تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۶۴۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس مرکز بهداشت خرمشهر خبر داد ؛
بازدید از مراکز تهیه‌وتوزیع موادغذایی در خرمشهر
رئیس مرکز بهداشت خرمشهر از بازدید 148 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در هفته نخست ماه رمضان در سطح این شهرستان خبر داد.

مهرداد زیتونی‌زاده امروز با اعلام این خبر اظهار کرد: مرکز بهداشت خرمشهر اقدامات بهداشتی را به طور مستمر در طول ماه مبارک رمضان برای حفظ سلامت شهروندان خرمشهری برای انجام بهتر فرایض این ماه عزیز انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: از جمله این اقدامات پایش و نظارت‌های مداوم بر مراکز ارائه مواد غذایی خصوصا مواد غذایی فسادپذیر است.

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر آماری از برخی اقدامات انجام شده توسط این مرکز طی یک هفته اخیر ارائه کرد و گفت: در هفته آغازین ماه رمضان از 148 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، 16 مسجد و حسینیه و 16 مرکز تهیه و توزیع زولبیا بامیه بازدید و رعایت معیارهای بهداشتی آنها مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: تعداد زیادی کارت‌های بهداشتی صادر شده، در برخی مکان‌ها از مواد گندزدا برای ضد عفونی استفاده شده است و دو مورد نیز به علت عدم رعایت موازین بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

زیتونی‌زاده از معدم‌سازی 21 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته خبر داد و افزود: در این ماه از مواد مختلف غذایی همچون زولبیا و بامیه نمونه‌برداری صورت می‌گیرد و علاوه بر رسیدگی به شکایات بهداشتی مردمی طی مراجعات و تماس‌های اطلاع رسانی، بازدید کار‌شناسان نیز طی طرح تشدید، در این ماه بیشتر انجام می‌شود.

وی در ادامه به گرمی هوا و شیوع بیماری‌های عفونی با منشاهای مختلف ویروسی، باکتریایی و انگلی اشاره کرد و شهروندان را مخاطب قرار داد و عنوان کرد: عفونت‌های مختلفی و با علائم متفاوت اسهال و استفراغ در این فصل شایع است، لذا از همه شهروندان می‌خواهیم به رعایت بهداشت شخصی و مواد غذایی بپردازند.

زیتونی‌زاده اذعان کرد: درمانگاه‌ها نیز اعم از شهری یا روستایی فعالیت مستمر داشته تا سلامت مردم به خطر نیافتد.

وی در پایان با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در زمینه بهداشتی ابراز کرد: امیدواریم تمام مردم در رعایت فرهنگ بهداشت و امر فرهنگسازی در بین مردم به مجموعه بهداشت شهرستان کمک کنند چرا که بر اساس اصل بهداشت، پیشگیری مقدم بر درمان است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار