تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۶۶۴۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
35درصداز تولیدذرت‌ کشوربه‌خوزستان‌اختصاص‌دارد
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: استان خوزستان با تولید یک و نیم میلیون تن ذرت در کشور عنوان نخست تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.

محمد قاسمی‌نژاد امروز اظهار کرد: ذرت معمولا در دو مقطع بهاره و تابستانه انجام می‌شود و کشت تابستانه در استان خوزستان از 20 تیرماه آغاز و تا اواخر مردادماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در استان خوزستان کشت تابستانه 105 هزار هکتار و 14 هزار هکتار فصل بهار زمین به محصول ذرت اختصاص دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان با بیان اینکه بیشترین کشت ذرت در زمین‌های شمال استان انجام می‌شود تصریح کرد: شهرستان‌های شوش، دزفول، اندیمشک، شوشتر، گتوند و بهبهان به ترتیب بیشترین هکتار زیرکشت ذرت را در استان دارا هستند.

وی ادامه داد: از نیمه دوم آبان تا اواخر آذرماه سال جاری نیز زمان برداشت ذرت از سطح اراضی خواهد بود.

محمد قاسمی‌نژاد اظهار کرد: سال گذشته حدود 750 هزار تن ذرت دانه‌ای و 850 هزار تن ذرت علوفه‌ای که در مجموع یک و نیم میلیون تن برداشت ذرت از سطح زمین‌های کشاورزی استان داشته‌ایم.

وی گفت: استان خوزستان با این میزان تولید موفق شد بر سکوی نخست تولید ذرت کشور قرار گیرد و استان‌های فارس و کرمانشاه نیز به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: باتوجه به سطح زیر کشت امسال نیز همانند سال گذشته پیش‌بینی می‌شود حدود 750 هزار تن ذرت دانه‌ای و 850 هزار تن ذرت علوفه‌ای و در مجموع یک و نیم میلیون تن برداشت شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار