندگی این افراد را به نمایش درآوردیم. این برنامه هر روز در قالب برنامه های سحر و پیش از اذان صبح پخش می شود.

رحیمی با اشاره به تولید برنامه هایی به زبان عربی ویژه ماه رمضان، ادامه داد: برنامه "هلال الخیر" نیز از جمله برنامه‌های عربی است که ویژه ماه رمضان تولید شده و در این برنامه با حضور کارشناسان دینی، آیتم‌های بسیار متفاوت و متنوعي تولید و پخش می شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان اظهار کرد: برنامه ویژه ای نیز با سخنرانی آیت الله موسوی جزایری و آیت الله شفیعی در قالب برنامه‌های سحر از رادیو و تلویزیون پخش می‌شود. همچنین چندین ساعت برنامه تولیدی با سخنرانی علمای خوزستان از جمله آیت الله حیدری، آيت‌الله فلاحیان، آیت الله موسوی‌جزايري و آيت الله شفيعي ضبط شده و با بسیاری از ائمه جمعه شهرستان های استان نیز ارتباط تلفنی برقرار می شود که این برنامه های تولیدی بیشتر در لحظات افطار پخش می شود.

وی با اشاره به برنامه های تولیدی صدای خوزستان ادامه داد: در بخش رادیو نیز چندین ساعت برنامه به زبان فارسی و عربی ویژه افطار و سحر تولید شده و همچنین هر روز تلاوت یک جزء از قرآن بعد از اذان صبح از رادیو پخش می‌شود.

رحيمي گفت: امسال سفره‌های افطاری مردمی را نيز پوشش می‌دهیم و در رابطه با کمک به نیازمندان، احسان و نیکوکاری و آزادی زندانیان نیازمند نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است. همچنين ویژه برنامه‌هایی برای هفته‌های منتهی به روز قدس آماده شده که به زودي پخش می‌شوند. برای مناسبت‌هايی مانند شب‌های قدر و ایام شهادت حضرت علی(ع) و عید فطر نیز برنامه‌های مفصلی را در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه آنچه در توان داشته‌ایم را آماده کرده‌ایم، افزود: در سال‌های گذشته برنامه ویژه ماه رمضان بیشتر معطوف به مرکز استان بود ولی امسال در شهرستان‌ها نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم و هر روز برنامه هایی به صورت زنده از یک شهرستان پخش می شود و احساس ما بر این است که شاید توانسته باشیم تا حدودی با استفاده از ظرفیت‌های مختلف و انجام اقدامات مختلف رضایت خاطر بینندگان شبکه استانی را به دست آورده باشیم.
:
:
:
آخرین اخبار