تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۶۶۴۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان:
هر چیزی که ابلاغ شد قرار نیست اجرا شود
بحث آب در خوزستان را اگر در نظر بگیرید در هر دوره نسخه های مختلفی برایش پیچیده اند و استان به ملقمه و ترکیبی تبدیل شده که اصلا ته‌اش چه می خواهد بشود، مشخص نیست/ اگر یک ریال جابجا شود دیوان محاسبات با گوش آویزانمان می کنند. بعد آنهایی که نشسته اند آن محاسبات را انجام دادند که برای یک پروژه با کلی تبعات سوء، میلیاردها تومان هزینه می شود کسی نیست از آنها جواب بخواهد / یکی از وظایفی که مدیران استانی دارند این است که نسبت به هر چیزی که تدوین می شود اگر با اوضاح و احوال و شرایط جغرافیایی استان انطباق نداشته باشد آن را نپذیرند
استاندار خوزستان در جلسه کارگروه اقتصادی استان که در سالن جلسات استاندار برگزار شد، اظهار داشت:  تجربه قانون گذاری و اجرای بندها ثابت کرده که هر نسخه ای که مرکز پیچید الزاما ختم بخیر نمی شود. مثلا شما بحث آب در خوزستان را اگر در نظر بگیرید در هر دوره  نسخه های مختلفی برایش پیچیده اند و استان به ملقمه و ترکیبی تبدیل شده که اصلا ته‌اش چه می خواهد بشود، مشخص نیست.

عبدالحسین مقتدایی افزود: مثلا یک دوره بحث سد سازی ها مطرح شد که تبعاتش برای استان خوزستان ماند یا دوره دیگر احیاء اراضی کشاورزی، احیای اراضی شور و بحث نیشکر ها مطرح شد که باز عوارض‌اش برای استان بود. همین قصه برای پتروشیمی ها هم ادامه پیدا کرد.

وی گفت: یکی از وظایفی که مدیران استانی دارند این است که نسبت به هر چیزی که تدوین می شود اگر  با اوضاح و احوال و شرایط جغرافیایی استان انطباق نداشته باشد آن را نپذیرند، حتی قانون هم که برای حفظ امنیت اجتماعی اقتصادی سیاسی  و آرامش افراد جامعه است. اگر برای 75 درصد امنیت و آرامش فراهم کند ولی برای 25 درصد این آرامش را فراهم نکند باید تبصره بخورد.

استاندار خوزستان ادامه داد: جزو وظایف مدیران است که هر چیزی ابلاغ شد قرار نیست اجرا شود. همین الان هم که سرشاخه ها چه بشود چه نشود، نتیجه  تقابل با یک ابلاغ ملی بود. آن چیزی که الان مصوب شده برای سرشاخه ها، نتیجه یک تقابل و یک همت در مقابل یک مصوبه ای است که بار منفی داشته است.

مقتدایی تصریح کرد: به قانون بودجه هم اعتراض داریم و  وظیفه مرکز این است که شرایط را برای مدیران محلی فراهم کند. اگر یک ریال جابجا شود دیوان محاسبات با گوش آویزانمان می کنند. بعد آنهایی که نشسته اند آن محاسبات را انجام دادند که برای یک پروژه  با کلی تبعات سوء، میلیاردها تومان هزینه می شود  کسی نیست از آنها جواب بخواهد.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: به قول بچه جبهه ای ها ما اطلاعات عملیات هستیم. اطلاعات عملیات فرق دارد با ان کسی که در مرکز فرماندهی نشسته است و فقط از دور دستور می دهد. اطلاعات عملیات واقعیت را بروی کالک می کشد و نشان می دهد، اگر فرمانده بالاتر علیرغم اطلاعات خواست کاری انجام دهد، مسئولیتش با خودش است.

استاندار خوزستان در خصوص تشکیل کارگروه ویژه آب بیان کرد: در صورتی که این کارگروه به ریاست معاونت برنامه‌ریزی استانداری باشد می‌توان آن را تشکیل داد.

وی با بیان اینکه باید الگوی مصرف و کشت را در استان ارائه داد، گفت: یک طرف این قضیه مردم هستند و نمی‌شود صرفا بحث آب‌بران را مطرح کرد.

مقتدایی در خصوص تشکیل تشکل‌هایی در بحث آب تصریح کرد: این تشکل‌ها باید منطبق با شرایط جغرافیایی استان ایجاد شوند و آیین‌نامه آنها نیز تدوین شود.

وی افزود: سازمان آب و برق و جهاد کشاورزی باید نسخه آن را بپیچند که برای دوره بعدی کشت ضمانتی وجود داشته باشد، همچنین در این آیین‌نامه باید نظرات تمام دستگاه‌های درگیر نیز لحاظ شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: مسائل بحران آب از سال‌های گذشته وجود داشته و بیانگر این است که هر فصل که می‌گذرد یادمان می‌رود که چه اتفاقاتی افتاده است و تا فصل سال آینده تدبیری صورت نمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: برای سیر نزولی بارندگی‌ها و ذخایر آبی استان باید یک طرح استانی تدوین شود تجارب نشان می‌دهد که باید در مورد نوع کشت در استان طرحی تدوین کرد.

مقتدایی افزود: باید نظرات خود را با منطقی که مردم ارائه می‌دهند منطبق کرد و زمانی که شرایط بحرانی می‌شود، تصمیم گرفت.


مرجع/ رهیاب و فارس

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
اشنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
0
0
دقیقا نکات مهمی را اشاره کرده اند دیوان محاسبات برخی اوقات بنحوی برخورد می کند که بزرگترین عامل بازدارنده است ومقابل انجام کار در استان می باشد
:
:
:
آخرین اخبار