تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۶۶۴۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جعفری نسب مطرح کرد:
نبود اعتبارات کافی سدی بر سر راه دهیاران در حل مشکلات روستائی هندیجان
فرماندار هندیجان کمبود اعتبارات ارزش افزوده به دهیاران را سدی در برابر حل مشکلات روستائی این شهرستان عنوان کرد.

احمد جعفری نسب توسعه و عمران روستاها یکی از مسائلی است که با توجه به پیشرفت جوامع در دنیای امروز بیش از پیش احساس می شود که متاسفانه بسیاری از روستاهای کشور و استان ما هنوز تا رسیدن به جایگاه مطلوبی از توسعه و عمران فاصله زیادی دارند.

وی افزود: در حال حاضر مسئولان و متولیان این امر بیش از گذشته به امر توسعه روستائی در کشور توجه دارند که استان خوزستان و شهرستان های آن نیز از این امر مستثنی نیستند. شهرستان هندیجان هم از جمله شهرستان هایی است که مسئولان آن در راستای توسعه مناطق روستائی آن اقدامات خود را شروع کرده اند.

فرماندار هندیجان تصریح کرد: یکی از راههای رسیدگی به مشکلات روستائی این شهرستان همانند دیگر نقاط کشور بهره گیری از وجود دهیاران در روستاها است. تشکیل دهیاری ها در روستاها بر اساس شاخص های درآمد، جمعیت و وسعت انجام می گیرد و خودکفایی و در نتیجه توسعه فرهنگی و عمرانی این مناطق را به دنبال دارد.

جعفری نسب گفت: وظیفه دهیاری ها خدمت رسانی و توسعه عمرانی روستاها است تا هر چه بهتر بتوان از این طریق در حل مشکلات روستائیان گام برداشت. دهیاران باید با یک برنامه ریزی صحیح، مشکلات موجود در روستاها را بررسی و شناسایی کرده و به اطلاع مسئولان مربوطه برسانند تا در اسرع وقت و با همفکری و برنامه ریزی مدون اقدام به حل این مشکلات کرده و راه توسعه و عمران مناطق روستایی را هموار سازند.
 
وی اظهار کرد: شهرستان هندیجان نیز با داشتن 21 دهیاری فعال در مناطق روستایی در حال پیگیری این امر در روستاهای این شهرستان است که افزایش اعتبارات ارزش افزوده به دهیاران این شهرستان می تواند راه رفع مشکلات را برای دهیاران و مسئولان مربوطه همواره می کند با توجه به اینکه نبود اعتبارات کافی همچون دیگر زمینه ها زمینه ساز مشکلات عدیده ای در مسیر توسعه و عمران روستاها شده است.

فرماندار هندیجان ادامه داد: مراحل پیگیری و بررسی مشکلات روستائیان توسط دهیاران و ارجاع آن به مسئولان در قالب طرحی به نام «طرح هادی» صورت می گیرد که این طرح در روستاهای هندیجان به طور کامل اجرا نشده و این امر نه تنها مشکلات روستائیان این شهرستان را حل نکرده است بلکه سبب ایجاد مشکلاتی تازه ای نیز برای ساکنان این مناطق شده است.
 
جعفری نسب بیان کرد: نبود امکانات مورد نیاز دهیاری ها مساله ای است که امر خدمت رسانی به روستائیان و حل مشکلات آنان را برای این قشر با دشواری هایی روبرو کرده است که تامین این نیازها می تواند امر خدمت رسانی دهیاری ها را در پیگیری مشکلات روستاها و توسعه و عمران این مناطق سرعت بخشد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار