تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۶۶۳۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آل کثیر خبرداد:
جشنواره عکس گرگیعان برگزار می شود
دبیر اجرایی جشنواره عکس گرگیعان از برگزاری این جشنواره در آستانه میلاد امام حسن مجتبی (ع) همزمان با برگزاری این آئین سنتی در شهرهای مختلف کشور خبر داد
دبیر اجرایی جشنواره عکس گرگیعان از برگزاری این جشنواره همزمان با برگزاری این آئین سنتی در شهرهای مختلف کشور خبرداد.

قاسم منصور آل کثیر اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه میلاد امام حسن مجتبی (ع) و برپایی جشن آئینی «گرگیعان» در استان خوزستان و برخی شهرهای دیگر کشور هستیم، به همین منظور تصمیم به راه اندازی جشنواره عکس گرگیعان گرفته شد.

آل کثیر افزود: در این جشنواره به بهترین عکسهایی که از جشن گرگیعان گرفته شود جایزه و تندیس به رسم یادبود اهدا می شود.

وی تاکید کرد: محور اصلی عکس ها باید در راستای ثبت تصاویر مردمی از این جشن باشد و عکس هایی که شکل نمادین و اشرافی از این جشن دارند در جشنواره راه پیدا نمی کنند.


آل کثیر با اشاره به هدف از برگزاری جشنواره گرگیعان افزود: بسیاری از خانواده های جنگ زده خوزستانی که به سایر استان های کشور مهاجرت کردند همچنان جشن گرگیعان را در خانه پدربزرگان و مادربزرگانشان برگزار می کنند و همین امر باعث شد تا با هدف ثبت این لحظات اقدام به برگزاری چنین جشنواره ای بکنیم.

دبیر جشنواره عکس آئینی گرگیعان همچنین یادآور شد: احیای این سنت دیرینه نیز از دیگر اهداف اصلی جشنواره برای معرفی این آئین به نسل های جدید است تا هرچه بیشتر با سنت و میراث معنوی و بومی خود آشنا شوند.

آل کثیر با اشاره به شیوه شرکت در جشنواره عکس گرگیعان گفت: علاقمندان می توانند عکس های خود را از طریق ایمیل به آدرس gergian1393@gmail.com ارسال کنند. همچنین برای اطلاعات بیشتر می توانند با شماره همراه 09169145944 تماس بگیرند.

وی درباره داوری این جشنواره گفت: پس از دریافت تصاویر، عکس ها توسط عکاسان برجسته به داوری گذاشته می شوند و در نهایت بهترین و مردمی ترین عکس ها از جشن گرگیعان انتخاب می شوند.

مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
فریال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
0
0
با سلام...میخواستم بدونم جشن گرگیان چه نوع جشنی است؟؟و چه اقوامی این جشن را برگزار میکنند؟؟
:
:
:
آخرین اخبار